Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka ostaa kaupasta valmiiksi paistettu munakas eineksen?!?!

Vierailija
03.10.2013 |

oikeesti?!?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:48"]

Tämän voi kiertää tuomalla töihin a) mikron kestävän astian b)ostamalla egg beaters - valkuaista purkissa. Yhdistä kohdat a) + b) niin sinulla on valmis munakas alle kolmessa minuutissa!

[/quote]

Nuo purkitetut valkuaiset on ihan oma lukunsa... Ok, tajuan että niistä voi olla hyötyä esim. leivonnassa tai jos haluaa juoda raakoja valkuaisia, mutta ajatuksena purkitetut valkuaiset kuvottaa mua todella paljon :/

Vierailija
22/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen ruokaa kotona, myös evääksi.mutta välillä tulee kiire. Esim tällä viikolla (söin ton tiistaina) olin maanataina ylitöissäja sit vein pojan pyörän huoltoon. Kotona olin siskalta, söimme, laitoin tiistai-illan ruuan, pesin pyykkiä. Aamulla läksi töihin seitsemältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen ruokaa kotona, myös evääksi.mutta välillä tulee kiire. Esim tällä viikolla (söin ton tiistaina) olin maanataina ylitöissäja sit vein pojan pyörän huoltoon. Kotona olin siskalta, söimme, laitoin tiistai-illan ruuan, pesin pyykkiä. Aamulla läksi töihin seitsemältä...

Vierailija
24/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paisti espanjalaisen perunamunakkaan valmistukseen menee aikaa, sillä raaka peruna ei nopsaan kypsy.

Vierailija
25/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voi kiertää tuomalla töihin a) mikron kestävän astian b)ostamalla egg beaters - valkuaista purkissa. Yhdistä kohdat a) + b) niin sinulla on valmis munakas alle kolmessa minuutissa!

[/quote]

Saako noita edes suomesta? En ole missään nähnyt.

Vierailija
26/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä enää yhtään ihmettele, miksi suomalaiset lapset eivät kouluun mennessä tiedä, että missä vihannekset kasvaa...

Vierailija
27/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Voisin helposti ostaa evääksi. Aina ei viitsi laukussa kuljetella purkkeja. Lisäksi vähähiilarinen ja proteiinipitoinen.

Kuka  muuten ostaa pillimehuja mammat? Itse voi keittää mehua ja laittaa pullossa kätevästi mukaan ja kertiskupit mukaan...kätevää...

Vierailija
28/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, espanjassa voi ostaa valmiiksi keitettyjä muniakin kennoissa.

Vierailija
29/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos äiti syö eväitä tai eineksiä töissä, ei varmaan kerro perheen syömmisistä mitään. Mä syön just siksi eväitä töissä, koska meillä koko perhe syö yhdessä illallisen. Ja se tehdään itse, ja kunnon raakaineista. Ei siis mitään valmiiksi marinoituja suikaleita, joiden päälle kaadetaan kastike purkista.

Vierailija
30/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:58"]

[/quote]

Saako noita edes suomesta? En ole missään nähnyt.

[/quote]

En itse asu Suomessa, mutta kesällä käydessäni näitä löytyi hämäävästi jostain Prisman rahkahyllyn tietämiltä. Erinomainen ainesosa tälläiselle wannabe-kehonrakentajalle.

Vierailija
31/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on munamassaa26 % ja lihaa 32 %

Mitä v*ttua loput on ????

Vierailija
32/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhh... Munakas on kyl semmonen, et en saa sitä syötyä päivän vanhana edes siinä vaiheessa, ku olen sen itse tehnyt. En vois kuvitellakkaa et ostaisin kaupasta viikon vanhaa valmiiksi paistettua munakasta. Tosin en vois kuvitella ostavani kaupasta mitään muutakaan einestä, pidän siitä että ruokani on tuoretta.

Vierailija
33/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaankohan me eri munakkaista. Minä tunnustan syöneeni espanjalaisen perunamunakkaan, tortillan, jossa on siis hitasti pysytettyä perunaa ja munia, paistetaan hitaasti pannulla. On hyvin kiinteä, leipämäinen, tuhti eväs.

34/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa myös valmiita pizza-jauhoja "lisää vain vesi", onkin hirveän vaikea sitä pizzapohjaa tehdä itse ilman tuota :) Tai pullossa valmista lättytaikinaa jne. Onhan noita. Itse mietin, että kuinka kiire pitää olla, että noita ei itse saisi tehtyä?

Vierailija
35/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tietysti! En tiedä. miten muna kovetetaan paistinpannulla, tiedän vain miten se kovetetaan kädessä.

Vierailija
36/47 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia juuri munakkaasta ja jauhelihasta on tullut tuollainen uusavuttomuus-vouhkaus, kun kaupat on olleet vuosikymmeniä pullollaan vaikka mitä valmisruokia ja uusiakin tulee koko ajan lisää. Thaicubet on ihan yhtä avutonta, mutta niistä ei kukaan vouhkaa, tai veriletuista, tai valmiiksi viipaloiduista makkarasta...miksi tietyt tuotteet saavat uusavuttomen leiman, ja jotkut muut ei, vaikka ne ovat oikeasti saman vaivan vaativia ja yhtä helppoja valmistaa itse? Mainittakoot, että itse valmistan suurimman osan ruuasta itse, mutta nykyään on vaikea löytää mitään mitä ei olisi ainakin jollain tapaa osin valmiiksi käsiltelty. 

Vierailija
37/47 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:41"]

siinä on munamassaa26 % ja lihaa 32 %

Mitä v*ttua loput on ????

[/quote]

Kananmunamassa 32 % (pastöroitu kananmuna, emulgointiaineet [E471, E475]), vesi, Sininen lenkki 23 % (suomalainen liha [porsas, nauta], vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet [muunnettu tärkkelys, E450], suola, glukoosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet [mm. valkopippuri, mustapippuri, inkivääri, korianteri], aromit [mm. paprika], arominvahvenne [E621], hapettumisenestoaine [E315], säilöntäaine [E250]), sipuli, kananmunajauhe, paprika, valkoviinietikka, suola 0,9 %, muunnettu maissitärkkelys, rasvaton maitojauhe, kaurakuitu, persilja, mauste (valkopippuri), aromi. 

Kananmunamassa 33 % (pastöroitu kananmuna, emulgointiaineet (E471, E475)), vesi, kinkku 24 % (suomalainen porsaan kinkku 84 %, vesi, suola, stabilointiaineet (E450, E451), glukoosi, hapettumisenestoaine (E316), säilöntäaine (E250)), savujuusto 7 % (maito, suola, hapate), kananmunajauhe, valkoviinietikka, muunnettu maissitärkkelys, suola 0,9 %, rasvaton maitojauhe, kaurakuitu, mausteet (tomaatti, valkopippuri), persilja, aromi. 

Vierailija
38/47 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en paheksu eineksiä, mutta minusta ajatuskin viikkoja säilyvästä omeletista on niin kuvottava että en ostaisi. :( Kananmunissa nimenomaan tuoreus on tärkeää ja koska inhoan perinteisen munakkaan makua (omat munani paistan vain toiselta puolelta kunnes kaikki on hyytynyttä), vahvasti oksettaa tuo tuote!

Vierailija
39/47 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti tota ainesosaluetteloa!!

Vierailija
40/47 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin riskin ja maistoin tätätä tuotetta pari haarukallista, hyi hemmetti! Iljettävässä nesteessä lilluu ja haisee oudolta. Maku sanoinkuvaamattoman kauhea ja samoin myös ainesosaluettelo: E sitä E tätä...

OK ymmättän että kaikilla ei ole hellaa käytössä, mutta älkää ostako tätä munakasta (vai voiko sellaiseksi sanoakaan)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän