Miten teidän 6kk vauvat nukkuvat yönsä? Kiinnostaa..
Meillä meni iässä 4kk-5kk niin että klo 20 tuli uni ja vasta aamulla klo 7-8 heräsi.Ja siis tuossa välissä ei syönyt ollenkaan.
Mutta nyt on rytmit menneet sekaisin,saattaa nukkua alkuillasta tunnin ja sitten valvoa puoleenyöhön ja silti herätä kuuden jälkeen aamulla..ja maitoa on annettava että rauhoittuu..No joo,en silti valita,helpolla ollaan kai päästy kuitenkin :)
Kommentit (26)
Kun tyttö oli 6kk niin nukkui jo täydet yöt 21-09.
Poika samanikäisenä meni nukkumaan 22 ja heräsi sitten syömään 05 ja nukkui taas 07 tai 08 ja yösyönnin jätti pois 8kk.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 22:29"]
Paljonko vetoa, että kaikkien edellä kirjoittaneiden vauvat nukkuvat omissa sängyissään? minun vauvani on nyt 10kk, enkä ole valvonut YHTÄ AINOATA YÖTÄ hänen takiaan (enkä kyllä edellistenkään takia). Vauva nukkuu vieressäni ja syö rinnasta kun on nälkä. Ei ole aavistustakaan montako kertaa näin yön aikana tapahtuu, koska nukahdan heti uudelleen, mutta veikkaisin että kaksi ainakin.
Vauvoja ei ole tarkoitettu nukkumaan itsekseen omassa vuoteessaan. Vauvalla pitää aidin olla ihan kosketusetöisyydellä, samassa sängyssä. Ihanant yöunet taattu silloin sekä vauvalle että äidille!
[/quote]
Meillä vauva nukkui 11-kuiseksi meidän sängyssä. SItten siirrettiin omaan sänkyyn ja yöt rauhoittuivat huomattavasti.
- 2
Meillä 7kk ikäinen vauva nukkuu yleensä klo 19-08 ja ei syö yöllä. Yösyötöt lopetti 5kk ikäisenä. Ja tuttiakaan ei itke, kun saa itse sen noukittua jos tipahtaa. 5h pätkiä yöllä alkoi nukkumaan n. 3kk ikäisenä. :)
Meillä vauva 11 kk menee unille n. klo 20. Hyvänä yönä herää kerran puolita öin, nukahtaa uudellerm kun kellistää sänkyyn, n. Klo 5, syö tissiä ja nukkuu 7.30 saakka. Huonona yönä heräilee tunnin välein eikä suostu nukkumaan aamulla klo 6 jälkeen. Aika samanlaisia eli vaihteleviis olleet yöt aina. Tossa 6 kk tienoilla tosin oli muistaakseni aika hyvä jakso, mutta sit alkoi hampaita tulla. Alkuun nukkui paljon vieressä, mutta on itse iaina rehnyt selväksi koska on aika siirtyä omaan sänkyyn. Omassa sängyssä nukkuupaljon rauhallisemmin, vieressä nukkuessa meistä kumpikaan ei saanut riittävästi unta.
Meillä 6kk tyttö menee nukkumaan 22.00 ja herää 09.30-10.30. Herää yöllä muutaman kerran, en ole varma (nukumme perhepedissä ja vauva löytää itse tiensä rinnalle).
Voih! Meillä oli kaksi tuollaista peräjälkeen. (Oli refluksilapsia). Nukkumaan oppivat vähän yli kaksivuotiaina. Huoh. Vieläkin kauhulla muistelen, vaikka olemme saaneet suht hyvät yöunet jo melkein vuoden verran. Toipuukohan tosta koskaan.
Ystävälleni neuvolassa oli sanottu, että 6-8.kuukautisten lasten vanhemmat eivät juuri nuku :(
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 18:22"]
Masentavaa! Meillä vauva 6kk menee nukkumaan siinä kympin maissa illalla ja silloin vetää pisimmän unijaksonsa, joka on 2-3 tuntia. Sitten heräilyä huutaen tai kitisten puolen tunnin tai tunnin välein, välillä nukkuu vieressä ja välillä pinniksessä. Ja kasilta ylös.
Ja kaikki muutkin lapset on nukkunut yhtä huonosti vauvoina, mutta taaperoiässä sitten alkaneet nukkua läpi yön. Väsyttää siis! Vinkkejä otetaan vastaan :)
[/quote]