Miksi suomalaiset naiset ja miehet eivät käytä parfyymiä?
Itse asun ulkomailla ja ei tulisi mieleenkään lähteä ulos ilman suihkaisua. Suomessa ihmiset valitettavasti haisevat siltä itseltään...Ja ulkonäkö sopii parfyymin puuttumiseen. Surkeita ilmestyksiä kananpersetukassa ja kaameassa untuvatakissa, jolla varmaan pärjäisi etelänavallakin. Kengät samaa harmaata ja mustaa bulkkia...
Kommentit (26)
Mä olen allerginen hajusteille enkä ole huomannut etteivätkö suomalaiset käyttäisi parfyymejä ja partavesiä. Aivan liikaa yleensä tuoksuvat. Jopa kaupan kärryistä tulee välillä iho oireita, kun joku tuoksulyyli on työnnellyt kärryjä ja mä käytän niitä sen jälkeen ja vahingossa kosketan kasvojani.
Käy henkeen. Miehillä kyllä on ihanan tuoksuisia hajuja mutta naisten haisee kaikki kamalalle.
T.hikinen ja kananpersetukkainen nainen
Missähän asut niin tiedän välttää. Tähän asti en ole osunut maahan jossa kaikki löyhkää parfyymille. Minun tuttavapiirissä suurin osa ei tuoksu oikeastaan millekään ja minulla on hyvä hajuaisti. Yleensä ne "parfyymin" tuoksuiset yrittää peittää sillä jotain pahempaa hajua.
Olen huoliteltu ja tyylikäs, mutta en käytä hajusteita (en kyllä haise sille itsellekään). Parfyymeista saan yleensä migreenin, ja sitä paitsi suurin osa niistä hajusta on muutenkin kammottavia, ainakin liikaa käytettynä.
Maksoin juuri hajuvesipullosta 220 euroa. Omistan ainakin 25 laadukasta parfyymiä, osa jo loppuunmyytyjä. Tykkään tuoksua hyvältä.
Huoh. Provojen jutut alkaa käydä vanhaksi.
Aivan ihania tuoksuja käyttää etelämaalaiset miehet! Olen löytänyt monta hyvää joita tilannut ulkomailta lahjoiksi.
Enemmän ihania tuoksuja ilmaan Suomessakin!
Ja mikäs olisi itselle ihanampaa kuin aamulla suihkuttaa ihanaa tuoksia iholle suihkun jälkeen, vaikka ei meikkiä laittaisi niin parfyymi on pakko! Suomalaisilla naisilla on siinäkin oppimista että päästään ulkomaan sisarien tasolle naisellisuudessa!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:49"]
Maksoin juuri hajuvesipullosta 220 euroa. Omistan ainakin 25 laadukasta parfyymiä, osa jo loppuunmyytyjä. Tykkään tuoksua hyvältä.
[/quote]
Hajuvesien ystävänä kysyn, mistä tuotteesta oli kyse?
Inhoan hajusteita. Tosin käsittääkseni niillä ei ole tarkoitus peittää paskan hajua, vaan käyttää puhtaalla iholla toisin kuin ap kuvittelee. Vaikka provohan tää oli.
Joo hohhoijaa. Mikä helvetin "kananpersetukka"? Eiks toi ooo jo vähän kulunutta? Untuvatakki on aika tarpeellinen näillä levareilla ja mustista/harmaista kengistä on iloa rapakeleillä - verrattuna siihen, jos ne olisivat valkoiset.
Suomessa suhteellisen kylmä ilmasto ja yleinen, korkea hygieniataso ovat syitä siihen, miksei täällä ihmiset tarvitse itselleen jatkuvaa raikastinta - toisin, kuin jossain lämpimissä maissa, jossa luonnollisesti hikoillaan ja haistaan paljon enemmän.
Kai sentään tiedät, mitä varten hajuvedet ovat aikanaan keksitty? Vinkkinä sulle AP, että esim. vessanpytty kannattaa aina silloin tällöin ihan PESTÄ, eikä aina vaan suikuttaa kusenhajun päälle raikastinta.
Mutta ihanaa, että tollanen kusinen ihminen asuu ulkomailla, eikä täällä Suomessa! Mutta ihanaa syksyä sulle silti Ap ( missä lienetkin ).
Minun nenääni suurinosa parfyymeistä haisee. Joku toinen pitää, mutta usein suihkuttaa liikaa tai niin että vaatteissa tuoksuu kaksi eri parfyymiä päällekäin. Siihen vielä hiustuotteet ja pesuaineet. En ole koskaan ymmärtänyt sitä hajujen sekamelskaa.
Kyllä niitä vaan käyttävät ja valitettavasti moni käyttää ihan liikaa. Mukava on raskauspahoinvoinnista kärsivänä istua täpötäydessä terveyskeskuksessa henki ahtaalla jo valmiiksi flunssan vuoksi (ASTMA) jonkun rouvan viereen joka haisee hajuvedelle ku rankkitynnyri! Ja kunhan vapautuu toinen paikka niin menet siihen, mutta eipä paljon auta ku koko odotussali "tuoksuu" rouvan uudelle hajuvedelle.
Jospa ne ei halua olla huoria kuten sinä ja muut itsetietoiset venäläiset ämmät.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:03"]
Joo hohhoijaa. Mikä helvetin "kananpersetukka"? Eiks toi ooo jo vähän kulunutta? Untuvatakki on aika tarpeellinen näillä levareilla ja mustista/harmaista kengistä on iloa rapakeleillä - verrattuna siihen, jos ne olisivat valkoiset.
Suomessa suhteellisen kylmä ilmasto ja yleinen, korkea hygieniataso ovat syitä siihen, miksei täällä ihmiset tarvitse itselleen jatkuvaa raikastinta - toisin, kuin jossain lämpimissä maissa, jossa luonnollisesti hikoillaan ja haistaan paljon enemmän.
Kai sentään tiedät, mitä varten hajuvedet ovat aikanaan keksitty? Vinkkinä sulle AP, että esim. vessanpytty kannattaa aina silloin tällöin ihan PESTÄ, eikä aina vaan suikuttaa kusenhajun päälle raikastinta.
Mutta ihanaa, että tollanen kusinen ihminen asuu ulkomailla, eikä täällä Suomessa! Mutta ihanaa syksyä sulle silti Ap ( missä lienetkin ).
[/quote]
Miten ihmeessä vessanpönttö tähän liittyy? Ja kyllä, osaan pestä sen ilman neuvoasi.
Venetsiassa asuva ap.
Italiassa naiset ja miehet osaavat pukeutua ja käyttää hajusteita. Suomessa leimataan venäläiseksi huoraksi tai joka tapauksessa on allergiaa. On se sairas kansa, monellakin tapaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:49"]
[/quote]
Itse asiassa Tom Fordin Tobacco Vanille pääasiassa miehen käyttöön.
Hajuvesien ystävänä kysyn, mistä tuotteesta oli kyse?
[/quote]
Tuliko sulle AP nyt hyvä olo, kun sait oksennettua nuo haukkumiset näyttöruudullesi?
Minä nostan olematonta hattuani jokaiselle naiselle ja miehelle, joka ei hölvää aamuisin päälleen haisevaa deodoranttia, partavettä, parfyymiä ym. Kurkkuni kuristuu, silmät vuotavat vettä ja pahimmillaan iskee vielä migreeni. Itse käytän hajusteetonta deodoranttia, enkä todellakaan haise paskalle. Untuvatakkia en tällä hetkellä omista, mutta lämmin talvitakki odottaa pakkasaamuja. Kengät valitsen kelin mukaan, välillä jopa kumisaappaat (voi kauhistus, nyt sinä pyörryit). Kampauksenikaan ei muistuta kananpersettä. Milloinhan ja missä päin Suomea olet viimeksi käynyt, kun sinulla on noin kieroutuneet käsitykset entisestä kotimaastasi. Ja missä asut nykyään? Venäläiset naiset käyttävät parfyymeja, joten ... Vai onko tämä jonkun Suomessa asuvan kieroonkasvaneen ämmän provo? Ulkomaa Porvoossa?
Ei me kaikki olla allergisia, osa meistä myös inhoaa hajusteita, kuten minä. Saan kyllä niistä joskus päänsärkyäkin. Tykkään kyllä ihan miedoista ja luonnollisista hajusteista, mutta parfyymit on vaan musta yksiselitteisen hirveitä. Oon itsekin käyttänyt hajuvesiä nuorempana, mutta kun lopetin (aloin saada niistä päänsärkyjä), ne alkoivat haista nenääni vain pahalta.
Ulkomailla usein just sitä paskanhajua peitellään parfyymilla kuten vaikkapa Virossa ja Venäjällä.
Jaa, en sitten vissiin olen suomalainen. Escadaa ainakin minä suihkautin tänä aamuna. Mutta hei, kiva jos minusta tulikin nyt ulkomaalainen. Mitähän kansalaisuutta alkaisi hakemaan. Ja niin tuli miehestäkin.