Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset naiset ja miehet eivät käytä parfyymiä?

Vierailija
02.10.2013 |

Itse asun ulkomailla ja ei tulisi mieleenkään lähteä ulos ilman suihkaisua. Suomessa ihmiset valitettavasti haisevat siltä itseltään...Ja ulkonäkö sopii parfyymin puuttumiseen. Surkeita ilmestyksiä kananpersetukassa ja kaameassa untuvatakissa, jolla varmaan pärjäisi etelänavallakin. Kengät samaa harmaata ja mustaa bulkkia...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#20 on asunut Virossa, muttei huomannut siellä, että paskanhajua olisi peitelty parfyymillä. Ettei vain olisi joku nro 21:n omassa päässä syntynyt mielikuva...

Vierailija
22/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päänsärky. Ei puhtaat ihmiset haise. Tosin deodoranttini on kyllä miedosti hajustettu. Ei ihan kauhean naisellinen olo tule jos päätä jyskyttää, enkä kauheasti arvosta jos saan päänsäryn vaikka kaupassa käydessä siitä kun joku haluaa tuoksua naiselliselta. Ne ihmiset jotka haisee siltä itseltään, luultavasti haisisivat vielä pahemmalle jos sotkisivat siihen lemuun vielä hajuvettäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi sentään, parempi vaan pysyä sitten ulkomailla kaukana meistä metsäläisistä!

Itse käytin ennen barfyyymejä, mutta sitten aloin herkistyä hajusteille enkä enää kolmekymppisenä sietänyt juuri mitään hajustettua kosmetiikkaa. Ja kyllä, oli merkkituotteita eikä markettikamaa. Joku raikas tuoksu on vielä suht siedettävä, mutta voimakkaat ja mausteiset ällöttää heti ja alkaa särkeä päätä.

Itse haistelen mieluiten vaikka paskaa, hikeä ja muita eritteitä kuin voimakkaita hajusteita. Pahimmat hajusteet tulevat unen läpi ja häiritsevät koko yön, kuten joskus kun käytin vielä itseruskettavaa voidetta tai jotain haisevaa vartalovoidetta. Ihan karmeeta oli ja nyt olenkin hyvin tarkka mitä iholle laitan yöksi, jos on pakko jotain kosteuttavaa laittaa. kylmäpuristettu kookosöljy tuoksuu mutta tuoksu on aito ja mieto, sitä levitän joskus talvi-iholle.

Itse en käytä edes dödöä, eikä hikeni haise. Joskus mineraali-kivi-dödöä hierasen kainaloon jos on tärkeä meno.

Vierailija
24/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:33"]

No voi voi sentään, parempi vaan pysyä sitten ulkomailla kaukana meistä metsäläisistä!

Itse käytin ennen barfyyymejä, mutta sitten aloin herkistyä hajusteille enkä enää kolmekymppisenä sietänyt juuri mitään hajustettua kosmetiikkaa. Ja kyllä, oli merkkituotteita eikä markettikamaa. Joku raikas tuoksu on vielä suht siedettävä, mutta voimakkaat ja mausteiset ällöttää heti ja alkaa särkeä päätä.

Itse haistelen mieluiten vaikka paskaa, hikeä ja muita eritteitä kuin voimakkaita hajusteita. Pahimmat hajusteet tulevat unen läpi ja häiritsevät koko yön, kuten joskus kun käytin vielä itseruskettavaa voidetta tai jotain haisevaa vartalovoidetta. Ihan karmeeta oli ja nyt olenkin hyvin tarkka mitä iholle laitan yöksi, jos on pakko jotain kosteuttavaa laittaa. kylmäpuristettu kookosöljy tuoksuu mutta tuoksu on aito ja mieto, sitä levitän joskus talvi-iholle.

Itse en käytä edes dödöä, eikä hikeni haise. Joskus mineraali-kivi-dödöä hierasen kainaloon jos on tärkeä meno.

[/quote]

Et sinä omaa hajuasi tunnista, muut kyllä.

Vierailija
25/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:33"]

[/quote]

Et sinä omaa hajuasi tunnista, muut kyllä.

[/quote]

TUo on myytti, jota hajustajat sitkeästi tuputtavat. En ole se, jonka viestiä lainasit, mutta kyllä mä ainakin tunnen oman hikeni hajun, jos se haisee. Enimmäkseen kuitenkaan hikeni ei haise. N. 25-vuotiaaksi hikeni ei haissut ollenkaan, sen jälkeen olen haissut kausiluontoisesti, vähän riippuen hormonitoiminnan muutoksista ja stressitasosta.

Just vähän aikaa sitten oli Ylen uutisissa juttua siitä, miten monet käyttävät dödöä aivan turhaan, vain koska luulevat tarvitsevansa sitä. Tosi monella hiki ei haise. Mullakin on pari ystävää, jotka eivät käytä dödöä eivätkä todellakaan haise.

Mulla on yleensä niin, että jos hikoan kuivuneen hien päälle, alan haista - se johtuu bakteeritoiminnasta. Muuten haisen ainoastaan, jos olen tosi stressaantunut, tai usein myös tiettyinä kuukautiskierron päivinä.

Vierailija
26/26 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:44"]

Escadaa ainakin minä suihkautin tänä aamuna. 

[/quote]

Samoin minä. :) Especially on tällä hetkellä käytössä Escadalta.