Huomaatko kahvin juonnin pissan hajussa?
Tuleeko teille kahvin juomisen jälkeen pissaan sellainen omanlaisensa haju? Mä tunnistan tämän selvästi, varsinkin aamukahvin jälkeen se on tosi voimakas. Mistähän se johtuu?
Kommentit (22)
Huomaan. Kai se kahvin happamuus vaikuttaa jotenkin myös virtsan PH:hon.
En juo usein kahvia, ja kyllä vaan sen hajun tunnistaa sitten selvästi kun käyn vessassa! Juuri yksi päivä tähän kiinnitin huomiota :D
Kyllä. Kahvi ja muutama muukin ruoka-aine voivat muuttaa virtsan hajua, esim. parsahan tunnetusti vaikuttaa nopeasti ja voimakkaasti virtsan tuoksuun. Tosin "parsapissaa" ei esiinny kaikilla yksilöillä. Tästä on tehty ihan tieteellinen tutkimuskin :-)
Huomaan kahvin, parsan ja sipulin, koska en käytä ruuanlaitossa lainkaan sipulia, sillä se ei sovi vatsalle.
En leiki pissa- enkä kakkaleikkejä, joten en osaa sanoa! Mitäs jos ruiskisitten johkin muualle kuin suoraan suuhun, niin eikös toi ratkaisisi jo ton ongelman?
Jos juon enemmän kuin yhden kupin päivässä kahvia niin pissa haisee kahvilta.
Ja jos syön paljon punajuurta niin pissa muuttuu punertavaksi ja vitaminitableteista keltaisemmaksi.
Hauska aihe :)
En haista kahvia, mutta ainakin tonnikalan ja riisisuklaan kyllä.
Juu, todellakin haistan, jos sen yhden cappuccinon kerran kuukaudessa juon. Yhhh.
Tuo kysymys oli muotoiltu niin, että tuijotin sitä aika kauan ymmärtämättä, mitä ajettiin takaa. Sitten luulin ymmärtäväni, mutta kai väärin. Eli siis huomaanko, että jotkut juovat kahvia, vaikka ympäristössä haisee kusi. No baarien pohjaanpalanut kahvi kyllä haisee vielä enemmän. Eli huomaan.
Kyllä minä pissaa juon silloinkun kahvi siltä maistuu vessanpöntön pohjalta
Juu, se on geneettinen ominaisuus. Kaikilla ei sitä ole samalla tavalla. Se liittyy teorian mukaan siihen, että esi-isistä paremmin selvisivät jatkoon ne, jotka pystyivat haistamaan kusesta esimerkiksi myrkytystä aiheuttavan aineen.
Outo juttu. Aloin juomaan Lidlin kahvia pari kuukautta sitten ja pissa alkoi tuoksua kahville. Mulla on kahvinjuomishistoriaa 42 vuotta takana. Pissa haisee juuri keitetylle kahville.
Minun koirat ei tykkää jos kusen niitten päälle
Huomaan. Myös valkosipuli saa ominaishajun virtsaan ja ulosteeseen. Se on sellainen pistävä vähän rautamainen. Kahvinhaju pysyy taas lähes samana virtsassa.
Muistan, kun söin ala-asteella hunajamuroja aamupalaksi, niin pissa haisi ihan hunajamuroilta sen jälkeen.
Googlettelin tätä joskus, syyksi annettiin vain että jos juo liikaa kahvia niin pissakin voi haista siltä. Juon kahvia harvoin ja silloinkin vain yhden kupin, mutta kyllä heti huomaa hajusta.
Kyllä vaan. Minä haistan jopa kaurapuuron pissassa.
Huomaan. En juo kahvia kovin usein, jos juon niin sitä seuraava pissa on ihan ihmeellisen hajuinen.
Huomasin ja haistoin tuon äskettäin, minulla alkoivat työt ja siellä on tullut juotua enemmän kahvia kuin yleensä.
Huomaan, varsinkin kun en itse juo kahvia. Se haju on mm. työpaikan vessassa.