Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 82kg liikaa, 168cm? Tiukassa ainakin ovat kilot.

Vierailija
01.09.2020 |

Olen kaksi viikkoa käynyt melkein joka oäivä 5-6km reipas kävely, junuot vettä paljon ja viiniä vain pari kertaa viikossa. En syö karkkia enkä pikaruokaa, vaan teen ruuan kotona.
Haluaisin alle 80 kg mutta eipä tunnu liikahtavan mihinkään.
Mietin sitten että pitääkö vaan hyväksyä paino ja alkaa keskittymään venyttelyyn ja liikkuvuuden ylläpitoon. J
Mikähän tässä on totuus, olenko lihava vai kurvikas keski—ikäinen? Ja ilkeilijät jotka haluaan latistaa: älkää vastatko ollenkaan!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paino 82 kg ja pituus 174 cm. Jos tuo on mulle liikaa, se on taatusti sullekin.  Itse vain tiedän ongelman syyn eli ruoan. En herkuttele (karkkipäivä kerran viikossa), mutta se mistä syömiset koostuu on pielessä.  Ja syön todennäköisesti liian vähän. Sen takia paino ei putoa  vaikka harrastan liikuntaa 3-4 krt viikossa. 

Lopeta tuo itsellesi valehtelu että söisit liian vähän. Miinuskaloreilla laihtuu AINA. Kuinka tyhmiä ihmiset nykyään ovat.

Vierailija
22/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei näytä noissa mitoissa ollenkaan lihavalta vaan hänet mielletään pienikokoiseksi, että niin paljon ruumiinrakenne ja kehonkoostumus vaikuttaa. Sun kannattaisi varmaan kokeilla jotain tehodieettiä, jotta saisit painonpudotuksen alkuun. Ja jättää se viini joksikin aikaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 178 cm / 79 kg ja olen ainakin 10 kg ylipainoinen. Laihdutus paraikaa käynnissä.

Ap, tärkeintä on että itse tunnet olevasi sopivan kokoinen. Ei elämästä nauti jos se on jotain jatkuvaa painosta huolehtimista ja vaakaa vastaan taistelemista.

Vierailija
24/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:ta sentin pitempi ja tuossa painossa olisin jo rehellisesti sanottuna lihava. Nykyisellään painan 67kg ja siinä on muutama liikakilo. Tähtään jonnekin 60 ja 62 välille, mutta tärkeämpää kuin paino on kehon koostumus. Lihas kun painaa enemmän kuin rasva. 

Vierailija
25/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paino 82 kg ja pituus 174 cm. Jos tuo on mulle liikaa, se on taatusti sullekin.  Itse vain tiedän ongelman syyn eli ruoan. En herkuttele (karkkipäivä kerran viikossa), mutta se mistä syömiset koostuu on pielessä.  Ja syön todennäköisesti liian vähän. Sen takia paino ei putoa  vaikka harrastan liikuntaa 3-4 krt viikossa. 

Ei, vaan syöt liikaa. 

Vierailija
26/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini pois ja vähennät syömisiä.

Ei tarvitse jättää viiniäkään pois, kunhan laskee sen päivän kaloreihin. Näin laihduttelin 15 kg.

Joo, mutta toisaalta viinin kalorit ovat niin turhia, että elimistölle parempi olisi syödä ravitsevaa ruokaa. Lasi silloin tällöin on toki eri asia, mutta jos laihduttaa niin ihan kaikkea ei vaan voi syödä/juoda. 

Vierailija
27/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mikä on kehonkoostumus ja oletko hyväkuntoinen.

Olen 165 ja 85kg ja bmi on jotain 31 varmaan. Harrastan juoksuja juoksen ympäri vuoden eri juoksutapahtumissa ja kilpailuissa. En jaksa laihduttaa, koska nälissään ei jaksa juosta. Olen siis suosiolla vähän punkero mutta hyväkuntoinen.

Vierailija
28/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse jättää viiniäkään pois, kunhan laskee sen päivän kaloreihin. Näin laihduttelin 15 kg.

Joo, mutta toisaalta viinin kalorit ovat niin turhia, että elimistölle parempi olisi syödä ravitsevaa ruokaa. Lasi silloin tällöin on toki eri asia, mutta jos laihduttaa niin ihan kaikkea ei vaan voi syödä/juoda. 

Laihtuminen on kiinni kaloreiden määrästä, ei ruuan sisällöstä.

Vierailija
29/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Täällä sama pituus ja painoa vielä muutama kilo enemmän. Itsekin painin tuon saman kysymyksen kanssa, että voisiko olla vaan tyytyväinen tähän 44-46 koon ruumiiseen, vai onko pakko alkaa laihduttaa. Iloista syksyä, mihin sitten päädytkin.

Vierailija
30/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan sisällöllä pystyy vaikuttamaan myös syödyn ruuan määrään, joten sisältö on se tärkein juttu.

Vierailija
31/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, mutta ajoin takaa sitä, että jos muutenkin syö vähemmän niin kannattaisi "käyttää" ne kalorit terveelliseen ruokaan alkoholin sijasta. Paitsi tietysti jos se viinilasi on niin tärkeä asia. Mulle se ei ole, joten valitsisin mieluummin ruokaa. Pahoittelen, jos pointtini ei ollut selvä.

T. Se, jolle vastasit.

Vierailija
32/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten paljon pullollisella punaviiniä on niitä kaloreita?? 2pulloa menee mulla kun mökillä avaan ja illanviettoon. Tämä on tärkeää. Haluaisin laihtua mutta en luopua juomistani!

Vierailija
33/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävästi tämän tapaisissa ketjuissa on alkanut näkyä kommentteja, joiden mukaan ihminen on selvästi ylipainoinen, jopa lihava, mutta sitten korostetaan, kuinka kovasti harrastaa liikuntaa ja niinpä on sitten terve. En väheksy ollenkaan liikuntaa, mutta käsittääkseni lihavuus on itsessään ihan terveysriski, vaikka jaksaisi juosta tai hypätä miten. Mieheni pelaa mailapelejä tosi aktiivisesti, myös kilpailee, ja on peleissä tosiaan hyvä. Kuitenkin hän on reilusti ylipainoinen, mikä kieltämättä huolettaa. En valitettavasti usko, että mikään sydäntauti kiertää ihmisen vain siksi, että hän liikkuu, jos röörit on täynnä rasvaa :( Mietin myös, miten rankka liikunta voi vaikuttaa syömiseen. Itse huomaan, että kohtuullinen liikunta tasoittaa epämääräisiä "tekee mieli jotain"-ruokahimoja, mutta jos rankan liikunnan jälkeen syö ihan mitä sattuu, onko saldo jo negatiivinen? Pohdiskelen vain.

Vierailija
34/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 171 ja paino nyt 58,5. Normaalisti 56. Samperin kuukauden sairasloma ja liikuntakielto nosti painon. Nyt yrittänyt saada tuota pirun 2,5 kiloa pois ja ei sitten millään.

Ap:lle totean, syöt liikaa. Olet kyllä pulska. Niin syön minäkin, kun ei tuo paino tipu järisyttävää pari kiloakaan. 

Vierailija
35/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten paljon pullollisella punaviiniä on niitä kaloreita?? 2pulloa menee mulla kun mökillä avaan ja illanviettoon. Tämä on tärkeää. Haluaisin laihtua mutta en luopua juomistani!

500-550 kcal per viinipullo. Kahdessa 1000-1100 kcal. Kossuvissy olisi kalorittomampi vaihtoehto.

Vierailija
36/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kuin 30 kg ylimääräistä.

Vierailija
37/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta samoissa mitoissa.

Olipa "ihanaa" kun kommentit on olen 60 kg ja sitä rataa kun just sitähän tässä kysytään onko lihava vai ei.

Vastaus on lihava. Mulla paino pysynyt 3v samassa ja alakulo kun ei vaan lähde.

Varmasti syön liikaa sanoohan sen järkikin. Harmittaahan se.

Vierailija
38/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti noihin aika ilkeisiin viesteihin "minä kyllä näytin sinun kokoisena ihan hirveältä, joten niin varmasti sinäkin näytät".

Paino ei oikeastaan kerro vielä mitään yleisvaikutelmasta. Tai joskus kertoo, joskus ei.

Olen 169 cm ja 85 kg. Joka kerta kun tämä painoni tulee esille, kuulija ei usko. Olen ollut tilanteessa missä terveysasemalla jouduin käymään toisessa huoneessa vaa'alla, kun lääkäri luuli vaakansa näyttävän liikaa. Jos joku luulee tämän olleen imartelevaa niin voin kertoa että lähinnä rupesi itkettämään. Olin siellä apua hakemassa enkä vähäteltävänä.

Me ihmiset ollaan tosi eri muotoisia. Minulla paino jakautuu ilmeisesti niin että se vain skaalautuu. Minulle ei tule isoja makkaroita eikä posket roiku. En näytä tursuavalta. Ryhtini ei ole lysähtänyt, en hengästy kävellessä. Olen aina ollut rintava ja tottunut kantamaan sen "uhkeuden" pystypäin. Olen miettinyt johtuuko juuri tästä että ihmiset pitävät minua kevyempänä kuin 85 kg.

Vierailija
39/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mikä on kehonkoostumus ja oletko hyväkuntoinen.

Olen 165 ja 85kg ja bmi on jotain 31 varmaan. Harrastan juoksuja juoksen ympäri vuoden eri juoksutapahtumissa ja kilpailuissa. En jaksa laihduttaa, koska nälissään ei jaksa juosta. Olen siis suosiolla vähän punkero mutta hyväkuntoinen.

Tämä kuulostaa hyvin tutulta. Äitinikin on näissä mitoissa. Vielä 75-vuotiaana hyvät arvot ja pystyy vetään jopa polkujuoksulenkkiä miten päin vaan. Yhdessä käydään lenkillä asfaltilla. Äidinäiti oli samanlainen.

Mieheni suvussa tämän kokoluokan naiset viettävät elämänsä sohvalla tai autossa.

Geeneistä ja opitusta kropan käytöstä siis kiinni myös, miten BMI 31 saadaan liikkumaan.

Vierailija
40/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti noihin aika ilkeisiin viesteihin "minä kyllä näytin sinun kokoisena ihan hirveältä, joten niin varmasti sinäkin näytät".

Paino ei oikeastaan kerro vielä mitään yleisvaikutelmasta. Tai joskus kertoo, joskus ei.

Olen 169 cm ja 85 kg. Joka kerta kun tämä painoni tulee esille, kuulija ei usko. Olen ollut tilanteessa missä terveysasemalla jouduin käymään toisessa huoneessa vaa'alla, kun lääkäri luuli vaakansa näyttävän liikaa. Jos joku luulee tämän olleen imartelevaa niin voin kertoa että lähinnä rupesi itkettämään. Olin siellä apua hakemassa enkä vähäteltävänä.

Me ihmiset ollaan tosi eri muotoisia. Minulla paino jakautuu ilmeisesti niin että se vain skaalautuu. Minulle ei tule isoja makkaroita eikä posket roiku. En näytä tursuavalta. Ryhtini ei ole lysähtänyt, en hengästy kävellessä. Olen aina ollut rintava ja tottunut kantamaan sen "uhkeuden" pystypäin. Olen miettinyt johtuuko juuri tästä että ihmiset pitävät minua kevyempänä kuin 85 kg.

Aika vaikea tässä on muuhun verrata kuin itseensä kun ei ap laittanut itsestään kuvaa. Fakta nyt on se että näytin yli 80 kiloisena huomattavan ylipainoiselta.

T. 1