Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei hemmottele herkuilla?

Vierailija
01.09.2020 |

Omassa lähipiirissä aiheuttaa vähän ihmetystä, jopa kateutta: minun äitini eli lasten mummo ei ikinä hemmottele lapsia ruoalla/herkuilla jne. Tarjolla aina vain jotain terveellistä, herkkuja ei halua lapsille antaa ikinä. Lapset on iältään 3,6,10v. Jos on tehnyt aikuisille jotain makeaa, hän yrittää vedota lapsiin huijaamalla, että on ihan pahaa, ei tarvi maistaa, ottakaa vain vihannestikkuja. Minusta tämä on vähän outoa, miksi täytyy huijata ja päättää etukäteen lasten puolesta että on pahaa?

Meillä kotona herkutellaan, ei hetkut ole mikään tabu. Omat kaverit ihastelee, kun ei syötä sokeriövereitä. Onko muilla samanlaisia mummoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerys

Vierailija
2/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mummo. Ajattelee lasten parasta. Lasten ei tule syödä tuollaisia. Kehittyvät aivot, joten riippuvuuksia ei kannata tehdä jo tuossa iässä. Kunnon ruokaa lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sinä uskallat asiasta mainita koska on äitisi. Toki on hyvä ettei ylenmäärin herkkuja kanna pöytään mutta eikö mitään? Itse olen 2 ja 5 vuotiaiden lasten mummi ja lapsenlapseni syövät samaa kuin aikuiset kun ovat luonani. Toki asia erikseen kun ovat luonani yötä, silloin ostetaan yhdessä jotain hyvää

Vierailija
4/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vaikeampaa on niillä, joiden lapsille isovanhemmat syöttävät järjettömät määrät sokeria.

Vierailija
5/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva karkin tai juurestikkujen syönti on ongelmallista, toisesta menee hampaat ja toinen menee helposti ortoreksiaksi

https://www.kaleva.fi/pakkomielteena-terveellinen-ruoka/2037193

Vierailija
6/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät on herkkua.

Vierailija
7/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummo vaan täti, mutta haluan itse opettaa siskoni lapsille, että ei kyläily tarkoita aina sitä sokerinmässäystä.

Olen itse lihava ja omassa lapsuudessani herkuista tehtiin iso asia ja ne yhdistettiin ihan kaikkeen kyläilyyn ja pieneenkin "juhlaan". Nyt aikuisena on todella vaikea päästä eroon tästä opitusta käytösmallista, että aina kun jotain erikoista tapahtuu, niin pitää olla jotain herkkuja vetämässä naamaan.

Olisi kiva, että uusi sukupolvi oppisi arvostamaan muitakin asioita kuin herkuttelua. Toki lapsen vanhemmat tekee omat päätöksensä ja olen toki itsekkin vähän herkkuja tarjonnut, mutta silleen kohtuudella, eikä mitään kauheita mässäjäisiä, eikä välttämättä joka kerta.

Vierailija
8/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sinä uskallat asiasta mainita koska on äitisi. Toki on hyvä ettei ylenmäärin herkkuja kanna pöytään mutta eikö mitään? Itse olen 2 ja 5 vuotiaiden lasten mummi ja lapsenlapseni syövät samaa kuin aikuiset kun ovat luonani. Toki asia erikseen kun ovat luonani yötä, silloin ostetaan yhdessä jotain hyvää

Toki, toki, toki...vaiva se on tuokin toki.

Vierailija
9/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo päättää mitä tarjoaa kun hän hoitaa kotonaan teidän lapsia.

Sen sijaan jos menette koko perheenä kylään, ja tarjolla on herkkuja, niin ei ole äitisi asia puuttua siihen annetteko lasten syödä tarjolla olevia herkkuja vai ei.

Sanoisin omalle äidille kyllä aika suoraan, että arvostan että miettii lasten terveyttä, mutta silloin kuin te annatte luvan syödä tarjolla olevia herkkuja, niin hänen ei tarvi asiaan millään tavalla puuttua. Kun olette lastenne kanssa, niin te arvioitte ja päätätte ovatko herkut ok kun niitä kerran tarjolla on.

Sen sijaan kun lapset menevät mummolaan hoitoon, niin mummo päättää mitä syödään. Siihenkin kyllä voi sanoa, että on varmaan lapsista aika epäloogista, että pöydällä on tarjolla herkkuja joita aikuiset vain saavat ottaa.

Vierailija
10/10 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo ei tarjoa mitään, ei edes kahvia aikuisille. Perustelee tätä sillä, että ei päästä sanomaan, että hän lihottaa lapset. Vettä saa hanasta.

Sanomattakin lienee selvää, että lapset ei ole koskaan mummolassa hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän