Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei varaa osallistua hyvän ystävän häihin. Neuvoja?

Vierailija
01.10.2013 |

Rakas ystävä menee äveriäisiin naimisiin ja haluaisin tietysti olla paikalla. Pukukoodi on se hienoin mahdollinen, ja häävieraat todella varakasta väkeä. Mulla ei ole varaa ostaa pukukoodiin sopivaa vaatetta ja pukuvuokratkin näyttävät olevan huimia. Valitettavasti mulla ei ole myöskään oikein ketään samankokoista ystävää, jolta voisin lainata mekkoa. Sitten pitäisi tietysti hommata lahjat ja asusteet ja meikki ja kampauskin olisivat kyllä paikallaan tämän luokan tilaisuuteen, toki ilmankin varmaan jotenkin selviäisin... En pysty valehtelemaan ystävälleni miksi en tule, joten nyt pitäisi sitten vaan jotenkin selvitä tästä. Mitä ihmettä sanoisin tai tekisin? Tiedän, että ystäväni kyllä toivottaisi minut tervetulleeksi missä tahansa halpiskoltussa, mutta en todellakaan kehtaa mennä tämän porukan sekaan sellaisena, etten täytä pukukoodin vaatimuksia. Mulla olisi koko ajan tosi vaivaantunut olo. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös youtube on täynnä meikkaus- ja kampausvideoita! sieltä löytää varmasti ohjeita ja inspiraatiota jos on omissa taidoissa ns. "puutetta" :) esimerkiksi promise phanin videot on hyviä. ja hyvä suomalainen youtuber on "maanomeikkaa". toivottavasti pääset osallistumaan häihin!

Vierailija
42/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:04"]

Mä pistäisin luotolle, mutta mä olenkin niin täydellinen lortto, että hyvän ystävän häät on mulle niin tärkeät, että pari hunttia luottokortilla ei kaduttaisi mua pätkääkään. Sen saa aina maksettua, mutta noihin häihin pääsee vain kerran.

[/quote]Juurikin näin. Ennen kaikkea, jos kerta on hyväpalkkainen työ, niin sen todella saa maksettua. Työttömänä/opiskelijana yms tilanne olisi toki toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene metsään ja poimi muutama ämpärilllinen puolukoita ja myy ne. Metsät on täynnä ilmaista rahaa. Myy jotain, vaikka muutama kultakoru. Kysy vanhemmiltasi rahaa lainaksi tai vaikka ikkunan pesua vastaan

Vierailija
44/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 20:43"]

Kiitti 9. Eipä ole paljon puskureita, kun vasta valmistuin ja siirryin työelämään. Ihan hyväpalkkaisiin töihin vieläpä. Nyt vaan ei ole, ja luotolle en elä. Ap

[/quote]

En ihan tajua, mikset voisi ostaa luotolle, jos sinulla tosiaan on hyväpalkkainen työ. Onko työ lyhytaikainen tai onko sinulla isot velat niskassa vai mistä kiikastaa?

Minä hankkisin sinun sijassasi luotolla tyylikkään asun, jota voi käyttää muissakin juhlissa. Jos vaatekaapissa ei ole mitään juhliin sopivaa, siitä tulee kuitenkin jossain vaiheessa ongelma, eli ratkot pukeutumisongelmasi vain luotolla etukäteen. Lahjassa voit pihistellä. Jos olette ystäväsi kanssa läheisiä, hän kyllä ymmärtää varattomuutesi.

[/quote]

No jos tämä nyt on oleellista, mitä se mielestäni ei ole, niin olen joutunut vetämään sen luoton jo aika lailla tappiin oman sairauteni hoidon vuoksi. Se, että jollakulla vastavalmistuneella tai muullakaan ihmisellä ei akuutisti ole varallisuutta hoitaa tämäntapaisia eventtejä ei välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi rahankäyttöä taitamaton luuseri. Tämä nyt ei kuitenkaan ole se oleellinen pointti, vaan nyt oli tarkoitus miettiä että miten tästä selvitään velkaa ottamatta. Se on se temppu.

Vierailija
45/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:26"]

Mene metsään ja poimi muutama ämpärilllinen puolukoita ja myy ne. Metsät on täynnä ilmaista rahaa. Myy jotain, vaikka muutama kultakoru. Kysy vanhemmiltasi rahaa lainaksi tai vaikka ikkunan pesua vastaan

[/quote]

Ohis (jo siitäkin syystä, että metsät alkavat olla melko tyhjiä puolukoista jo tähän aikaan)... mutta olen aina ihmetellyt näitä "myykää köyhät marjoja" -ehdotuksia. Missä niitä olisi tarkoitus myydä? Viedä torille? Arvatkaapa, mitä toripaikka maksaa?

Yksi tuttu keräsi marjoja ja myi niitä tuttavilleen 10 eurolla per neljä litraa. Sanoisin, että tuolla ei kovin monen euron tuntipalkoille päästä, ellei revi niitä marjoja metsästä niin hullunkiilto silmissä, että puolet litrasta on varpuja ja juurakkoa.

Vierailija
46/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:27"]

Kiitti 9. Eipä ole paljon puskureita, kun vasta valmistuin ja siirryin työelämään. Ihan hyväpalkkaisiin töihin vieläpä. Nyt vaan ei ole, ja luotolle en elä. Ap

[/quote]

En ihan tajua, mikset voisi ostaa luotolle, jos sinulla tosiaan on hyväpalkkainen työ. Onko työ lyhytaikainen tai onko sinulla isot velat niskassa vai mistä kiikastaa?

Minä hankkisin sinun sijassasi luotolla tyylikkään asun, jota voi käyttää muissakin juhlissa. Jos vaatekaapissa ei ole mitään juhliin sopivaa, siitä tulee kuitenkin jossain vaiheessa ongelma, eli ratkot pukeutumisongelmasi vain luotolla etukäteen. Lahjassa voit pihistellä. Jos olette ystäväsi kanssa läheisiä, hän kyllä ymmärtää varattomuutesi.

[/quote]

No jos tämä nyt on oleellista, mitä se mielestäni ei ole, niin olen joutunut vetämään sen luoton jo aika lailla tappiin oman sairauteni hoidon vuoksi. Se, että jollakulla vastavalmistuneella tai muullakaan ihmisellä ei akuutisti ole varallisuutta hoitaa tämäntapaisia eventtejä ei välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi rahankäyttöä taitamaton luuseri. Tämä nyt ei kuitenkaan ole se oleellinen pointti, vaan nyt oli tarkoitus miettiä että miten tästä selvitään velkaa ottamatta. Se on se temppu.

[/quote]

Ei suinkaan ollut tarkoitus loukata tai väittää ettet osaisi käyttää rahaa. Pahoittelen jos kommentistani sai sellaisen kuvan. Ihmettelin vain (ja nyt ymmärrän) jyrkkää suhtautumistasi luottoon. Sain kommentistasi kuvan, että vastustat ajatusta luoton käyttämisestä ylipäänsä etkä olisi koskaan sitä käyttänyt.

Vierailija
47/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei suinkaan ollut tarkoitus loukata tai väittää ettet osaisi käyttää rahaa. Pahoittelen jos kommentistani sai sellaisen kuvan. Ihmettelin vain (ja nyt ymmärrän) jyrkkää suhtautumistasi luottoon. Sain kommentistasi kuvan, että vastustat ajatusta luoton käyttämisestä ylipäänsä etkä olisi koskaan sitä käyttänyt.

[/quote]

Juu, ymmärrän :) Ehkä jäi vähän ärsyttämään tuo ysin kommentti. T. Ap

Vierailija
48/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fabela.fi/juhlamekot-pitkat-juhlamekot-c-37_49.html

Löytyisikö täältä mitään sopivaa? Hinnat eivät päätä huimaa, ota vaikka laskulle ja maksat seuraavasta palkasta. Ainakin huomasin heti monta "etiketin mukaista" juhlamekkoa, jos etsit nimenomaan pitkää pukua. Lyhyitäkin tuolla sivustolla on.

Vierailija
49/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin vastikään todella upeisiin häihin, joiden järjestelyssä ei oltu euroja säästelty ja jossa suuri osa vieraista oli myös hyvin varakasta väkeä. Ei ne naisten koltut nyt niin kovin ihmeellisiä olleet, ainakaan kaikilla. Itse osallistuin vanhalla kaapista löytyneellä pikkujoulumekolla ja se oli ihan ok tuohon tilaisuuteen. Siellä ei olisi pahasti joukosta erottunut, vaikka olisi ollut muutaman kympin ginatricot päällä, kun kaikkien huomio kiinnittyi hääpariin ja omaan hauskanpitoon.

Vierailija
50/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat jonkun tekemään kampauksesi, tutki onko kotikaupungissasi kampausoppilaitoksia, niistä saa yleensä oppilastöitä edullisesti verrattuna kampaamohintaan. Niissä tosin kestää yleensä pitkään. Kosmetologioppilaat varmaan tekevät vastaavasti meikkauksia, mutta todennäköisesti et ehdi molempia samana päivänä, jolleivat häät ole ihan illan suussa.

Vierailija
51/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, sorry vaan ap, olet sellainen "antakaa hyviä neuvoja ja ideoita, mutta mitään en viitsis kyllä tehdä, enkä osaa enkä ehdikään"...uusavuton/laiska/viitsimätön/en kehtaa tai ehdi tai viitsi ku ku ku....

Vierailija
52/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjasta: osta sellainen lahja, johon sinulla on varaa, ja paketoi se hienosti läpinäkymättömällä paperilla. Fiinissä juhlassa tuskin aletaan aukoa paketteja paikan päällä.

Vierailija
53/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Jos olet yhtään lähellä Helsinkiä, niin sinun ei tarvitse lähteä kirppiksiä kiertelemään löytääksesi edullisen iltapuvun itsellesi. On mahdollista löytää hyvä iltapuku kirpperilta, mutta aikaa ja vaivaa voi mennä tosiaan liikaa.

Ilman muuta menet ystäväsi juhliin. Meikkaat ja laitat kynnet itse. Voitko pyytää jotain ystävää laittamaan hiuksesi, jos itselläsi on vaikeaa tehdä juhlakampaus?

Mitä kokoa olet ja minkä tyylinen puku sinulle sopii? Jopa Haloselta saa hyvin edullisesti ja valmispukua voi aina hiukan muutella. Ei mitään huiveja! Unohda kokovalkoinen ja kokomusta, muttta jo mustavalkoinenkin käy. Käytettyjen pukujen parhaat myydään Helsingin second hand -liikkeissä, mutta niiden hinnat ovat korkeampoia kuin uusien ns. halpispukujen.

Vierailija
54/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:43"]

Toisaalta, sorry vaan ap, olet sellainen "antakaa hyviä neuvoja ja ideoita, mutta mitään en viitsis kyllä tehdä, enkä osaa enkä ehdikään"...uusavuton/laiska/viitsimätön/en kehtaa tai ehdi tai viitsi ku ku ku....

[/quote]

No työssäkäyvällä ja rahapulasta kärsivällä on varmaan kädet täynnä tekemistä ja stressiä ilman sitäkin, että rupeaa kokemattomana kutomaan lahjaksi villapuseroa ja keräämään puolukoita myyntiin.

Vierailija
55/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:08"]

Täältä löytyy kohtuuhintaisia mekkoja jos vaan koot natsaa:

http://www.mangooutlet.com/FI/all/outlet/women/dresses/

[/quote]

Aika lyhythelmaisia, en laittaisi.

Vierailija
56/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa iltapuku netistä: light in the boxissa edullisia mekkoja mittatilauksena. 

Vierailija
57/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en noista ^^^ hölmöyksistä puhu, vaan niistä kunnon ehdotuksista.

Vierailija
58/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei munkaan tulot päätä huimaa, mutta on säästöjä ja pukuja kaapissa ajalta kun kävin joskus jossain. ne mahtuvat, vaikka ovat siis noin 10 vuotta vanhoja.

Mulla on siis pari pitkää pukua ja kyllä kehtaisin tällä naamalla ja hiuksilla mennä ja lahjaankin olisi varaa.

sinuna kävisin kierrätyskeskuksessa tai kirppiksellä, jos asut isommassa kaupungissa ja on aikaa.

ja jos itse osaat jotain niin miten olisi vaihtokauppa sen kampauksen kanssa, jos siis satut tuntemaan kampaajan tai joku ystävväsi osaa tehdä sellaisen.

ja sinä sitten vaikka opettaisit kaverin lapselle matikkaa tai leipoisit, tai mikä sitten on sun bravuuri. ehkä hoitaisit hänen lastaan joskus.

mutta jos olet väsynyt ja kiireinen muutenkin, niin et varmaan jaksa alkaa selvittelemään mistä löytyisi, tai ehdi kirppareita. ymmärrän senkin.

joten sitten vaan kerrot että et pääse, että rahatilanne on huono. 

tsemppiä!

Vierailija
59/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en menisi, mutta olen aina tylsistynyt häissä. Olisin myös rehellinen ja sanoisin ettei rahaa ole. Olisiko kiva olla siellä rahakkaiden joukossa? 

Vierailija
60/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 21:43"]

[/quote]

Mä ymmärrän kyllä millä foorumilla olen, ja tällaiset kommentit on väistämättömiä, mutta toivosin että kaltaisesti ihmiset myös joskus miettisivät, että kaikilla ei ole ihan niin ruusuisesti asiat kuin sinulla. Meistä kenelle tahansa voi tulla vaikkapa sairautta tai muuta murhetta, eikä sellaisten asioiden tekeminen, jotka ovat sinulle itsestäänselvyyksiä sitten ehkä olekaan niin helppoa. Aika pienestä päättelet, että olen uusavuton. Ap