Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei varaa osallistua hyvän ystävän häihin. Neuvoja?

Vierailija
01.10.2013 |

Rakas ystävä menee äveriäisiin naimisiin ja haluaisin tietysti olla paikalla. Pukukoodi on se hienoin mahdollinen, ja häävieraat todella varakasta väkeä. Mulla ei ole varaa ostaa pukukoodiin sopivaa vaatetta ja pukuvuokratkin näyttävät olevan huimia. Valitettavasti mulla ei ole myöskään oikein ketään samankokoista ystävää, jolta voisin lainata mekkoa. Sitten pitäisi tietysti hommata lahjat ja asusteet ja meikki ja kampauskin olisivat kyllä paikallaan tämän luokan tilaisuuteen, toki ilmankin varmaan jotenkin selviäisin... En pysty valehtelemaan ystävälleni miksi en tule, joten nyt pitäisi sitten vaan jotenkin selvitä tästä. Mitä ihmettä sanoisin tai tekisin? Tiedän, että ystäväni kyllä toivottaisi minut tervetulleeksi missä tahansa halpiskoltussa, mutta en todellakaan kehtaa mennä tämän porukan sekaan sellaisena, etten täytä pukukoodin vaatimuksia. Mulla olisi koko ajan tosi vaivaantunut olo. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitä meneväsi häihin ja hääpäivän aamuna soitat ja sanot, että olet vatsataudissa.

Vierailija
2/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on varaa laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo naimisiin menevä kaveri about samaa kokoa kuin sä? Ajattelin vain, jos et ole tullut häntä ajatelleeksi potentiaalisena pukulainaajana. :) Tai laita ilmoitus alueesi nettikirppikselle tms., että haluaisit vuokrata iltapuvun max. x eurolla?

Vierailija
4/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jätän ostamatta talvivaatteet itselleni, ehkä 200 olis ihan max varaa... Realistisesti ei yhtään, koska olisi juhlapuvun sijaan ihan oikeitakin tarvehankintoja tässä. T. ap, jonka viimeisiinkin housuihin näyttää tulleen reikä tänään.

Vierailija
5/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen olet? Mulla olisi pari pientä iltapukua.

Vierailija
6/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiankin on ihan eri kokoinen kuin mä. Ja vuokraako joku iltapuvun eurolla...? Ap

Vierailija
7/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Ihanaa :) Mä olen aika pitkä ihminen valitettavasti. Ap

Vierailija
8/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinulla ei ole euronkaan puskuria tilillä, niin mielestäni elämässäsi on isompia ongelmia kuin kaverin häiden vieraiden miellyttäminen.

Vierailija
9/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 20:36"]

Morsiankin on ihan eri kokoinen kuin mä. Ja vuokraako joku iltapuvun eurolla...? Ap

[/quote]

Ei varmaan eurolla, mutta mä voisin lainata vaikka 0-20 eurolla illaksi, kunhan tulisi vain yhtä siistinä takaisin kuin lainatessa. 

Vierailija
10/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikin ja hiukset saat hyvin itsekin tehtyä, ja käy vielä vaikka kirpparit katsomassa.

Vierailija
11/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, itse olen 160 cm, mutta toinen pukuni on aika pitkä minulle. Kokoa 36. Mutta jos olet 180, ei taida onnistua? 

p.s. olen itsekin tosi vähävarainen tällä hetkellä, joten ymmärrän tilanteesi :)

t.6

Vierailija
12/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä menemättä ystäväsi häihin, se voi harmittaa sinua kovasti myöhemmin. Ja ystäväsi varmasti toivoisi sinun olevan paikalla.

Osasisitko ommella itse mekon? Vanhoja juhla- ja iltapukuja löytyy käytettynä ja halpaliikkeistäkin löytyy useita kelvollisia. Häälahjaksi voit antaa jotain halpaakin, hääpari arvostaa varmasti enemmän jotain kekseliästä ja kivaa kuin kallista. Esim. valokuva-albumi sinun ja ystäväsi huippuhetkistä, itsekoottu keittokirja ruuanlaittajalle, tms.

Vierailija
13/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti 9. Eipä ole paljon puskureita, kun vasta valmistuin ja siirryin työelämään. Ihan hyväpalkkaisiin töihin vieläpä. Nyt vaan ei ole, ja luotolle en elä. Ap

Vierailija
14/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei voi olla näin ihania ihmisiä, että tuntemattomalle lainaisivat pukua :) Voi kyynel miten liikuttavaa, ihania olette <3 Ap

Vierailija
15/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sinulle ehdotus. Kaasoni ja pari muutakin ovat tilanneet täältä iltapukuja, joiden hinnaksi tuli alle 100 e! Ja hyviä ovat olleet. Tsekkaa: www.tbdress.com Maksaa piti luottokortilla eli maksuaikaakin siis on.

Lahjaksi osta kaunis kortti ja vaikka pari kynttilänjalkaa Stockmannilta. Jos pyydetään rahaa, niin laita muutama kymppi. Pyydä vaikka lainaan vanhemmiltasi, kyllä ne varmasti ymmärtävät.

Meikkaajaa ja kampaajaa ET tarvitse. Laita lämpörullat päähän ja kietaise pinneillä jotenkin. Meikiksi teet perusjuhlameikkisi, ja ihan sama millainen se on koska kukaan ei katso toisen naamaa että jaa, tuokaan ei osaa tehdä juhlameikkiä.

Älä missään tapauksessa jätä menemättä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
16/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyli on tarpeeksi persoonallinen, halvallakin saa juhlapuvun aikaiseksi. Vaikea tietysti neuvoa tietämättä sinusta mitään, mutta oletko harkinnut esim. vintagea? En siis tarkoita mitä tahansa juhlapukua kirppikseltä, vaan ehtaa vintagea. Siitä ei näy "köyhyys" päälle vaan se voi olla ihan tyylivalinta.

Vierailija
17/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita päästä yli ajatuksesta, että puvun pitäisi olla uusi ja juuri tähän tarkoituksen ostettu. Syyshäihin käy tummat värit, onko sulla mitää mustaa leninkiä, jonka voisit asustaa häihin esim. oranssilla huivilla? Hiukset ja meikin voit tehdä itse, lahjan myös (esim. joku hääparia kuvaava runo valokuvakehyksiin, koristeeksi muutama kuivattu syyslehti).

Vierailija
18/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuideoita mainittu täällä jonkin verrankin, koskien meikkiä/hiuksia, paikallisesta amiksesta voi suht edullisesti saada jotakin sumplattua jos siellä joku tarvitse opintotyöhön/oppilastyöhön mallia. Koskien lahjaa, itsetekemällä saa helposti halvalla oikeasti arvokasta aikaiseksi. Ideoita on helppo katsella esim Pinterestistä.

Vierailija
19/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sen puvun nyt _niin_ hieno olla? Oikeasti? Olin kerran sellaisissa häissä, ja valitettavasti tilanne oli vähän sama kuin sulla, ja silti pärjäsin ihan hyvin ns halpisversiossa. Ei siellä kaikki kaikesta juhlamekoista mitään tiedä.

Jos se on oikeasti sun hyvä ystävä ja sut on kutsuttu, niin eiköhän halvempikin versio käy, meikit ja kampaukset nyt kyhää itsekin. Trust me!

ps. se oma asenne ratkaisee, miten kannat mitään vaatetta...

Vierailija
20/82 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois tallinnasta, huuto.netistä, muualta ulkomailta... Nyt vaan kaivat kaikki tällaset läpi:

http://www.kuinoma.fi/search/node/iltapuku

Kerrot meille kokosi ja lakkaat panikoimasta; kyllä se mekko jostain löytyy! Lahjaksi voit antaa vaikka palveluslahjakortin tai keksit jotain muuta. Myös jollain palveluksella voisit kysellä mekkoa lainaan (ikkunanpesua lainaajalle tms.)