Elämä on kulutusvalintoja: Lidl nostaa suomalaisten työntekijöiden palkkoja vs. K-Keskon toimari Helander väittää että työntekijöiden puolustaminen on sosialismikokeilu ja ollaan Pohjois-Korean tiellä
Silleesti. Kannattaa miettiä mihin rahansa kantaa.
Kommentit (138)
Ja niin tämä ihminen on vieläkin toimari!
Vierailija kirjoitti:
No eihän Suomi nyt suomalaisia työllistämällä ja palkkaa maksamalla vaurastu, sehän on sitä toisten paitojen pesua.
Tiedän, että tämä oli vitsi, mutta moni ajattelee näin. Samat tyypit kuitenkin ajattelee, että jotenkin mystisesti Suomi vaurastuu sillä että Helander saa vuosittain 1,4 miljoonaa euroa palkkioina. Samat tyypit uskoo, että se on Keskolla juuri Helanderin henkilökohtainen palkkio, mistä investoinnit Keskolla tehdään. Hah!
Olen jättänyt käymättä K-ryhmän kaupoissa Helanderin "ulostulon" jälkeen. Mites te muut?
"Vaikka nykyisessä keskusteluilmapiirissä ei ole suosittua puolustaa markkinataloutta – jolla toki on heikkoutensa – uskon, että se pystyy maailman muuttuessa itse korjaamaan itseään, Helander kirjoittaa."
USKOO!
Eikö misten pitänyt perustaa päättelynsä logiikalle ja faktoille? Helander heittää moiset romukoppaan. Kyllä taloustieteessä uskominen on avainasemassa.
Pitikin ostaa Keskon osakkeita. En haluu olla mukana riistobisneksissä.
Vierailija kirjoitti:
Pitikin ostaa Keskon osakkeita. En haluu olla mukana riistobisneksissä.
Jep. Kuulkaa muutkin!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että teen mielelläni +10h duunipäiviä. Tosin työnantaja on täysin ulkomaalainen, maksaa melkein tuplasti suomalaiseen nähden - siksi että haluaa sitouttaa & motivoittaa tekijät kassavirran jatkumiseen.
Tämän kokemuksen myötä voi sanoa suomalaiselle työnantajalle: "ei taida saldo riittää..."
K-ketjun kauppias jos maksaa yhtään yli listapalkan, tulee tukistusta Keskolta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan kävisi K-kaupois S-ryhmän sijaan. S-kaupoissa kaikki samat tuotteet ovat halvempia kun K-kaupoissa. Miksi joku haluaa maksaa samoista tavaroista enemmän?
Vaikkapa tukea paikallista yrittäjää?
Valitettavasti ketjun lieka yrittäjän kaulassa on tosi lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan kävisi K-kaupois S-ryhmän sijaan. S-kaupoissa kaikki samat tuotteet ovat halvempia kun K-kaupoissa. Miksi joku haluaa maksaa samoista tavaroista enemmän?
Vaikka siksi että S-kauppoja saatikka LIDLiä ei täällä ole! Vain kesko on suotunut tänne kaupan laittamaan pystyyn, ymmärrän kyllä ettei asiakkaita ole niin pljon kuin kaupungissa mutta kiitos keskolle siitä että täälläkin on sentään joku pieni kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen k-kauppiaani: " olemme suomen nopeiten kasvava k-kauppa. Iso kiitos asiakkaille." Ja se kiitos näkyi miten? Sentti lisää tuotteeseen x, sentti toiseen, sentti kolmanteen jne jne. Luulis et olis laskenu hintojaan kun kasvetaan niin pirun nopeasti, mutta ei kun nostetaan. No mä en ole siellä käyny nyt viiteen vuoteen vaan menen parin kilsan päähä lidliin tai ässään.
Ehkä Lidl onkin vaan tajunnut että yrityksen tuotto on vain se mitä se tuottava taso tekee duunia. Siis ne pienipalkkaisimmat ja huonoimmissa tehtävissä olevat. On yritys mikä tahansa juuri he tekevät sen tuloksen johtajille, eivät johtajat itse.
Hyvä että työ palkitaan!
Ps K-kaupasta haen vain lihaa tarjouksista, en koskaan muuta.
Pitää boikotoida noita kauppoja!
Lähellä olevissa pienissä k-kaupoissa ja salessa iloinen ja mukava palvelu mutta tuossa lidlissä ovat aina kuin sitruunan nielleet, ei tarvii aina olla hymy pyllyssä mutta ei ihan happamana, viestii että jokin siellä esimiestasolla todennäköisesti tökkii.
Vierailija kirjoitti:
Lähellä olevissa pienissä k-kaupoissa ja salessa iloinen ja mukava palvelu mutta tuossa lidlissä ovat aina kuin sitruunan nielleet, ei tarvii aina olla hymy pyllyssä mutta ei ihan happamana, viestii että jokin siellä esimiestasolla todennäköisesti tökkii.
Me kyllä tiedetään, mikä tökkii esimiestasolla K-kaupoissa...
Onneksi olen ollut Lidlin asiakas jo lähes 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ollut Lidlin asiakas jo lähes 20 vuotta.
Jep! Odotan, että S-kauppojen toimarit puhuu jonain päivänä sivu suunsa, ja hyvästi.
Helander itse ehdotti keväällä, että yritykset tarvitsevat tukea. Öööö, mitä en nyt ymmärrä, eikö se ole just sosialismia...Vapaata markkinataloutta olisi antaa yritysten pärjätä omillaan.