Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Alkupari viikkoa olivat kuin voimakkaampi flunssa vatsataudilla, lämpöä 37. Sitten paraneminen hetkeksi ja alkoi parin viikon päädtä kevyt yskä, joka lisääntyi pikkuhiljaa ja oli sitten lopulta 2 kk kestänyt keuhkotulehdus ja alilämpöä, lisänä muita pireita, mm nokkosrokkoa, antibiootti ei auttanut keuhkoihin, parani lopulta kuitenkin. Sitten alkoi uudestaan flunssamaiset oireet, kuten kurkkukipua, kesti n 3 kk. Sitten oli eripuolilla kehoa nivelsärkyjä. Sitten kun ne paranivat, alkoi uudestaan se sama yskä. Nyt olen siinä vaiheessa, että se yskä on taas pahentunut.
Eli ero tavalliseen flunssaan on ollut oireiden vaihtelevuus ja se, ettei tämä vaikuta loppuvan koskaan. Nyt on kestänyt jo 9 kk. Ekoina viikkoina luulin normiflunssaksi, eron on huomannut vasta ajanmittaan.
40v tupakoitseva vähän ylipainoinen mies
viikon lievää kuumetta
viikon jatkuva väsymys
3 päivää hengenahdistusta
lopuksi tuli ripuli
ruokiin piti laittaa tupla määrä mausteita...
Lapsilla oli myös niitä ei paljon haitannut 13 ja 7v
Ei mitään oireita, mut eristyksiin jouduin ja perhe myös. Olin testissä altistumisen takia. Ei tarttunut toisiin.
Tavallinen flunssa on pahempi ja influenssa sit jo ihan ylihirvee (ollu meillä kerran).
Tutuilla samassa tartuntaketjussa kaikilla tosi lievä eli enintään lyhyt lämpö ja tukkoinen olo ja siinä kaikki. Oli oireettomiakin aika monta.
Tiedoks vaan että koronan kanssa samaan aikaan ja sen jälkeen voi olla muitakin flunssia ja oireet ei välttämättä johdu koronasta ollenkaan. Mut helppohan se on pistää kaikki kevään ja kesän allergiaoireet ja syksyn räkätaudit ikuisen koronan syyksi...
Minulla ja miehelläni oli se. Minä olin kipeänä monta viikkoa. Miehellä ei ollut oireita lainkaan.
Minulla on tällä hetkellä korona (oireet on kestäneet n. viikon nyt ja positiivinen testitulos tuli muutama päivä sitten) ja itselleni tämä on ollut paljon hankalampi tauti kuin flunssa.
Kuume on pysynyt 37.5-38 asteen välillä. Yskä on niin raju, että olen oksentanut sen takia. Hengittäminen on mahdollista eli en ole joutunut sairaalahoitoon, mutta kuitenkin tavallista vaivalloisempaa. En jaksa olla hereillä paria tuntia pidempään. En ole pystynyt syömään kiinteitä ruokia lähes viikkoon, kurkku on todella kipeä ja myös migreeni vaivaa. Asun kaksiossa ja minun on hankala edes nousta sängystä esim. vessaan ilman mieheni (jolla on myös koronatartuna, tosin lieväoireinen) apua.
Olen alle 25v, normaalipainoinen, en tupakoi.
Itsellä oli jo viime maaliskuussa joku kumma, kuume,kurkkukipu ja ripuli. Koko perheseen tartui. Miehellä oli pisimpään. Tosin ei tietoa oliko korona vai muu. En ole ennen tuota ollut sairaana edelliseen 10-vuoteen. ><
Olisi kiva, jos kertoisitte myös, että onko teillä jotain riskitekijöitä, kuten diabetes tai astma.
Vierailija kirjoitti:
Kuume pari viikko 39,5-40
Kovat nivelkivut
Päänsärky
Ruokahaluttomuus
Pahoinvointi
Ripuli
Järkky yskä
Huimaus
Hengenahdistus
1,5 viikkoa sairastettuani sairaalaan ja teholle kolmeksi viikoksi
Saikuilla 2,5 kuukautta
Olen keski-ikäinen, perusterve, normi painoinen ja hyväkuntoinen
Viimeinen lause pitänee muuttaa imperfektiin 3 viikon tehohoidon jälkeen?
Oireet alkoivat lauantaina väsymyksenä.
Maanantaina kirvelevää tunnetta nenänielussa, ääni käheytyi, väsymystä aaltoillen.
Tiistaina äänen käheyttä, hyvin lievä yskä, väsymystä.
Keskiviikkona kirvelevä tunne siirtyi nieluun, lievää päänsärkyä, yskää, lihaskipuja, väsymystä.
Torstaina yskä koveni, lihaskipuja. Kävin testissä.
Perjantaina tuli tieto positiivisesta tuloksesta, yskä jatkui samanlaisena, päänsärkyä.
Lauantai oireiltaan perjantain kaltainen.
Kuiva yskä on pahempana öisin, ei limaisuutta. Kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa.
Ei tietoa altistumisesta. Olen perusterve, ylipainoinen, tupakoimaton, +30-v. En ole saanut rokotusta.
Ohiksena...
Te koronan sairastaneet, suositteletteko rokotusta?
Alkoi omituisena tunteena nielussa, kuume max. 37.5,kaamea kurkkukipu muutaman päivän, ihottumaa(nyppyjä), laikkuja ihossa, yksi imusolmuke jäätävän iso ja kipeä, haju-ja makuaisti lähti(5kk edelleenkään ei ole palautunut kokonaan) tunnottomuutta mm. keskivartalossa, muissakin aisteissa häiriöitä, voimakkaita sydämen rytmihäiriöitä. EI yskää, nuhaa, lihassärkyä, päänsärkyä eikä väsymystä taudin aikana. Hiuksista lähtenyt melkein puolet taudin jälkeen ja edelleen lähtee. Rokotteen otan heti kun saan. En halua toista kertaa enkä myöskään toivo kenellekään..... Ei tiedä yhtään mitä seuraavana päivänä odottaa.....
ihan kesy tauti kun vertaa kuume flunssiin ja ihan tanssia kun vertaa influenssaan (ollut kerran).
itse asiassa viime vuosien flunssista korona oli kevyin.
mut varokaa influenssaa. se vei mut huonoon kuntoon pitkäksi ajaksi.
Eka oire oli ripuli 3 päivää altistumisen jälkeen.
5. ja 6. päivä. Kutitti keukoissa, jäykkä niska, väsymystä, tuntui niinkuin veri ei kulkisi kunnolla
7. päivä paska olo, ei muuta.
8. päivä sama kuin 5 ja 6 päivä.
Jälkeenpäin
- 1-2 viikonvälein päänsärkyä takaraivoissa. Muutaman kerran tuntunut niin kuin taju olisi menemässä.
- leposyke 5-10 bpm aiempaa nopeampi
- kerran vatsa turposi oudosti
- refluksi
N. 3kk kesti jälkioireet.
Tää on kyl koomista, kun joka kerta keskustelu täyttyy "elämäni pahin ja makasin teholla" just joo😂 sitten kun joku sanoo, että oli oireeton, niin hulluna alapeukkuja🤣🤣
Aivastin kaksi kertaa. Ehkä kolme?
Sukulaisilla oli. Riskiryhmään kuuluvakin sairasti normi flunssana. Kaikilla oli oireet pois viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Aivastin kaksi kertaa. Ehkä kolme?
Eihän tämmöstä voi täällä sanoa! Ihmiset haluaa elää siinä uskossa, että jokatoinen joutuu sairaalaan ja puolet kuolee.
Ihan normiflunssa, lyhyt kevyt lämpö, mutta ei räkää. Testitulos positiivinen ja kaverilta siis sain.
Influenssahan on sitten sellainen tauti että sen huomaa heti että ei ole flunssaa vaan se iskee kun nyrkki päähän, jyrää kuin rekka yli ja lopuksi lingotaan viikkokaupalla pyykkikoneessa. Sitten tulee ne jälkitaudit just kun on jo ihan loppu. Onneksi ei ole ollut vuosiin, koska olen ensimmäisen kerran jälkeen ottanut rokotteen.
Koronaa en osaa pelätä mut hitto toi influenssa tulee välillä mieleen että jos se kuitenkin vielä joskus iskee. En usko että selviäisin influenssasta enää muutaman vuoden päästä.