Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
81/362 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tauti ja sen voi sairastaa vaikka olis rokotettu.

sehän tuossa kauhistuttaa, kun siihen voi kuolla vaikka ois rokotettu. Mitään takuuta turvassa olemisesta ei ole. Vielä.

Vierailija
82/362 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinaksi luulin. Kurkku todella kipeä, korkea kuume, nokka tukossa. Näitä kesti noin 10pv. Hajuaisti oli pois 3kk. Makuaistista toimi vain suolan maistaminen. Yhä edelleen muistivaikeuksia. Etenkin lähimuisti aika sumua. Sairastin talvella.

Olen 48N, ei ylipainoa, ei sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/362 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin viime keväänä maaliskuussa. Haju- ja makuaisti menivät, mutta muuten oli vaan pientä lämpöä. Tätä lämpöilyä jatkui kuitenkin koko kevään. Meni aina muutamaksi päiväksi ohi ja luulin olevani terve ja sitten  alkoi taas. Muita oireita ei ollut. Koko kevään olin tosi väsynyt ja puolikuntoinen tuon lämpöilyn takia, mutta loppukesästä kaikki hyvin taas. 

Vierailija
84/362 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta 39 kolme viikkoa

Aivan kaikkea koko kropassa särki ihan mielettömästi

Erikseen vielä on päänsärky mainittava.

Astman tapaisia hengitystieoireita

Loputon väsymys

Ei ollut flunssan oireita.

mulla samat oireet, kuume 39-40, mutta kesto muistaakseni 5 päivää. Ja tuo särky kaikkialla kropassa! En ole koskaan kokenut mitään sellaista. Listan ulkopuolelta mainitsen pari oiretta; muutos makuaistissa niin, että kaikki ruoka maistui todella kummalliselta, en siis menettänyt makuaistiani kokonaan. Ja jano, jano, jano!!! Sairastin itse keväällä 2020, joten nykyiset variantit eivät välttämättä aiheuta samanlaisia oireita, vaan oirekirjo voi olla aivan toisenlainen.

Vierailija
85/362 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan sairastaneena pelotti, mutta tautihan oli heti alusta vain lievää kuumetta parina päivänä ja yskää. Ikää 38, N. Vertailun vuoksi olen ollut nuorempana A-influenssassa kolme viikkoa sairaalan eristysosastolla ja toipuminen kesti melkein 2 v.

Vierailija
86/362 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju.

Huvittaa kuitenkin nämä jotkut ketjuun vastanneet. "Ei näkynyt testissä, mutta olen varma, että oli korona. " Ketjuun varmasti ajateltiin vastaavan ne, joilla se on oikeasti todettu.

Itse en ole positiivista tulosta saanut (vaikka 2 hoitajaa epäili), joten on mielenkiintoista lukea kokemuksia.

Vierailija
87/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina loman jälkeen tullu oireita. Saa hyvin jatkettua lomia oireilemalla ja karanteeni llä. Hieno keksintö tää korona.

Vierailija
88/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkupari viikkoa olivat kuin voimakkaampi flunssa vatsataudilla, lämpöä 37. Sitten paraneminen hetkeksi ja alkoi parin viikon päädtä kevyt yskä, joka lisääntyi pikkuhiljaa ja oli sitten lopulta 2 kk kestänyt keuhkotulehdus ja alilämpöä, lisänä muita pireita, mm nokkosrokkoa, antibiootti ei auttanut keuhkoihin, parani lopulta kuitenkin. Sitten alkoi uudestaan flunssamaiset oireet, kuten kurkkukipua, kesti n 3 kk. Sitten oli eripuolilla kehoa nivelsärkyjä. Sitten kun ne paranivat, alkoi uudestaan se sama yskä. Nyt olen siinä vaiheessa, että se yskä on taas pahentunut.

Eli ero tavalliseen flunssaan on ollut oireiden vaihtelevuus ja se, ettei tämä vaikuta loppuvan koskaan. Nyt on kestänyt jo 9 kk. Ekoina viikkoina luulin normiflunssaksi, eron on huomannut vasta ajanmittaan.

Oletko ollut pois töistä tuon ajan?

Vierailija
89/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin!! Kuunnellaas me muut koronaveteraanien kuvauksia tästä tappajasta korvat höröllä. Millaista se oli kerro kerro!

Vierailija
90/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse rokotusta koko ihmiskunnalle, jos edes pilkkuja ei tule.

Vierailija
91/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskitti ja väsytti.

Muutoin ei ollut mitenkään edes flunssainen olo.

Parani yskimällä ja nukkumalla.

Vierailija
92/362 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun syyhyn kuolee vuosittain noin 50000 Suomessa, vain korona on sanktioitu kuolinsyynä. Mutta sen hyväksyminen, että juuri korona on saatava pois kuolinsyistä, johtuu ihmisten tunteista asiaa kohtaan.

Johtuu myös siitä, että enemmistön ihmisistä on mahdotonta tuntea tietävänsä paremmin kuin valtio. Siksi valtio voi väittää mitä tahansa enemmistön aina hyväksyessä se totena.

Vierailija
93/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukipua tuntui hetken yhtenä päivänä. Testi positiivinen ja siinä vaiheessa ei enää oireita ollutkaan. Rokotuksia ei silloin ollut. Influenssassa olin todella pahasti sairaana monta viikkoa ja toipilas kuukausia.

Rokote otettu nyt myös koronaan.

Vierailija
94/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan silloin alkuvaiheessa sairastuin outoon tautiin, joka tuli Ruotsissa käyneiden mukana ja jonka sairasti myös influenssa rokotettu. Testiin ei päässyt, koska vain Aasiassa matkailleet testattiin. Mulla turposi kieli ja suun ja kaulan ja keuhkojen alueella vuorokauden ajan sellainen jäätävä polte, en osaa muuten kuvailla. Kuin kylmä tuli olisi polttanut. Ei edes kuumetta, mutta sitten tuli väsymys, kuoleman väsymys, josta heräsi välillä siihen ettei jaksa hengittää. Ehkä viikon kesti, sen jälkeen pari kertaa lenkkeillessä keuhkot jotenkin ihan kuin luhistuvat tai jotain, vaikka ihan rauhallisesti liikkui, mutta mitään muuta ei ole sen jälkeen tullut.

Vierailija
95/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän meinasi yskittää, mutta hörppäsin vettä, niin ei yskittänytkään.

Mutta juu, hengenlähtö oli lähellä.

Vierailija
96/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ripuli

-kammottava kurkkukipu

päänsärky/iensärky/niskasärky/nivelsärky

tukkoisuus/ vähän kirkasta limaa

-yskä/aivastuttaa

-kuume

-lievää hengenahdistusta

tänään 4. kunnolla kipeänä päivä, eilen kävin testissä joka näytti NEGAA

voisko tää sittenkin olla koronaa ja testistä väärä tulos? tuo kurkkukipu on vallan outoa jomotusta, paractamolit, buranat ja avaavat duactit ei auta. vaikka yleensä noilla dropeill saan pikkunuhat hoidettua parissa päivässä.

ei muuta mutta en halua tartuttaa koronaa vanhemiini..

Vierailija
97/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta ei ole tullut mitään vaikutuksia. Kahvista tuli kyllä.

Vierailija
98/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kuukautta sitten sairastettu korona. Kavereiksi jäänyt ruuansulatus elimistön/suoliston ongelmat. Yleiskunnon romahdus. Lähes koko kropan kattavat säryt. Neurologiset oireet, autonomisen hermoston häiriöt. Voimistunut tinnitus.... enpä edes jaksa listata enää

Vierailija
99/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin nyt lokakuussa. Alkuoire oli hillitön väsymys. Muutama päivä siitä nousi kuume ja alkoi yskä sekä kovat lihas- ja nivelkivut. Tuossa välissä positiivinen koronatesti. Kuume sahasi ylös alas kymmenisen päivää. Yskästä pahin ohi muutamassa päivässä. Lihaskivut vaikeina reilun viikon. Muutamana eri päivänä tukkoisuutta, oireiden vaihtelu oli hassua. Nyt tervehtymässä. Edelleen hengästyttää kovasti enkä jaksa kaikkea samalla lailla kuin ennen sairastumista. Olen perusterve paljon liikkuva terveellisesti syövä tupakoimaton ja holiton kolmikymppinen.

Vierailija
100/362 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänsärky ja puoli päivää kestänyt kuume. Testi positiivinen. Ei muuta. Kävin hiihtämässä erisyksen aikana. Olin hyvävointinen ja palasin töihin heti eristyksen päätyttyä. Toivuin tosi hyvin enkä oikeastaan ollut kipeä.

Onnistuin saamaan influenssan tuttavalta muutaman viikon päästä. :( Aivan järkkytauti!! Kuume nousi varmaan 20 minuutissa 40 asteeseen, tuntui että.pyörryn ja kivut oli ihan älyttömät. Kauheinta että särkylääkkeet eivöt auttaneet. Oksensin, kuivuin. Olin täysin loppu. Olin varma että korona on aktivoitunut, mutta tää uusi tauti oli ihan eri planeetalta. Koronatesti negatiivinen, mutta A-virus löytyi sairaalassa jonne mies kantoi minut autosta. Olin sairaalassa reilu viikon ja kotona toivuin vielä viikkoja. Meni alkukesään että tunsin itseni täysin palautuneeksi.

Korona oli minulle lievä, mutta myöhemmin iskenyt influenssa melkein tappoi minut tai siltä tuntui. Koronatesti viivästi influenssahoitoon pääsyä ja siksi en voinut enää saada Tamiflua joka kuulemma voi vähän auttaa. Olin kuulemma viimeisiä influenssapotilaita ja lähellä tehohoitoa. Paska tuuri ja tuuriakin.

En ole sairastanut koronaa, koska olen vältellyt ihan kaikkea juuri siksi, että sairastin influenssan helmikuussa 2020 ja keuhkot jäi siitä huonoon kuntoon. Taudin alku oli todella kauhea ja nopea, tiesin heti, ettei ole mikään tavallinen flunssa. Ehdin saada Tamiflun kun menin pikaisesti lääkäriin ja olin myös saanut rokotuksen, vaan ei tehonnut sinä talvena. Tamiflu lievitti oireita tosi nopeasti ja tauti oli 10 päivässä ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä