Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Öhhöhö höhhöhö SSEWRWEDSF PWI#erD SDFRWEASFXC CXFFFFFÖASD
Jos Sijaltainen nousisi.
Voimakas kurkku kipu,korkea kuume,vatsakipu ei flunssaoireita
Todellakin olen erottanut. Minulla on laboratorio varmistettu Covid-19 infektio ollutä. Ei voi verrata tosiaankaan normi flunssaan. Oli kuumetta lähes 40 ja huonoa oloa, ruokahaluttomuutta, maku ja haju-aisitin menetystä jne. Oireet oli aluksi pahempia. Nyt on noin 5 kuukauta kulunut ja edelleen on epämääräisiä oireita.
On se tauti ja sen voi sairastaa vaikka olis rokotettu.
Mulla tulla monta hallusinaatio ja irtaantua minun ruumis.
Monta silmää meni näkökulma kokonaan.
Ja tuntoaisti huono ja paha.
Mulla korona nyt, eristys loppuu huomenna. Ei juuri mitään oireita. Alkoi pienellä kurkkukivulla ja menin testiin. Olen saanut yhden rokotteen.
Tämän voi siis sairastaa tietämättään.
Luin jenkkisivustolta, että hydroksiklorokiniini palauttaa haju- ja makuaistin, jotta jos on sellaisia oireita, kannattaa kysyä lääkäriltä lääkettä. Suomalainen yritys on hakenut patenttia Usasta nenäsumutteelle, joka sisältää tuota hydroksiklorokiniinia, ivermectinia ja atropiinia. Kahta ekaa annettu mm. Intiassa ja ehkäisee tehokkaasti kuolemia.
En ole ikinä sairastanut ”flunssaa” jossa tmausteisinkin ruoka tuntuu mauttomalta mössöltä eikä maistu siis miltään.
Kuumetta kai oli (minulle nousee nopeasti ja laskee nopeaati), yskitti, kurkku kipeä, limaa tuli monta viikkoa, hengenahdistusta, hengittäninen tuntui polttavalta ja hirveä väsymys, mutta hankala nukkua. Huonovointisuutta, päänsärkyä, lihaskipuja.
Hyi saatana mikä tauti
SC2 kirjoitti:
Tämä oli hyvä kysymys sairastaneille ja varmasti monia kiinnostava ja askarruttava.
Silmiinpistävää on kuitenkin kun näkee 'pääsin itse vähällä'. Korona ei ole mikään yhden kerran juttu, vaan sen voi saada uudestaan.
Juuri todettiin geenitesteillä virallisesti, että on varmistettuja uusintatartuntoja jo todettu.
Nähtäväksi jää liten korona kohtelee uusintatartunnan saavia. Suomessakin niitä ruvetaan uutisoimaan varmaan ennen vuoden loppua.
Pitäsköhän kattoa siinä vaiheessa peiliin jos saa taudin vielä toistamiseen kun toiset ei saa kertaakaan.
Perusterve, ylipainoinen, alle 40 v. nainen:
Sairastuin maaliskuussa 2020, tuolloin ei testattu, ellei joutunut oireiden takia sairaalahoitoon, joten ei testattu, mutta oireet viittasivat vahvasti koronaan. Tartunnanlähteestä ei tietoa, muutama epäilys kyllä.
Oireet;
-maku- ja hajuaistin osittainen menetys. Lähtivät ns. hiipimällä ja jäivät muiden oireiden varjoon, joten oikeastaan tajusin näiden olleen poissa vasta, kun alkoivat palata. Olivat heikentyneinä useamman viikon.
-hengitysvaikeudet: painontunne rinnassa, tunne, että hengitystiet ovat turvonneet umpeen, mahdoton hengittää syvään. Tätä etenkin iltaisin. Jatkuivat useita kuukausia aaltoillen ja pikkuhiljaa lieventyen, edelleen näitä tulee silloin tällöin.
-lievää, aaltoilevaa kuumeilua n. 2-3 vko:a
-limaisuus nenänielussa, muttei varsinaista nuhaa
-aivastelua, mutta ei yskää
-kunto meni päivässä aivan nollaan. Normaalisti olen ihan hyväkuntoinen, tuolloin en jaksanut kävellä edes 100 metriä.
hirveä väsymys ja "aivosumu", mihinkään ei pystynyt keskittymään, vaikka fyysinen olo olisikin ollut ihan ok.
-hiuksia lähti paljon ja tukka meni myös huonoon kuntoon.
-vatsa oli löysällä muutaman päivän.
Muuta:
-migreeni jäi pois. Mulla on normaalisti rajuja migreenejä, kohtaus vie petiin koko päiväksi, oksennan jne. Näitä ei esiintynyt kokonaiseen vuoteen. Hiukan ennen joulua alkoivat taas.
-kunnon palautuminen tasolle ennen koronaa ollut todella hidasta, nyt vasta alkaa tuntua, että olen suunnilleen samassa pisteessä kuin ennen oireiden alkamista.
Rokotusta miettiville en oikein osaa sanoa mitään neuvoa, koska olen itsekin kahden vaiheilla sen suhteen. En ole vieläkään täysin toipunut ja ajatus rokotteen ottamisesta, kun tauti on vielä "päällä" ei tunnu oikein mukavalta. Lisäksi rokotteen tehosta ym. tiedetään vasta hyvin vähän, joten mielelläni odottelen vielä. Toki elämäntilanne sellainen, että voin jatkaa eristäytymistä suht. helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään oireita, mut eristyksiin jouduin ja perhe myös. Olin testissä altistumisen takia. Ei tarttunut toisiin.
Tavallinen flunssa on pahempi ja influenssa sit jo ihan ylihirvee (ollu meillä kerran).
Tutuilla samassa tartuntaketjussa kaikilla tosi lievä eli enintään lyhyt lämpö ja tukkoinen olo ja siinä kaikki. Oli oireettomiakin aika monta.
Tiedoks vaan että koronan kanssa samaan aikaan ja sen jälkeen voi olla muitakin flunssia ja oireet ei välttämättä johdu koronasta ollenkaan. Mut helppohan se on pistää kaikki kevään ja kesän allergiaoireet ja syksyn räkätaudit ikuisen koronan syyksi...
Juu. Kaikki 3.5 miljoonaa tähän mennessä tullutta koronan uhria kuolivat siis mielestäsi allergiaoireisiin?
Se geeniselvitys kyllä auttaa ymmärtämään, miksi yksilölliset erot ovat noin suuret, kuin eri sairaudet,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivastin kaksi kertaa. Ehkä kolme?
Eihän tämmöstä voi täällä sanoa! Ihmiset haluaa elää siinä uskossa, että jokatoinen joutuu sairaalaan ja puolet kuolee.
Voin lisätä vielä, että viisihenkisessä perheessä kaksi sairasti täysin oireettoman, yksi sairasti ihan normi flunssan ja yksi oli viikon verran kovassa kuumessa, yskässä ja nuhassa. Ihan levolla ja kotihoidolla meni ohi sekin. Kukaan ei ole mitään riskiyhmää meillä.
Entäs se viides? Ei saanut tartuntaa lainkaan?
Haju- ja makuaisti pois, ääni kähee ja päänsärky. Ei muuta.
Paljon helpompi kuin influenssa nuorena. Influenssa vei mut sairaalaan, korona oli sitten flunssaakin kevyempi flunssainen olo muutaman päivän. Influenssarokotteen otan aina, koronasta en jaksa välittää.
Alkoi lievällä kurkkukivulla/käheällä tunteella.
Seuraavana päivänä lihaksia särki, koko kroppa kipeenä. Kurkkukipu jatkui.
Sitten lähti maku- ja hajuaisti ja alkoi yskä ja hengenahdistus. Kuumettakin oli, aaltoillen, oli päiviä ilman ja päiviä 39-40 astetta. Öisin heräsin siihen että olin samaan aikaan jäässä että makasin hikilammikossa.
N. 1,5 viikkoa kesti. Ei ollut ihan yhtä raju kuin influenssa, mutta vakava tauti kumminkin enkä koskaan enää halua sitä kokea.
N29 terve ja hyvässä fyysisessä kunnossa.
Rokotuksen sain helmikuussa ja olin jo sairastanut aiemmin lievänä? Nyt siis jo 5 kuukausi menossa hengitysvaikeudet pahat yskä limaa irtoaa aivasteluvoimakas päänärky huimaus sekavuuskävelyvaikeudet vapinakuumeilua silmä ongelmat kasvojen puutuminen kurkkukipu ääni mennyt ajoittain raajasärky vatsakivut ripuli oksentelu voimakas väsymys pistoskohta mätii ja kovapatti edelleenolen käynyt lääkärissä useasti odotellaan välillä ollut niin huonossa kunnossa en halua turhaa vaivata sairaalaa mielestäni nämä eivät kuulu ollenkaan sairaalahoitoon vaan kulkutauti sairaalaan eihän meitä lopunelämänaikaisia voi auttaa!! Nyt on taas kesä nyt normaali elämä ei rajoituksia kuunnellaan lintujen laulua antakaa nyt edes jalka palloa livenä ym. MatkusteluaViihdykkeitä eletään nyt katotaan sitte syksyllä jos tarvetta toimenpiteisiin ens kesästä kun ei oo tietoa ja piru virret pois tvstä hölmöt hoitajat lomille setelit taskus.
Vierailija kirjoitti:
En, normi flunssa.
Miks alapeukkuja?? Sehän voi olla mitä vaan oireettoman ja kuolemantaudin väliltä. Höpöt.
Minulla todettiin koronatartunta tänään, kävin eilen testeissä. Maanantaina töissä päivällä tulin yhtäkkiä kipeäksi, kurkku kipeä, päätä särki hieman, kylmä ja lihassärkyjä. Illalla nousi pieni kuume. Seuraavana päivänä paljon parempi olo ja tänään päivällä, mutta illalla tuli taas yhtäkkiä kurkku kipeäksi ja kuumeinen olo. En tiedä vielä mistä olen tartunnan saanut. Nuhaa ei ole ollenkaan.