Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivastin kaksi kertaa. Ehkä kolme?
Eihän tämmöstä voi täällä sanoa! Ihmiset haluaa elää siinä uskossa, että jokatoinen joutuu sairaalaan ja puolet kuolee.
Voin lisätä vielä, että viisihenkisessä perheessä kaksi sairasti täysin oireettoman, yksi sairasti ihan normi flunssan ja yksi oli viikon verran kovassa kuumessa, yskässä ja nuhassa. Ihan levolla ja kotihoidolla meni ohi sekin. Kukaan ei ole mitään riskiyhmää meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämmöstä voi täällä sanoa! Ihmiset haluaa elää siinä uskossa, että jokatoinen joutuu sairaalaan ja puolet kuolee.
Niille jotka ovat saírastaneet taudin pahan muodon tuo "aivastin pari kertaa" tuntuu varmasti pahimman laadun v*ttuilulta !
Helmikuussa oli ja kesti kaikkiaan kymmenisen päivää: lievää kuumetta eikä erityistä päänsärkyä, mutta kurkkukipua, kovia lihaskipuja, kohtalainen yskä, outo olo ihossa, ripulia ja välillä lisäksi kovaa väsymystä ja silloin myös vähän sekavuutta. Olo vaihteli. Potilaana oli hyväkuntoinen, urheileva 15-vuotias nuorimies. Ei jälkioireita.
Alkuvuodesta 2020 sukulainen reissaili Italiassa ja Espanjassa silloin kun niitä tartuntoja alkoi esiintyä täälläkin, kävimme heillä kylässä ja siitä reilu viikon päästä alkoi puolisolla yskä ja siitä tasan viikon kuluttua minulla. Se oli sellaista kuivaa hakkaavaa erittäin voimakasta yskää ilman mitään räkätautia. Meinattiin tukehtua siihen yskimiseen Kyljet ja maha oli kipeitä. Ttä kesti 3 viikkoa. Silloin ei paljoa testeistä puhuttu ja sine ei edes päässyt vaikka kuinka kipeä olisi ollut
Kumpikaan ei ikinä niin kipeä pelkästä yskästä ole oltu. Se sukulainen oli pitkässä yskässä kuukausia ja jokin hengitystie ongelma on vieläkin .Tuolloin ei mitään koronatutkimuksia tehty.
Ei ollut kuumetta eikä mitään muuta kuin se jumalaton yskä. Eikä tiedetä oliko korona vai ei.Oletetaan ettei, koska ei kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka ovat saírastaneet taudin pahan muodon tuo "aivastin pari kertaa" tuntuu varmasti pahimman laadun v*ttuilulta !
Suurin osa sairastaa lievänä. Raumallakin kun oli siellä jossain telakalla, niin n.360 positiivista oli ja n.300 oli oireetonta. Raskasta elämä, jos kaiken ottaa vittuiluna.
-Vilunväreitä, kuumetta en mitannut (alkoi näillä)
-Hengenahdistus ja poltteen tunne keuhkoissa
-Yskää
-Vähän nuhaa
-Haju- ja makuaisti menivät, sekoilevat vielä yli vuosi sairauden jälkeen
-Pahoinvointia, ripulia
-Lihassärkyä
-Päänsärky ja hirveä uupumus
Kuume pari kuukautta 40-41
Todella kovat nivelkivut
Päänsärky
Hiustenlähtö
Neliraajahalvaus
Ruokahaluttomuus
Pahoinvointi
Veriripuli
Veriyskä
Huimaus
Verenvuoto korvista ja nenästä
Kuolio molempiin jalkoihin
Hengenahdistus
1,5 viikkoa sairastettuani sairaalaan ja teholle kolmeksi kuukaudeksi
Saikuilla 2,5 vuotta
Olen keski-ikäinen, perusterve, normi painoinen ja hyvännäköinen
Paul Hausser kirjoitti:
Todella kovat nivelkivut
Päänsärky
Hiustenlähtö
Neliraajahalvaus
Ruokahaluttomuus
Pahoinvointi
Veriripuli
Veriyskä
Huimaus
Hengenahdistus
Saikuilla 2,5 vuotta
Nyt on pakko laittaa. Oikein paljon sympatiaa ja toivon (rukoilen) että jokin ihme parantuminen saisi kohdallasi tapahtua.
Jos tämä ketju pysyy asiallisena, tällä voisi olla suuri merkitys heille jotka eivät tiedä ottaakko rokote vai ei.
Älkää alkako kertoilla satuja vaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky ja puoli päivää kestänyt kuume. Testi positiivinen. Ei muuta. Kävin hiihtämässä erisyksen aikana. Olin hyvävointinen ja palasin töihin heti eristyksen päätyttyä. Toivuin tosi hyvin enkä oikeastaan ollut kipeä.
Onnistuin saamaan influenssan tuttavalta muutaman viikon päästä. :( Aivan järkkytauti!! Kuume nousi varmaan 20 minuutissa 40 asteeseen, tuntui että.pyörryn ja kivut oli ihan älyttömät. Kauheinta että särkylääkkeet eivöt auttaneet. Oksensin, kuivuin. Olin täysin loppu. Olin varma että korona on aktivoitunut, mutta tää uusi tauti oli ihan eri planeetalta. Koronatesti negatiivinen, mutta A-virus löytyi sairaalassa jonne mies kantoi minut autosta. Olin sairaalassa reilu viikon ja kotona toivuin vielä viikkoja. Meni alkukesään että tunsin itseni täysin palautuneeksi.
Korona oli minulle lievä, mutta myöhemmin iskenyt influenssa melkein tappoi minut tai siltä tuntui. Koronatesti viivästi influenssahoitoon pääsyä ja siksi en voinut enää saada Tamiflua joka kuulemma voi vähän auttaa. Olin kuulemma viimeisiä influenssapotilaita ja lähellä tehohoitoa. Paska tuuri ja tuuriakin.
Ainoa vaan, että influenssaa ei ole tänä vuonna tavattu lainkaan. Mutta totta kai se juuri sinulle tuli ja oli paljon pahempi kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuodesta 2020 sukulainen reissaili Italiassa ja Espanjassa silloin kun niitä tartuntoja alkoi esiintyä täälläkin, kävimme heillä kylässä ja siitä reilu viikon päästä alkoi puolisolla yskä ja siitä tasan viikon kuluttua minulla. Se oli sellaista kuivaa hakkaavaa erittäin voimakasta yskää ilman mitään räkätautia. Meinattiin tukehtua siihen yskimiseen Kyljet ja maha oli kipeitä. Ttä kesti 3 viikkoa.
Ei ollut kuumetta eikä mitään muuta kuin se jumalaton yskä. Eikä tiedetä oliko korona vai ei.Oletetaan ettei, koska ei kuumetta.
Minulla oli 2020 alkuvuodesta vastaava tauti. Oletan, että kyseessä oli RS koska sitä oli silloin paljon kierrossa.
Tänne tuskin kirjoittelee ne jotka on kuolleet tai saaneet vakavia oireita koronasta. Teho-osastolla letkuissa on hankala somettaa.
Pari-kolme päivää tartunnasta pientä päänsärkyä, vilutusta illalla ja aamuyöstä runsasta hikoilua. Ilmeisesti siis yksittäinen lievä kuumepiikki. Ei muita oireita. Olen keski-ikäinen mies. Taloudessa kukaan muu ei sairastunut.
Koronatartunta, ainoa oire hajuaistin heikkeneminen. En olisi edes testeihin mennyt , ellei lapsi olisi ollut positiivinen. Hänelläkään ei mitään oireita.
Meillä koko perhe läpi. Kaksi oireettomia ja kahdella lievä flunssa. Flunssat tuli aikuisille. Ei tässä mitään maratoonareita olla eli ylipainoakin löytyy ja ikää jo 50+. Flunssaoireet kesti 3-4 päivää, ei kuumetta yms. Aivastelua, vähän lihassärkyä, kurkku karhea ja satunnaista yskää.
Tuntuu menneen kaikilla tietämilläni pienellä tai max. siedettävänä kuumetautina.
Paul Hausser kirjoitti:
Todella kovat nivelkivut
Päänsärky
Hiustenlähtö
Neliraajahalvaus
Ruokahaluttomuus
Pahoinvointi
Veriripuli
Veriyskä
Huimaus
Hengenahdistus
Saikuilla 2,5 vuotta
Luulet varmaan olevasi hauska, looser ?
Pari päivää ensin aivastelin, sitten meni nenä tukkoon. Höyryhengityksellä hoidin. Ehkä vähän oli väsymystä muutaman päivän ajan. Haju- ja makuaisti oli jotenkin outo viikonpäivät, ei kuitenkaan kokonaan pois. Kaikkinensa oireet kesti viikon. En olisi näillä oireilla tiennyt, että on tavallisesta nuhasta poikkeava tauti, töissä olisin ollut varmaan normaalisti.
Miehellä oli samat oireet, mutta lisäksi oli iltaisin nukkumaan mennessä painon tunnetta rintakehällä, samantyyppistä kuin oli muutama vuosi sitten sairastaessaan influenssaa.
Meidän nuoret 17-25 v eivät saaneet oireita, eivätkä käyneet testissä, karanteenissa olivat kuitenkin. Ja siis olivat kaikki kotona just kun oltiin tartuttavassa vaiheessa. Kukaan meistä ei kärsi myöskään mistään jälkioireista. Minä ja mies viisikymppisiä, terveitä, normipainoisia, ei tupakoida, syödään vhh-ruokaa pääsääntöisesti.
Odottelen testitulosta, mutta monia kontakteja on nyt ollut..
Painon tunne rinnassa, kurkku ja pääkipu, väsymys, huimaus ja kylmä.
Eli vielä ainakin tavallinen flunssa, paitsi ilman nuhaa ja tämä painon tunne.
N. 38 Hml perusterve
En tupakoi
28v hyväkuntoinen mies:
Ei mitään muuta kuin nuhaa ja väsymystä. Eka koronatesti näytti negaa, viikon päästä oli positiivinen. helpolla pääsi.