Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
1/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume pari viikko 39,5-40

Kovat nivelkivut

Päänsärky

Ruokahaluttomuus

Pahoinvointi

Ripuli

Järkky yskä

Huimaus

Hengenahdistus

1,5 viikkoa sairastettuani sairaalaan ja teholle kolmeksi viikoksi

Saikuilla 2,5 kuukautta

Olen keski-ikäinen, perusterve, normi painoinen ja hyväkuntoinen

Vierailija
2/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli melko lievä tapaus. 

Nopeasti nousi kuume 38,5 keskellä yötä, oksentelin ja päätä särki kovasti. Kuume, päänsärky ja kurkkukipu jatkui viikon verran. 

Taudin jälkeen minulle tuli ensimmäistä kertaa elämässäni pinnallinen verisuonitulppa jalkaan. Koronassahan on tunnettuna riskinä myös veritulpat, onneksi itse pääsin vähällä! Hengitysoireita tai yskää ei koskaan onneksi tullut, eikä ollut yhtään nuhaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kurkkukivulla ( lievällä )

Parin päivän päästä kuume

mahasärku

niskasärky

hammassärky

närästys

järkky väsymys

selkä kipu

henkeä ahdisti vähän

sydän muljusi

jne jne

Kesti 2,5vkoa mutta lievänä siis sairastin.

Vierailija
4/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, normi flunssa.

Vierailija
5/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kuume, yskää ja limaa pidempään. Ei eroa normiin.

Vierailija
6/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta 39 kolme viikkoa

Aivan kaikkea koko kropassa särki ihan mielettömästi

Erikseen vielä on päänsärky mainittava.

Astman tapaisia hengitystieoireita

Loputon väsymys

Ei ollut flunssan oireita.

Näistä koronaoireista jäi keuhkoahtaumatauti. En pysty liikkumaan juuri lainkaan. Ja koronan sairastin jo maalis/huhtikuussa joten voi olla, että keuhkot on lopullisesti tälläset.

Vierailija
7/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta 39 kolme viikkoa

Aivan kaikkea koko kropassa särki ihan mielettömästi

Erikseen vielä on päänsärky mainittava.

Astman tapaisia hengitystieoireita

Loputon väsymys

Ei ollut flunssan oireita.

Näistä koronaoireista jäi keuhkoahtaumatauti. En pysty liikkumaan juuri lainkaan. Ja koronan sairastin jo maalis/huhtikuussa joten voi olla, että keuhkot on lopullisesti tälläset.

Miten tuo keuhkoautauma todettiin? Näkyikö keuhkoröntgenissä?

Vierailija
8/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä kysymys sairastaneille ja varmasti monia kiinnostava ja askarruttava.

Silmiinpistävää on kuitenkin kun näkee 'pääsin itse vähällä'. Korona ei ole mikään yhden kerran juttu, vaan sen voi saada uudestaan.

Juuri todettiin geenitesteillä virallisesti, että on varmistettuja uusintatartuntoja jo todettu.

Nähtäväksi jää liten korona kohtelee uusintatartunnan saavia. Suomessakin niitä ruvetaan uutisoimaan varmaan ennen vuoden loppua.

Vierailija
9/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma oliko korona kun en käyny testeissä, mutta..

kurkku kipee aluks, kuumetta oli jotain 38, hyvin tyypilliset flunssan oireet. kuiteski irtos semmosta tosi paksua limaa kurkusta, paha nuha. Koko tauti kesti yli kuukauden ja otin loppussa antibiootit kun ei tuntunu muuten loppuvan ja sitten ton jälkeen tuli vielä ientulehdus johon jouduin ottamaan uuden antibioottikuurin.

Ja tää tuli just sen jälkeen kun olin matkustanu lentokentällä missä oli ollu tota koronaa aiemmin.

Vierailija
10/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte vähän tarkentaa, että milloin sairastitte? 

Keväällä oireet on ollut pahempia, kun taas viime kuukausina ei tässä ole tarvittu sairaalahoitoa.

Vierailija
11/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä oireet on ollut pahempia, kun taas viime kuukausina ei tässä ole tarvittu sairaalahoitoa.

Sairastin huti-toukokuussa, olen vastaaja nro 1

Vierailija
12/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi erilainen kuin flunssa, lievempi, mutta erilainen. Suurin ero oli että räkäisyyttä tai limaisuutta ei ollut lainkaan. Korona siis testilla todettu maaliskuussa. Koko tauti meno näin: Altistuksesta 5 päivää tuli olo että on tulossa kipeäksi eli lihaksia särki ja silmät oli vähän punoittavat. Sitten lihassärky meni, mutta silmien punoitus jäi joten ajattelin että kyseessä on silmätulehdus. Oli kuitenkin myös lievästi kuumeinen olo, mitattaessa kuumetta ei kuitenkaan ollut. Kolmena yönä tuntui kuin olisi vaikea hengittää, turvotusta keuhkoputkissa (ei siis limaa, yskää tms). Tässä vaiheessa olin jo käynyt testissä ja tiesin että on korona, muuten olisin luullut itselleni tavallisiksi allergiaoireiksi joita tulee välillä tuntemattomasta syystäkin muulloinkn kuin siitepölykaudella. 5 päivää kaikkineen kesti oireet ja sitten meni ohi. Mitään jälkivaivoja ei ole ollut, ei edes väsymystä joka usein flunssan jälkeen vaivaa jokusen viikon.

Vierailija
13/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SC2 kirjoitti:

Tämä oli hyvä kysymys sairastaneille ja varmasti monia kiinnostava ja askarruttava.

Silmiinpistävää on kuitenkin kun näkee 'pääsin itse vähällä'. Korona ei ole mikään yhden kerran juttu, vaan sen voi saada uudestaan.

Juuri todettiin geenitesteillä virallisesti, että on varmistettuja uusintatartuntoja jo todettu.

Nähtäväksi jää liten korona kohtelee uusintatartunnan saavia. Suomessakin niitä ruvetaan uutisoimaan varmaan ennen vuoden loppua.

Itse tarkoitin lähinnä että tuolla kertaa pääsin vähällä, tiedostan kyllä että se voi tulla uudelleenkin ja pahempana. 

Vierailija
14/362 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, vastaaja 2 sairastin heinäkuun lopussa. 

Vierailija
15/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky ja puoli päivää kestänyt kuume. Testi positiivinen. Ei muuta. Kävin hiihtämässä erisyksen aikana. Olin hyvävointinen ja palasin töihin heti eristyksen päätyttyä. Toivuin tosi hyvin enkä oikeastaan ollut kipeä.

Onnistuin saamaan influenssan tuttavalta muutaman viikon päästä. :( Aivan järkkytauti!! Kuume nousi varmaan 20 minuutissa 40 asteeseen, tuntui että.pyörryn ja kivut oli ihan älyttömät. Kauheinta että särkylääkkeet eivöt auttaneet. Oksensin, kuivuin. Olin täysin loppu. Olin varma että korona on aktivoitunut, mutta tää uusi tauti oli ihan eri planeetalta. Koronatesti negatiivinen, mutta A-virus löytyi sairaalassa jonne mies kantoi minut autosta. Olin sairaalassa reilu viikon ja kotona toivuin vielä viikkoja. Meni alkukesään että tunsin itseni täysin palautuneeksi.

Korona oli minulle lievä, mutta myöhemmin iskenyt influenssa melkein tappoi minut tai siltä tuntui. Koronatesti viivästi influenssahoitoon pääsyä ja siksi en voinut enää saada Tamiflua joka kuulemma voi vähän auttaa. Olin kuulemma viimeisiä influenssapotilaita ja lähellä tehohoitoa. Paska tuuri ja tuuriakin.

Vierailija
16/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korona luettiin lieväksi, mutta kaikkea muuta. Sairastin siis alkukesästä.

Kuume aaltoili alilämmön ja 39 välillä melkein kolme viikkoa. Joka paikkaa särki, erityisesti päätä. Kärsin erilaisista harhoista. Hengittäminen oli vaikeaa. Mies soitti useamman kerran päivystykseen, aina sama että seurailkaa ja vasta jos ei pysty hengittämään ollenkaan, otetaan sairaalaan. Miehelläkin oli korona, mutta se oli hänellä muutaman päivän kuume ja noin viikon kuivaa yskää. Lapset ilmeisesti säästyivät, tai sitten heillä oli oireettomana.

Toipuminen on ollut hidasta, ja ottaa myös takapakkia monesti. Edelleenkään en jaksa vaikka hakea lapsia kävellen päiväkodista (alle puoli kilsaa matkaa). Miehellä on mennyt paremmin, mutta ei hänkään esim salilla ole edes yrittänyt käydä, vaikka ennen koronaa kävi 3-4 krt viikossa.

Vierailija
17/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin eristykseen, l. koronaepäily oli, mutta ei näkynyt testissä. Ikinä en kuitenkaan ole ollut niin sairas. Tämä kesäkuussa.

Oireet:

-hirveä väsymys

-lihaskivut, päänsärky

-kuume nousi iltapäivisin  39 asteeseen

-järkyttävä kuiva yskä-keuhkoissa oli jokin merkki kun laitettiin röntgeniin

-oksentelu

Eli kaikki pahimmat oireet, vain hengenahdistusta ei ollut.

Tauti oli mielestäni omituinen. En yleisesti edes koskaan sairastu kulkutauteihin. Viimeksi mulla oli v. 2000 flunssa. Oikea influenssa oli v-93. Jos tautini oli korona, sen kanssa ei ole leikkimistä.

Kummallista sekin, että nuhaa ei ollut.

Vierailija
18/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin eristykseen, l. koronaepäily oli, mutta ei näkynyt testissä. Ikinä en kuitenkaan ole ollut niin sairas. Tämä kesäkuussa.

Oireet:

-hirveä väsymys

-lihaskivut, päänsärky

-kuume nousi iltapäivisin  39 asteeseen

-järkyttävä kuiva yskä-keuhkoissa oli jokin merkki kun laitettiin röntgeniin

-oksentelu

Eli kaikki pahimmat oireet, vain hengenahdistusta ei ollut.

Tauti oli mielestäni omituinen. En yleisesti edes koskaan sairastu kulkutauteihin. Viimeksi mulla oli v. 2000 flunssa. Oikea influenssa oli v-93. Jos tautini oli korona, sen kanssa ei ole leikkimistä.

Kummallista sekin, että nuhaa ei ollut.

Eihän se mitenkään kummallusta ole. Nuha ei ole tyypillinen koronaoire sen enempää kuin influenssaoirekaan. Flunssaoireena se sen sijaan on tyypillinen.

Vierailija
19/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen testitulos syyskuussa. Pari päivää kuumetta. Noin viikon verran ripulia ja päänsärkyä. Olo oli silti ihan hyvä ja tein koko ajan etänä töitä. Eristyksen jälkeen olen jatkanut elämääni ihan normaalisti, liikuntaa ja muita juttuja. Tiedän mistä sain tartunnan eikä se tullut mistään ravintolasta, julkisista tai kaupoista.

Vierailija
20/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särki vähän jokapaikkaa ja 39 kuumetta muutama päivä.

Aika samanlainen olo oli joskus influenssassa, paitsi se kesti pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi