En haluaisi enää elää, mies vastasi vaan höpö höpö.
Ja nyt se taas kovasti yrittää keksiä mulle tekemistä etten kyllästyisi tähän kotonaoloon.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:43"]
Mistähän se miehen tympeys voisi johtua? Mistä ihmeestä?
[/quote]
No mä en valita sille koskaan mistään että ei ainakaan siitä voi johtua. Tuollainen se on ollut jo useamman vuoden.
Jos kerran olet jo monesti todennut, että opiskelu ja monen työn tekeminen on sinulle toivotonta, miksi ihmeessä yrität vielä väkisin löytää työstä sen sisällön elämääsi? Miksi et ottaisi aivan toisenlaista asennetta: elämä on muutakin kuin työtä! Sinullahan on lapsi, joka on vielä pieni. Mitäpä, jos ottaisit yhdeksi elämäntehtäväksesi lapsesi kasvatuksen hyväksi kansalaiseksi? Se, että hänestä tulisi mallikas aikuinen on moninverroin arvokkaampaa kuin olemattoman työn perässä ruikuttaminen. Kuolinvuoteellasi olet aivan varmasti satakertaa ylpeämpi onnellisesta ja hyvinvoivasta lapsestasi kuin jostain kiskasta!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:51"]
Jos kerran olet jo monesti todennut, että opiskelu ja monen työn tekeminen on sinulle toivotonta, miksi ihmeessä yrität vielä väkisin löytää työstä sen sisällön elämääsi? Miksi et ottaisi aivan toisenlaista asennetta: elämä on muutakin kuin työtä! Sinullahan on lapsi, joka on vielä pieni. Mitäpä, jos ottaisit yhdeksi elämäntehtäväksesi lapsesi kasvatuksen hyväksi kansalaiseksi? Se, että hänestä tulisi mallikas aikuinen on moninverroin arvokkaampaa kuin olemattoman työn perässä ruikuttaminen. Kuolinvuoteellasi olet aivan varmasti satakertaa ylpeämpi onnellisesta ja hyvinvoivasta lapsestasi kuin jostain kiskasta!
[/quote]
Ei lapsi saa olla ihmisen ainoa elämäntehtävä. Siinä tekee hallaa sekä itselleen että lapselleen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:51"]
[/quote]
Ei lapsi saa olla ihmisen ainoa elämäntehtävä. Siinä tekee hallaa sekä itselleen että lapselleen.
[/quote]
Niin ei minustakaan lapsi saa olla elämäntehtävä. Tuntuu jo nykyään siltä että tavallaan takerrun liikaa lapseen. Ajattelen aina hänen parastaan ja hommaan hänelle kaikenlaista ja touhuan ja leikin hänen kanssaan monenlaista. Tuntuu että olisi hyvä saada jotain muuta omaa juttua ja ajateltavaa. Onhan lapsenkin itsenäistyttävä ja minun joskus äitinä siirryttävä syrjään.
Tiedoksi: se tympeys johtuu siitä, että kuka tahansa normaali ihminen alkaa saada syyhyä jo pelkästä tästä kirjoittelusta! En tajua kuinka kukaan pystyy asumaan ap:n kanssa. Brrr. Puistatus.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:00"]
Tiedoksi: se tympeys johtuu siitä, että kuka tahansa normaali ihminen alkaa saada syyhyä jo pelkästä tästä kirjoittelusta! En tajua kuinka kukaan pystyy asumaan ap:n kanssa. Brrr. Puistatus.
[/quote]
Vai niin no on mun mies asunut mun kanssa jo 8v ja ihan vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:07"]
Täällä on myytävänä sellainen kioski ja sitä olen itselleni ajatellut. Sillä ainakin työllistäisi itsensä ja varmasti se yhden ihmisen elättäisi. Miehen kanssa sit vaan pitäisi pystyä sopimaan lapsen hoitoajat yms ja se ei ihan helppoa ole koska mies tekee 10-12 tuntisia päiviä ja pitäisi sopia kuka hakee lapsen ja neuvolat,hammashoidot,harrastus yms jutut ja vuoden päästä lapsi menee eskariin miten sitten hoitoajat koska me molemmat joutuisimme tekemään pitkää päivää.
[/quote]
Ei sinun tarvitse siinä kioskissa tehdä yhtään pidempää päivää kuin tekisit normi duunissakaan. ENsinnäkin, voit päättää aukioloajat itse. Voit myös tilapäisesti hätätapauksessa laittaa lapun luukulle, että asioilla, palaan tunnin päästä.
Lisäksi voit palkata esim. viikonloppu- ja/tai ilta-avuksi vaikka opiskelijan tms. Jos sinulla on ajatus pyörittää pitkiä päiviä pelkästään yksin, niin ei onnistu yleensä, ei ainakaan kun on lapsi. Jos taas kioski ei kannata riittävän hyvin että voisi palkata edes osa-aikaiseksi toista, ei ehkä kannata koko homma.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:02"]
[/quote]
[/quote]
Ei kuitenkaan puhu sun kanssa kuin kerran viikossa, eikä ole juuri kotona?
No ei, kaikkea hyvää ja paljon tsemppiä kioskin perustamiseen. Toivottavasti tosiaan menet sinne yrittäjäkurssille, etkä taas lannistu heti kun tulee ensimmäinen vastoinkäyminen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:07"]
Täällä on myytävänä sellainen kioski ja sitä olen itselleni ajatellut. Sillä ainakin työllistäisi itsensä ja varmasti se yhden ihmisen elättäisi. Miehen kanssa sit vaan pitäisi pystyä sopimaan lapsen hoitoajat yms ja se ei ihan helppoa ole koska mies tekee 10-12 tuntisia päiviä ja pitäisi sopia kuka hakee lapsen ja neuvolat,hammashoidot,harrastus yms jutut ja vuoden päästä lapsi menee eskariin miten sitten hoitoajat koska me molemmat joutuisimme tekemään pitkää päivää.
[/quote]
Ei sinun tarvitse siinä kioskissa tehdä yhtään pidempää päivää kuin tekisit normi duunissakaan. ENsinnäkin, voit päättää aukioloajat itse. Voit myös tilapäisesti hätätapauksessa laittaa lapun luukulle, että asioilla, palaan tunnin päästä.
Lisäksi voit palkata esim. viikonloppu- ja/tai ilta-avuksi vaikka opiskelijan tms. Jos sinulla on ajatus pyörittää pitkiä päiviä pelkästään yksin, niin ei onnistu yleensä, ei ainakaan kun on lapsi. Jos taas kioski ei kannata riittävän hyvin että voisi palkata edes osa-aikaiseksi toista, ei ehkä kannata koko homma.
[/quote]
Tuo olisi sellainen yhden naisen yritys eipä siihen olisi varaa ketään palkata. Tiedän palkkausjutut kun miehenkään yritykseen ei ole ollut varaa palkata työntekijää että se tulee kalliiksi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:08"]
[/quote]
[/quote]
No ei, kaikkea hyvää ja paljon tsemppiä kioskin perustamiseen. Toivottavasti tosiaan menet sinne yrittäjäkurssille, etkä taas lannistu heti kun tulee ensimmäinen vastoinkäyminen.
[/quote]
No leikkii se illat lapsen kanssa aika pitkää päivää usein tekee mutta pakkohan se on kun on yrittäjä ja elättää yksin koko meidän perheen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No leikkii se illat lapsen kanssa aika pitkää päivää usein tekee mutta pakkohan se on kun on yrittäjä ja elättää yksin koko meidän perheen.
[/quote]
Siis kirjoitit: "Eikä mun mieheni juuri mun kanssa puhu tulee töistä,syö käy nukkumaan siinä se. Perjantaisin on iltasin muutaman tunnin hereillä ja saattaa joskus jutella jotakin." Eli missä välissä leikkii lapsen kanssa "illat" jos vain perjantaisin on edes hereillä töistä tulonsa ja syömisensä jälkeen?
Joka ilta leikkii lapsen kanssa. Siis tulee kotiin tekee kirjallisia töitä siis firmansa juttuja,syö, leikkii lapsen kanssa,tekee iltahommat lapsen kanssa ja menee nukkumaan. Perjantaisin sitten kun lapsi nukahtaa tulee juttelemaan mun kanssa muuten menee samaan aikaan lapsen kanssa nukkumaan.
Tuo olisi sellainen yhden naisen yritys eipä siihen olisi varaa ketään palkata. Tiedän palkkausjutut kun miehenkään yritykseen ei ole ollut varaa palkata työntekijää että se tulee kalliiksi.
[/quote]
Ei se automaattisesti niin mene ettei ole varaa. Kun olin nuori, äidilläni oli juurikin kioski. Sellainen tavallinen perinteinen ketjuton kioski josta myytiin suppeahkoa valikoimaa grillituotteita, lehtiä, arpoja ja Lottoa, tupakkaa, karkkia jne. Kyllä meillä oli aina myös vieras työntekijä, pakkohan se oli, ei yksi ihminen voi pyörittää kipsaa lounasajasta iltayhdeksään joka päivä, myös viikonloput...
Ei se kioski kultakaivos ollut eikä siitä kauheasti voittoa tullut mutta äiti sai kohtuullisen palkan, jopa sen jälkeen kun maksoi toiselle työntekijälle. Mutta tämä kioski sijaitsi hyvällä paikalla, melko suurella uudella asuinalueella jolla ei ollut vielä silloin yhtään kauppaa eikä kioskia tai edes baaria. Kovin hiljaisella alueella ei kannata, ostokset on pieniä ja ovi ei vaan käy tarpeeksi usein että tulisi tuottoa. Samoin kovin kilpaillulla alueella ei kannata, meilläkin kioski lopetettiin sitten kun alueelle tuli enemmän palveluita: kauppa, pubi, kebab-pizzeria, eikä ollut enää niin kioskille kysyntää.
Mistähän se miehen tympeys voisi johtua? Mistä ihmeestä?