En haluaisi enää elää, mies vastasi vaan höpö höpö.
Ja nyt se taas kovasti yrittää keksiä mulle tekemistä etten kyllästyisi tähän kotonaoloon.
Kommentit (74)
Ai, sä taidat olla taas se joka väittää olevansa heikkolahjainen vaikka mitään diagnoosia ei ole, ja ruikuttaa harva se päivä täällä
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:00"]
Selitä nyt vielä, miksi et siis ryhdy yrittäjäksi?
[/quote]
No mulla ei ole rahaa ja mä en ole ihan normaali älyllä varustettu.
[/quote]
No rahaa saa pankista, jos on sellainen yritysidea joka on uskottava että tulee kannattamaan.
Jos et ole normaali älyllä varustettu niin varmaan yrittämisesi ei sitten olisi laatua joka vaatii suurta älykkyyttä? Ei kaikki vaadi. Oma äitinikin on heikkolahjaisen rajoilla, eikä ole kouluissa pärjännyt koskaan, mutta omaa pientä leipomoliikettään piti menestyksellä 30 vuotta ennen eläkkeelle jäämistään. Kirjanpito yms hommat ammattilaiselle niin ei niistäkään niin tarvi ymmärtää.
Mutta jotenkin tämän ap:n aloituksista tulee olo, ettei hän edes halua oikeasti mitään ratkaisuja, vaan haluaa vinkua marttyyrinä surkuttelemassa kurjaa kohtaloaan...
[/quote]
Kyllä mä haluan oikeasti alkaa yrittäjäksi ja tienaamaan itse. Tiedän vaan ettei mieheni sitä sulata ja siitä tulisi ero ja varmasti menettäisin lapsenikin. Menneisyyteni ei ole kovin hyvä ja varmasti mies saisi alkaa yh.ksi.
Yrittäjyys ratkaisee kaiken? En voi kuvitella tälläisen ihmisen pyörittävän yritystä, johon kyllä taritaan muutakin kuin rahaa. (Tietoa, visioita, sinnikkyyttä jne,jne..) Kummallista miten ihmiset kuvittelelvat että se yrittäjyys on joku in. Konkka saavuttaa tyhmän jo parissa kuukaudessa, menee luottotiedot yms. yms. ja sittenkö ei enää masenna? En suosittele yrityst, mene johonkin vaikkapa vapaaehtoistyöhön mieluummin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:19"]
Kyllä mä haluan oikeasti alkaa yrittäjäksi ja tienaamaan itse. Tiedän vaan ettei mieheni sitä sulata ja siitä tulisi ero ja varmasti menettäisin lapsenikin. Menneisyyteni ei ole kovin hyvä ja varmasti mies saisi alkaa yh.ksi.
[/quote]
Millä perusteella miehesi torjuu ajatukset yrittäjyydestäsi? Olette kai te tästä keskustelleet, kun kerran tiedät että mies ei asiaa sulata, joten olisi mielenkiintoista kuulla miksi ei sulata? Että onko taustalla huoli yritysideasi tai ideoidesi taloudellisesta kannattavuudesta ja perheelle siitä tulevasta riskistä vai mistä? Toivottavasti ei sentään alistavasta asenteesta jossa sinut halutaan pitää nyrkin ja hellan välissä muuten vaan, kivana heikkolahjaisena pikku kodin apulaisena...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:32"]
Yrittäjyys ratkaisee kaiken? En voi kuvitella tälläisen ihmisen pyörittävän yritystä, johon kyllä taritaan muutakin kuin rahaa. (Tietoa, visioita, sinnikkyyttä jne,jne..) Kummallista miten ihmiset kuvittelelvat että se yrittäjyys on joku in. Konkka saavuttaa tyhmän jo parissa kuukaudessa, menee luottotiedot yms. yms. ja sittenkö ei enää masenna? En suosittele yrityst, mene johonkin vaikkapa vapaaehtoistyöhön mieluummin.
[/quote]
Olen tehnyt vapaaehtoistyötä turhaa hommaa. Haluan tienata omaa rahaa. Mieheni on yrittäjä ja mietin että kun hän tuntee mut 8v ajalta että jos hän on oikeassa etten pärjäisi yrittäjänä?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:19"]
[/quote]
Millä perusteella miehesi torjuu ajatukset yrittäjyydestäsi? Olette kai te tästä keskustelleet, kun kerran tiedät että mies ei asiaa sulata, joten olisi mielenkiintoista kuulla miksi ei sulata? Että onko taustalla huoli yritysideasi tai ideoidesi taloudellisesta kannattavuudesta ja perheelle siitä tulevasta riskistä vai mistä? Toivottavasti ei sentään alistavasta asenteesta jossa sinut halutaan pitää nyrkin ja hellan välissä muuten vaan, kivana heikkolahjaisena pikku kodin apulaisena...
[/quote]
Mieheni on yrittäjä ja hänellä on huoli ettei yritykseni olisi taloudellisesti kannattava enkä osaisi sitä hoitaa. Ei missään nimessä halua ns nyrkin ja hellan välissä mua pitää ei ole lainkaan sen luontoinen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 10:20"]
Ja nyt se taas kovasti yrittää keksiä mulle tekemistä etten kyllästyisi tähän kotonaoloon.
[/quote]
Mene töihin äläkä valita
Näillä perusteilla mitä ap kirjoittaa, minkäänlasita lainaa "yritystoiminnan" aloittamiselle on varmaan turha haaveilla. Älkää nyt hyvät ihmiset kannustako ap:tä tekemään elämänsä suurta virhettä, josta myös taloudellinen vastuu täytyy kantaa. Ei hyvää päivää näitä ns. hyvää tarkoittavia..huoh..
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:40"]
Mieheni on yrittäjä ja hänellä on huoli ettei yritykseni olisi taloudellisesti kannattava enkä osaisi sitä hoitaa. Ei missään nimessä halua ns nyrkin ja hellan välissä mua pitää ei ole lainkaan sen luontoinen.
[/quote]
No hyvä että lähtökohta on tämä. Niihin miehen huoliin voit nimittäin vaikuttaa tekemällä huolellisia laskelmia yritysmuotosi kulu- ja tuotto-odotuksista esimerkiksi. Ja ottamalla selvää kaikesta mahdollisesta yrittämiseen liittyvästä ja osoittamalla miehellesi, että pystyt pärjäämään, että nyt kyseessä ei ole mikään satunnainen haihattelu vaan että olisi kivaa olla yrittäjä, ilman mitään realistista taustatietoa ja -työtä.
Etköhän saa tekemällä työtä asian eteen ja perustelemalla näkökohtasi miehelle kunnolla miehen muuttamaan näkemyksiään, kun ei kerran ilmeisesti sentään ole sinua halveksivaa tyyppiä vaan pelkää yrittämistä ihan järkisyistä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:44"]
Näillä perusteilla mitä ap kirjoittaa, minkäänlasita lainaa "yritystoiminnan" aloittamiselle on varmaan turha haaveilla. Älkää nyt hyvät ihmiset kannustako ap:tä tekemään elämänsä suurta virhettä, josta myös taloudellinen vastuu täytyy kantaa. Ei hyvää päivää näitä ns. hyvää tarkoittavia..huoh..
[/quote]
Eihän ap ole kertonut millaiset suunnitelmat yrittämisen suhteen hänellä on. Tiedä vaikka olisi ihan järkevätkin. Ja jos ne vielä eivät ole tarkalla tasolla, ap voi jatkaa asian pohtimista ja tarkentaa asiaa. Haaveilu ei maksa mitään, eikä vielä kannattavuuslaskelmien tekeminenkään.
Ja eiköhän ainakin ole varmaa, että nykytilanteessa ei lainaa tai yritystukia tipu ihan täysin elinkelvottomalle yritysidealle kumminkaan.
Mä kysyin aiemmin, että miksi et ala yrittäjäksi. Ensin sanoit, ettei ole rahaa ja olet heikkolahjainen. Sitten, että jos alat, niin mies ottaa eron ja vie lapsen. Sitten vielä, ettet pärjäisi. Mikä nyt on oikea syy?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:51"]
Mä kysyin aiemmin, että miksi et ala yrittäjäksi. Ensin sanoit, ettei ole rahaa ja olet heikkolahjainen. Sitten, että jos alat, niin mies ottaa eron ja vie lapsen. Sitten vielä, ettet pärjäisi. Mikä nyt on oikea syy?
[/quote]
No kaikki nuo syyt on oikeita.
Millaista yritystä olet ajatellut? Vaatiiko se surta pääomaa? Onko sinulla oikeasti joitakin suunnitelmia päässäsi miten ja millaisen yrityksen perustaisit? Vai onko "yrittäjyytesi" vain "olisi kiva olla yrittäjä" ajatuksen tasolla. Näillä kun on vissi ero.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:51"]
[/quote]
No kaikki nuo syyt on oikeita.
[/quote]
1. No miksi sitten edes mietit asiaa, jos mahdollisuuksia yrittäjyyteen ei ole?
2. Jos vaihtoehto on kuolla, niin eikö ole parempi lähteä kokeilemaan yrittäjyyttä kaikkien noiden riskien uhallakin?
3. Kerro tosiaan yritysideastasi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Monet yrittäjäkurssit on juuri näitä varten, jotka vielä epäröivät ja miettivät, kannattaako. Työkkärillä on sellaisiakin kursseja, joissa liikeidean pitää olla jo valmis ja yritys pitäisi aloittaa parin kuukauden sisällä, sellaiselle ei tietenkään kannata mennä tässä vaiheessa.
Kurssilla saa palautetta asiantuntijoilta onko yritysidea realistinen ja jota kannattaa jatkaa vai ampuvatko koko ajatuksen alas heti kättelyssä. Onhan niitä hyvin pienen riskin yrityksiäkin, joihin ei tarvitse lainaa paria tonnia enempää, kuten joku kotisiivouspalvelu, perhepäivähoitaja... Eipä putoa korkealta jos siivet ei kannakaan.
Jotenkin vain tuntuu siltä ettei ap ole oikein yrittäjähenkinen ihminen ollenkaan. Eihän sellainen kysele mieheltä tai keneltäkään että saanko alkaa, vai en. Jos olis yrittäjähenkeä, niin yritys olisi ollut pystyssä jo monta vuotta.
Täällä on myytävänä sellainen kioski ja sitä olen itselleni ajatellut. Sillä ainakin työllistäisi itsensä ja varmasti se yhden ihmisen elättäisi. Miehen kanssa sit vaan pitäisi pystyä sopimaan lapsen hoitoajat yms ja se ei ihan helppoa ole koska mies tekee 10-12 tuntisia päiviä ja pitäisi sopia kuka hakee lapsen ja neuvolat,hammashoidot,harrastus yms jutut ja vuoden päästä lapsi menee eskariin miten sitten hoitoajat koska me molemmat joutuisimme tekemään pitkää päivää.
Sellainen ihminen joka täällä hohhailee mitä tehdä elämälleen ja mikään ei kuitenkaan huvita, ei oikeasti saa aikaiseksi mentyä palkkatöihin, mitenkä sitten jaksaisi perustaa yrityksen?! Voi hyvää päivää, jo tuo alku kertoo henkilöstä kaiken oleellisen. Sanoista tekoihin. Miestä on hyvä syyttää kun ei omalle elämälleen tee mitään. Tee asioille jotain tai lopeta valittaminen, siinä sinulle vaihtoehdot viisaammalta!!!
Oletko tutustunut kioskin kannattavuuteen? MIksi se on myytävänä?
Etkö tosiaan pääse edes kaupan kassalle töihin?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:00"]
Selitä nyt vielä, miksi et siis ryhdy yrittäjäksi?
[/quote]
No mulla ei ole rahaa ja mä en ole ihan normaali älyllä varustettu.
[/quote]
No rahaa saa pankista, jos on sellainen yritysidea joka on uskottava että tulee kannattamaan.
Jos et ole normaali älyllä varustettu niin varmaan yrittämisesi ei sitten olisi laatua joka vaatii suurta älykkyyttä? Ei kaikki vaadi. Oma äitinikin on heikkolahjaisen rajoilla, eikä ole kouluissa pärjännyt koskaan, mutta omaa pientä leipomoliikettään piti menestyksellä 30 vuotta ennen eläkkeelle jäämistään. Kirjanpito yms hommat ammattilaiselle niin ei niistäkään niin tarvi ymmärtää.
Mutta jotenkin tämän ap:n aloituksista tulee olo, ettei hän edes halua oikeasti mitään ratkaisuja, vaan haluaa vinkua marttyyrinä surkuttelemassa kurjaa kohtaloaan...