En haluaisi enää elää, mies vastasi vaan höpö höpö.
Ja nyt se taas kovasti yrittää keksiä mulle tekemistä etten kyllästyisi tähän kotonaoloon.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:07"]
Täällä on myytävänä sellainen kioski ja sitä olen itselleni ajatellut. Sillä ainakin työllistäisi itsensä ja varmasti se yhden ihmisen elättäisi. Miehen kanssa sit vaan pitäisi pystyä sopimaan lapsen hoitoajat yms ja se ei ihan helppoa ole koska mies tekee 10-12 tuntisia päiviä ja pitäisi sopia kuka hakee lapsen ja neuvolat,hammashoidot,harrastus yms jutut ja vuoden päästä lapsi menee eskariin miten sitten hoitoajat koska me molemmat joutuisimme tekemään pitkää päivää.
[/quote]
No, luuletko, että tämä sopiminen onnistuisi? Sinun kannattaisi nyt varmaan tehdä alustava suunnitelma siitä, miten lapsen hoito jaettaisiin ja esittää se miehelle.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:11"]
Oletko tutustunut kioskin kannattavuuteen? MIksi se on myytävänä?
Etkö tosiaan pääse edes kaupan kassalle töihin?
[/quote]
Se on omistajan eläkkeelle jäännin takia myytävänä ja olen tutustunut kannattavuuten. En pääse edes kaupan kassalle ja kyllä on yritettävä sopiva lapsen hoitoasiat miehen kanssa. Nyt vaan kun ensi syksynä alkaa eskari ja sitten ekaluokka niin jos molemmat tekee pitkää päivää niin hoitoasiat on vaikea järjestää ei ole ketään sukulaista tai tuttavaa kuka niissä auttaisi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:10"]
Sellainen ihminen joka täällä hohhailee mitä tehdä elämälleen ja mikään ei kuitenkaan huvita, ei oikeasti saa aikaiseksi mentyä palkkatöihin, mitenkä sitten jaksaisi perustaa yrityksen?! Voi hyvää päivää, jo tuo alku kertoo henkilöstä kaiken oleellisen. Sanoista tekoihin. Miestä on hyvä syyttää kun ei omalle elämälleen tee mitään. Tee asioille jotain tai lopeta valittaminen, siinä sinulle vaihtoehdot viisaammalta!!!
[/quote]
Mä saisin kyllä aikaiseksi mennä palkkatöihin jos joku vaan mut niihin huolisi. Olen käynyt vaikka missä kyselemässä töitä ja tehnyt hakemuksia yms mutta eipä kukaan ota töihin.
Eka- ja tokaluokkalaiselle on kunnan järjestettävä iltapäiväkerho, eskarilainen voi olla eskatrin jälkeen päiväkodissa. Eikö tämä riitä?
Jaha. Palstan pöpipää TAAS linjoilla. Tee kaikille nyt oikeasit palvelus ja hyppää sinne kaivoon.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:35"]
Eka- ja tokaluokkalaiselle on kunnan järjestettävä iltapäiväkerho, eskarilainen voi olla eskatrin jälkeen päiväkodissa. Eikö tämä riitä?
[/quote]
No täytyy yrittää sovitella aikatauluja ehkä se jotenkin onnistuisi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:39"]
[/quote]
[/quote]
No eikö sitten kannata yrittää? Hienoa, että olet keksinyt suunnitelman, jolla muuttaa tilannettasi :) Kioskiinhan voi keksiä jonkin vetonaulan, esim. tuoretta pullaa/itsetehtyä jäätelöä/tms. mikä voi lisätä myyntiä.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 12:39"]
[/quote]
[/quote]
No eikö sitten kannata yrittää? Hienoa, että olet keksinyt suunnitelman, jolla muuttaa tilannettasi :) Kioskiinhan voi keksiä jonkin vetonaulan, esim. tuoretta pullaa/itsetehtyä jäätelöä/tms. mikä voi lisätä myyntiä.
Tsemppiä!
[/quote]
Niin täytyy yrittää taas puhua miehelle jospa se vihdoinkin suostuisi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:00"]
Selitä nyt vielä, miksi et siis ryhdy yrittäjäksi?
[/quote]
No mulla ei ole rahaa ja mä en ole ihan normaali älyllä varustettu.
[/quote]
No rahaa saa pankista, jos on sellainen yritysidea joka on uskottava että tulee kannattamaan.
Jos et ole normaali älyllä varustettu niin varmaan yrittämisesi ei sitten olisi laatua joka vaatii suurta älykkyyttä? Ei kaikki vaadi. Oma äitinikin on heikkolahjaisen rajoilla, eikä ole kouluissa pärjännyt koskaan, mutta omaa pientä leipomoliikettään piti menestyksellä 30 vuotta ennen eläkkeelle jäämistään. Kirjanpito yms hommat ammattilaiselle niin ei niistäkään niin tarvi ymmärtää.
Mutta jotenkin tämän ap:n aloituksista tulee olo, ettei hän edes halua oikeasti mitään ratkaisuja, vaan haluaa vinkua marttyyrinä surkuttelemassa kurjaa kohtaloaan...
[/quote]
No, kai tavallaan ymmärrän, että kuulostaa marttyyrin vinkumiselta. Masentunut ihminen on todella sitoutunut omaan huonouteensa ja alemuudentuntoonsa, ei pahuuttaan vaan sairautensa vuoksi.Itsekin aikanaan ajattelin etten kelpaa mihinkään, olen vähä-älyinen, ihan paska ym.
Nuo ajatukset kuuluvat taudinkuvaan, mutta Ap-hyvä ne eivät ole totta! Jospa vaikka se yrittäjyys toisi sulle itsetuntoa ja pääsisit irti tuosta viheliäisestä kielteisten ajatuksen kierteestä. Itsellänikin kiersi sitä rataa lähes kolme vuosikymmentä, mutta nyt oon ihan ookoo. Mulla autto terapia ja lääkitys, miehen tuki ja mielekkäät liikunta- ja musiikkiharrastukset. Tuntuu varmaan etäiseltä sulle, että voisit joskus hyvin, mäkin luulin silloin niin. Toivotan sulle voimia ja uskoa itseesi ja omiin kykyihisi.
Se kuva mikä minulla on sinusta ap tämän av:n kautta tullut on ettet kyllä pärjää yrittäjänä koska olet niin saamaton ja vatvot asioita tappiin asti tekemättä kuitenkaan mitään päätöksiä.
Yrittäjäkurssi tosiaankin on nyt tässä 1.vaihe koska sieltä saat tietoa, apua ja tukea ja jos se kurssi onkin sinulle liian vaikea niin ainakin tiedät ettei sinusta ole yrittäjäksi.
Eikös se oo niin et yrittäjiksi synnytään. Vähän niinkuin taiteilijoiksi kukin sarallaan, kirjailijaksi, muusikokis, taidemaalariksi.
Täytyy hakeutua tuollaiselle yrittäjäkurssille. Mä vaan en tykkää siitä ettei mies tue mua eikä tavallaan ymmärrä kuinka loppu mä olen tähän kotonaoloon. Vaikka yritän ja puuhastelen kaikkea pientä ja olen kaikenlaista harrastellut niin jokainen aikuinen varmasti kaipaa työelämään ja sitä kautta saisi sosiaalisia suhteita yms.
Toivottavasti se ap:n mies tulee järkiinsä, ottaa lapsen ja häipyy!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:05"]
Toivottavasti se ap:n mies tulee järkiinsä, ottaa lapsen ja häipyy!
[/quote]
Miksi?
Älä ap ryhdy yrittäjäksi vaan hommaa kiva harrastus!!!!
Miksei harrastaminen kelpaa? Ryhdy harrastamaan jotakin sellaista missä on pientä ansaintamahdollisuutta. Kuten vaikka korujen tekeminen.
Jos omaa yhtään silmää ja käden taitoja onnistuu ihan kelvollisten korujen värkkääminen jos aihepiiri kiinnostaa.
Tämä on tämä sama ammattivalittaja, joka ei kuulema pääse mihinkään opiskelemaan, ei edes työkkärin vajaakuntoisten kursseille. Ja joka haaveili ainakin viimeksi kioskin ostamisesta (miehen rahoilla), kun ei osaa edes laskea prosenttilaskuja. Kaikki ketjut päätyvät aina samaan tulokseen, että mitään hän ei osaa, mihinkään ei pysty, kaikki on kokeiltu, ja buhuu buhuu. Turhaan yritätte.
Niin ja ihan turhaan me täällä mitään yrittäjäkurssi ehdotetaan kun pian ap aloittaa ketjun kuinka hän ei voi mennä yrittäjäkurssille kun mies, anoppi ja lapsi ei päästä ja ei ole rahaa eikä keinoa fyysisesti päästä sinne kurssille kun ei ole autoa, bussit ei kulje, pyörällä ei voi ajaa kun huimaa ym ym koko maailma vastustaa ;)
Ja toivottavasti ap vatvoo näitä juttuja vain täällä av:lla sillä eihän muuten ole ihme jos mieskin jo sanoo höpö höpö kaikkeen kun ei enää jaksa vatvoa samaa vuodesta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:28"]
Niin ja ihan turhaan me täällä mitään yrittäjäkurssi ehdotetaan kun pian ap aloittaa ketjun kuinka hän ei voi mennä yrittäjäkurssille kun mies, anoppi ja lapsi ei päästä ja ei ole rahaa eikä keinoa fyysisesti päästä sinne kurssille kun ei ole autoa, bussit ei kulje, pyörällä ei voi ajaa kun huimaa ym ym koko maailma vastustaa ;)
Ja toivottavasti ap vatvoo näitä juttuja vain täällä av:lla sillä eihän muuten ole ihme jos mieskin jo sanoo höpö höpö kaikkeen kun ei enää jaksa vatvoa samaa vuodesta toiseen.
[/quote]
No kuule kyllä mä aion sinne yrittäjäkurssille mennä. Eikä mun mieheni juuri mun kanssa puhu tulee töistä,syö käy nukkumaan siinä se. Perjantaisin on iltasin muutaman tunnin hereillä ja saattaa joskus jutella jotakin.
Mitä sen olisi pitänyt sit sanoa? Voivotella miten kamalaa kun sä et halua elää. Voi nyyh. Lopeta tommoset lapselliset puheet ja itsesäälissä rypeminen ja rupea elämään.