Onko normaalia kun 12v teinityttö itkee kun
hänellä ei ole poikaystävää??!! Siis 12v!!!
Kaikilla kavereilla kuulemma on, kävelevät käsi kädessä ja pussailevat.
Itse en tehnyt tuota edes 15v vielä.
Miksei voida nauttia ihastumisen tunteesta ym.
Onko tämä "normaalia" nykyään?
Kommentit (46)
niin no, itsekin tunsin kuudennella luokalla itseni aivan hylkiöksi, kun ei ollut poikaystävää. vaikka "tiesin" seksistä jo omasta mielestäni kaiken ja olin masturboinut jo pitkään, eivät nämä kaksi asiaa kuitenkaan onneksi yhdistyneet päässäni
Jos 12-vuotias itkee ja masentuu siksi, että poikaystävää ei ole, on kyllä tarvetta pikimmiten keskustella lapsen kanssa siitä, millaisista syistä hän sen poikaystävän haluaisi, mitä hän toivoisi seurustelulta. Sitten täytyisi lempeästi mutta vakuuttavasti kertoa lapselle, että seurustella oikeasti ehtii vähän vanhempanakin, eikä mitään kiirettä siinä asiassa kannata pitää. Jos syynä on ihan pelkästään se, kun kaikki muutkin, kannattaa kertoa mitä kaikkea seurusteluun yleensä ajatellaan liittyvän (teineillä) ja että ne ovat kuitenkin isoja asioita, jotka vaativat molemmilta vähän enemmän kypsyyttä ja kykyä huomioida toista ihmistä, kuin mitä ainakaan joltain samanikäiseltä pojalta löytyisi tuossa iässä. Enkä ole tähän laskenut edes mitään seksiä vielä mukaan. Sen sijaan kannattaa rohkaista kaveruuteen ja kertoa, ettei kaiken tyttöjen ja poikien välisen ystävyyden tarvitse olla seurustelua! Tuntuu että monet aikuisetkin hanakasti liittävät johonkin eri sukupuolta olevien lasten väliseen ystävyyteen heti jotain muuta kuin mitä se on, vihjaillaan seurustelusta ja tyttö- ja poikaystävistä vaikka lapset oikeasti olisivat vaan kavereitakin. Se on ei ainoastaan hoopoa vaan suorastaan vahingollista. Annetaan ymmärtää, että toista sukupuolta edustava ei voi olla muuta kuin romanttisten tai seksuaalisten tunteiden kohde. Sekö on muka ihanne? Minusta kannattaisi rohkaista ystävyyteen ja kaveruuteen ja antaa niiden romanttisten ja seksuaalisten tunteiden herätä omia aikojaan, eikä hössöttää niistä jossain muodossa ilman lasten omaa aloitetta jo pikkulapsille. Lasten ystävyyden leimaaminen romanttiseksi tai seksuaaliseksi pelkästään sukupuoliin perustuen on tyhmyyden merkki.
Itte oon 12v
Mä tykkään yhdestä pojasta ja se tietää sen. Ollaan käyty kahestaan esim. Linnanmäellä, rannalla, kaupungilla ja tälleen. Ei olla ikinä pussattu ja ollaan tunnettu päälle 3 vuotta. Ollaan niinku kavereita, mut vähän enemmän. Mä oon sen kanssa niinku mun parhaan kaverin kanssa. (Tyttö) oon monesti mun parhaalle kaverille sanonu et "mä oon taas ihastunu siihen!" Ja sitten se vie viestin sille jos en ite uskalla:D. Tässä iässä tuntuu hyvälle että on joku saman ikäinen joka tukee sua. Ja se on toooosi kivaa jos se on poika. Kouluun ku meni nii sai pojista semmosen käsityksen et ne on ihan idiootteja:) ei oo. Ne on ihan kivoja.
On normaalia tietyillä alueilla. Mieheni lapset (3kpl) edellisestä liitosta ovat kaikki alkaneet seurustella 5-6 luokkalaisina. Kahdesta heistä tuli teinivanhempia. Meidän lapset taasen ovat kasvaneet erilaisessa ympäristössä, ja nuorimmaisen ensimmäinen poikakaveri oli vasta 18-vuotiaana.
Minusta seurustelu on ok rippikouluikäisille.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:28"]Kyllä se on aika tavallista. Toki ne "poikaystävät" tuossa iässä ja jopa nuorempana on ihan muuta kuin 15-vuotiaiden poikaystävät. Itse järkytyin kun exäni tytär tuli 8-vuotiaana ilmoittelemaan että hänellä on poikaystävä. Minä kun liitin mielessäni poikaystävät semmoiseen menoon kuin oman ekan kanssa, eli seksiä ja juhlimista tms. Mutta näiden lasten "seurustelu" olikinn oikeastaan ihan vaan pelkkää ystävyyttä, mutta kun olivat eri sukupuolta, kutsuivat sitä seurustelemiseksi.
[/quote]
kuinka sinisilmäinen voi vanhempi olla?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:28"]Kyllä se on aika tavallista. Toki ne "poikaystävät" tuossa iässä ja jopa nuorempana on ihan muuta kuin 15-vuotiaiden poikaystävät. Itse järkytyin kun exäni tytär tuli 8-vuotiaana ilmoittelemaan että hänellä on poikaystävä. Minä kun liitin mielessäni poikaystävät semmoiseen menoon kuin oman ekan kanssa, eli seksiä ja juhlimista tms. Mutta näiden lasten "seurustelu" olikinn oikeastaan ihan vaan pelkkää ystävyyttä, mutta kun olivat eri sukupuolta, kutsuivat sitä seurustelemiseksi.
[/quote]
kuinka sinisilmäinen voi vanhempi olla?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:52"]Mielestäni on ihan normaalia. Tuon ikäisenä se seurustelu on useimmiten sitä, että hengaillaan isommalla porukalla, mutta ollaan enemmän jonkun pojan kanssa, istutaan ehkä vierekkäin, keinutaan käsi kädessä, sellaista.
Joskus saatetaan käydä ihan kaksistaankin jossain, kävelyllä, tavata koulun pihassa tms.
Itsekin tein tätä tuon ikäisenä, 70-luvulla.
Tuo on kivaa, harjoittelua tulevia "oikeita" seurusteluja varten, tutustutaan pikkuhiljaa vastakkaiseen sukupuoleen. Älkää tyrmätkö normaaleja asioita!
[/quote]
Siis ihe oon täysin samaa mieltä, se että joku tykkää toisesta oli ikä mikä tahansa nii ei sitä saa mollaamaan mennä!
Ystävättären tyttö on 12v ja viettää aikaa paljon kirjastolla poika- ja tyttökavereitten kanssa.
Kuulema kaverit jo seurustelee mutta ihe ei vielä aijo. Ja muistan kun ihe olin nuori niin kyllä sen ihastuksen tunne oli jo nuorena vahva, ja aika loukkaavaa se on että tollai aikuiset käyttäytyy ja ajattelee kun pelkkä ihastus se on!!
Itse olen mies kohta 19v ja en ole ikinä seurustellut. Ja 12 vuotiaat on pikkulapsia vielä ei sen ikästen kuuluis seurustelu juttuja edes miettiä. Mihin tää maailma oiken menossa?
No siis ite täytän ensi kesänä 14 ja mun luokallani ainakin kaksi seukkaavaa paria on sekstailleet jo kauan ainakin vuoden ajan. Ne on kertoneet siitä ja musta tuntuu että oon tosi nolo koska mulla ei ole koskaan ollut poikaystävää ja meen kuitenkin jo seiskalle. Melkein kaikki mun luokallani tytöt on seurustellut jo pitkään ja mua ei pojat edes huomaa mitenkään.
Kyllähän sen ikäisiä usein alkaa toinen sukupuoli kiinnostaa, ihastutaan ja saatetaan seurustellakin, mutta mielestäni se on hyvin viatonta ja erilaista kuin aikuisen käsitys seurustelusta. Eikä tässä ole maailman muuttumisesta kyse, kyllä sitä ennenvanhaankin heilasteltiin käsi kädessä ihan lapsena. Median seksuaalipainotteisuus minua ennemmim huolettaa, viaton "seurustelu" menee vääräksi jos lapset alkavat matkia aikuisten välistä läheisyyttä ennenkuin sitä varsinaisesti itse haluavat tai pystyvät käsittelemään.
Tyttärellesi sanoisin, että poika- tai tyttöystäviä ehtii kyllä löytyä, ei kannata olla kenen tahansa kanssa vain siksi että olisi joku, vaan sitten kun oikein paljon tykkää toisesta.
Ei ole normaalia itkeä asiasta mutta on se normaalia seurustella tuossa iässä nykyään
Huh, oma 12-vuotiaani ei todellakaan itke poikaystävän puutetta. Kavereita riittää (tyttöjä) ja niiden kanssa viettää aikaa. Ei ole poikaystäviä kellään.
Hei
itse olen 13v tyttö.(Eli seiskalla)
ja kaikilla muilla luokkalaisilläni tytöillä on poika ystävät mutta ei minulla...
Mä en oo vielä 25 vuoteen tehny mitään tommosta :DDDD ei heleee mun elämä.. m25
12-vuotias on lapsi. Meillä on murrosikäänsä aloitteleva 13-v, joka katsoo vielä ajoittain Pikku Kakkosta ja nauhoittaa Paavo Pesusientä. Eikä ole poikaystävää, pojat on yäk. 15 v. murrosikäinen poikani huomioni mukaan katselee tyttöjä ja seinälle on ilmestynyt bikinikuva, mutta ei seurustele, menee lähinnä tulipunaiseksi, jos joku vieras tyttö puhuu hänelle. Enemmän kiinnostaa skoottaus ja jalkapallo.
Puhu tyttäresi kanssa näistä asioista. Ei seurustelu ole mikään pakko eikä kenenkään ole pakko mennä lauman mukana, vaan voi ja saa olla ylpeä siitä, että ei ole miellyttäjäintoinen laumasielu ja oma persoonansa! Sosiaaliset paineet ovat ihan älyttömiä. Ei tuon ikäisen kuulu mitenkään vielä seurustella, vaan kasvaa asioihin ihan omaan tahtiinsa. Eikä meillä myöskään notkuta kartsalla yli iltakahdeksan eikä osallistua bileisiin.
Mä olen jo 30 ja en ole tehnyt tota. Ei ole mitään kiirettä. Toiset ovat valmiita fistaukseen 16-vuotiaana ja toiset vasta 60-vuotiaana. Sano että ottaa ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
12v ei ole vielä edes teini.
13v vasta on.
No, joka tapauksessa, miten he uskaltaa? Itse olin niin ujo vielä 16-18v että
punastuin kun joku poika edes katsoi minua.
Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä :)
Osaako pojat ottaa vastuuta jos sattuu jotain? Itse muistan, että poika joka kovasti halusi seukata kanssani ei edes uskaltanut soittaa mulle, niin minkähänlainen isä se olis ollut /14 v.
Itse harrastin täysillä seksiä jo 12 vuotiaana, mutta se oli 70-luvulla. Ja olin itse aloitteellinen asiassa. Oma tytär taisi harrastaa vasta lukion loputtua. Niin se vaan aika kuluu ja asiat muuttuu. Muslimeista on ihan normaalia harrastaa seksiä ainakin jo 9 vuotiaana koska profeettakin teki. Mutta ei neitsytmariakaan ollut raskautuessaan kuin 12 vuotias.No hän ei silti muka harrastanut seksiä.
Kyllä mullakin oli poikaystävä jo 12-vuotiaana ja se oli meidän koulussa ihan normaalia. Tosin toi käsite "poikaystävä" oli sillon pikkusen eri kuin mitä se on nyt. :D