Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla asuvat suomalaiset-Mitä ikävöit Suomesta?

Vierailija
30.09.2013 |

Itsekin asun ulkomailla ja mietin, että mitä voisin ottaa tällä kertaa mukaan ettei koti-ikävä niin pahasti vaivaisi. Ainakin paljon ruisleipää! :D

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisia kesäiltoja.

Vierailija
2/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitaan. Ruisleivasta menee maha sekaisin, salmiakista jaa loppupaivaksi paha maku suuhun, ei voi enaa muuta ruokaa syoda sina paivana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 21:57"]

Itsekin asun ulkomailla ja mietin, että mitä voisin ottaa tällä kertaa mukaan ettei koti-ikävä niin pahasti vaivaisi. Ainakin paljon ruisleipää! :D

[/quote]

Mä ostan aina paljon kaikkia lempikarkkejani ja Fazerin suklaata, hernekeittoa, Carneval-keksejä (lapsena mun lemppareita) ja sitten sekalaisesti vaihdellen aina kokeilen jotain säilykkeitä ja kuivatavaraa. ja jos lentäen ollaan, niin sitten otan yleensä ainakin Oltermannia, poronlihaa ja hkn sinistä :D

 

Vierailija
4/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ja koulusysteemiä!

Vierailija
5/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en oikeastaan ikävöi kuin kavereita ja perhettä. Ja nekin ovat niin hajallaan, että varmaan näen heitä useammin nyt, kuin jos asuisin Suomessa.

 

Mitään ruoka-aineita ei ole ikävä koska täältä saa oikeastaan kaikkea parempana ja etenkin halvemmalla. Siideriä ei tunneta, sitä tilaan nettikaupasta. Maksaa muuten noin puolet siitä mitä siideri Suomessa maksaa.

Vierailija
6/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:10"]

En mitaan. Ruisleivasta menee maha sekaisin, salmiakista jaa loppupaivaksi paha maku suuhun, ei voi enaa muuta ruokaa syoda sina paivana.

[/quote]

Sama mulla, ruis on ihan kamalaa, huulet aukee ja maha kuralla.

Salmiakkia jos syön jalat turpoo nilkasta ihan elefantin kokoisiksi.

 

Karjalanpiirakat ja mämmi on hyviä, vaikka niissäkin on ruista :(

Maksalaatikko, ihanaa.

 

Pakkasessa valmiita pasteijoita, lohi tjms..

Reikämunkki, ei hilloja!

Talkkuna

Poronkäristys, kuola valuu jo.

 

Metsä-mustikat joista piirakka pullataikinaan.

 

Uunijuusto ja lakkahillo.

Rahka.

 

Noita kaipaan.

USA

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielisiä kirjoja, suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamia. Voihan niitä tilata mutta tulee liian kalliiksi.

Vierailija
8/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Etenkään rasittavaa kateellista pikkusieluisuutta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sita, etta hanasta tulee lamminta vetta AINA, eika ole mitaan tyhmia vesivaraajia, jotka tyhjenee jos samaan aikaan kay suihkussa kun on vaikka astianpesukone paalla. Inhoan myos taloja, jotka ovat yolla kylmia. Se oli Suomessa kivaa, etta vaikka talvella on 30 astetta pakkasta ulkona, sisalla voi olla t-paidassa. Taalla ei voi vaikka ulkona olisi vaan 3 astetta pakkasta.

 

Hampshire, Englanti

 

 

Vierailija
10/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asuessani kaipasin toimivia kassapöytiä, mahdollisuutta maksaa pankkikortilla (ei ec), sitä, että virastoasiat voisi hoitaa netissä, homeetonta ja vedotonta asuntoa, tippaamattomuutta.

 

Jotenkin käsittämätöntä, että Saksa on monissa asioissa melkein kehitysmaa-asteella Suomeen verrattuna: erityisesti tuo pankkikortin kelpaamattomuus ja kassojen tehottomuus hämmensi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti perhe ja ystävät. Kesä, luonto, kunnon kävelytiet...

 

Syötävistä jutuista ruisleipä, laku, salmiakki, rahka.

Vierailija
12/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia ja ystäviä, vihreää alkukesää, juotavaa raanavettä ja sitä, ettei se lopu kesken, sitä, että paperin voi heittää pönttöön, toimivia nettiyhteyksiä, varmuutta siitä, että maanjäristys ei hajoita mitään, valkeaa joulua, ja suomalaista jämptiyttä asioiden hoidossa (jos on sovittu, että tapahtuu huomenna, se todella tapahtuu, eikä vasta viikkojen päästä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jenkeissa, enka monia asioita kaipaa Suomesta. Monet asiat tosin ovat mielestani Suomessa paremmin kuin taalla, esim. julkinen terveydenhuolto, ilmainen ja hyva koulutus. Kaikki ruoat ja tavarat saa joko taalta tai sitten netista tilattua. Tykkaan asua taalla, mutta haluaisin, etta omat lapseni (jos niita siis joskus tulee) kavisivat Suomessa koulut, taalla ihmiset tuntuvat ajoittain olevan todella tyhmia ja ajattelemattomia.

Vierailija
14/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään muuta kuin vanhempiani toisinaan, varsinkin joskus murehdin sitä että kun alkavat mennä ajan myötä huonokuntoisemmiksi ja olen ainoa lapsi niin miten sitten, onko pakko jopa muuttaa Suomeen koska olisi liian julmaa dumpata vanhainkotiin ilman että pystyy edes käymään katsomassa kuin kerran-pari vuodessa... Muuten asun täällä Espanjassa paljon mieluummin kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaista yhteiskuntaa, puhdasta luontoa, pieniä tuloeroja, turvallisuutta, toimivia julkisia palveluita, huomaavaista pidättyväisyyttä, kehittynyttä infrastruktuuria, maailman parasta koulutusjärjestelmää ja kotimaista kirjallisuutta.

Vierailija
16/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:36"]

Suomenkielisiä kirjoja, suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamia. Voihan niitä tilata mutta tulee liian kalliiksi.

[/quote]

 

Minä otan niitä sähköisenä iPadiin, ei tarvi sitten mitään sen enempää Suomestea tilata. Ainakin iBooksissa on aika hyvin suomenkielisiä kirjoja nykyisin. 

 

Vierailija
17/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 23:25"]

En kaipaa mitään muuta kuin vanhempiani toisinaan, varsinkin joskus murehdin sitä että kun alkavat mennä ajan myötä huonokuntoisemmiksi ja olen ainoa lapsi niin miten sitten, onko pakko jopa muuttaa Suomeen koska olisi liian julmaa dumpata vanhainkotiin ilman että pystyy edes käymään katsomassa kuin kerran-pari vuodessa... Muuten asun täällä Espanjassa paljon mieluummin kuin Suomessa.

[/quote] Roudaa ne vanhukset Espanjaan.

t.mummo

Vierailija
18/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvat koulut kaikille ilman etta joutuisi maksamaan kalliita yksityiskoulumaksuja. salmiakki ja irtokarkit. sauna. fazerin suklaa. perhe, omat siskot. siistit rappukaytavat ja kunnon asunnot.

Vierailija
19/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ei valitettavasti voi ottaa mukaan; ruuhkattomuus, ihmisten ja autojen vähyys, saastettomuus, hiljaisuus.

(en ole maalta kotosin, siis tämän huomaa heti Vantaalle laskeuduttua)

Vierailija
20/59 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuutta.