Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruisleipä ja verensokeri

Vierailija
17.10.2013 |

Sanotaan, että ruisleipä nostaa verensokeria. Onko nyt niin, että valkoinen leipa/kauralaipä onkin parempi vaihtoehto, joka ei nostaisi verensokeria yhtäpaljon

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruis pitää sen sokeritason pidempään koholla ja tasaisena.

Valkoinen vilja aiheuttaa nopean nousun ja laskun, eli on huonompi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sinun verensokeristasi, mutta ainakaan minä en pysty syömään niin paljon ruisleipää, että verensokeri menisi yli suositeltujen lukemien. Vaalealla leivällä se kyllä onnistuu. Minulla on siis kakkostyypin diabetes ja olen testaillut tätä asiaa verensokerimittarin kanssa.

Vierailija
4/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjyväruisjauhoista tehty leipä on ihan hyvä valinta. Ongelma vaan on että läheskään kaikki ruis ei ole täysjyvää ja monessa 'ruisleivä' jauhoista on jopa 50% ihan sitä tavallista valkoista vehnäjauhoa. Kannattaa siis vähän katsoa mitä ostaa. 

Vierailija
5/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on myrkkyä! Kannattaa vetää vain kananmunalla, kermalla ja voilla kuorrutettua pekonia, niin pysyy hengissä.

Vierailija
6/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leipä nostaa verensokeria. Ruisleipä on parempi valinta kuin valkoinen leipä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ruisleipä nostaa sokereita rajusti (saan sokereiden heittelehtimisestä ikäviä oireita), siksi jätän ruisleivät syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi