Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen joka ei juoruile eikä puhu kakkaa toisista

Vierailija
31.08.2020 |

vain niin täynnä itseään ettei sen takia ole kiinnostunut muista?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä juoruilen ja puhun paskaa muista ihmisistä, en ole mikään täydellisen hyveellinen ihminen joka ei koskaan tekisi mitään väärää.

Tunne kyllä parikin sellaista ihmistä, jotka ovat mielestään täydellisiä eivätkä tee koskaan mitään väärää, mutta luulen, että heillä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö (koska me ulkopuoliset kyllä nähdään heidän epätäydellisyytensä varsin kirkkaasti).

Eli suutut siitä havainnosta että joku on täydellinen vaikka tiedät että hän ei ole?

Tulisiko muiden tunnustaa ja julistaa juuri sinulle heidän virheensä? 😂

Sinä olet se jolla on ongelmia.

Vierailija
22/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole.

En haluaisi että minusta juorutaan joten en juorua muista. Juoruilu on rumaa ja inhottavaa. Usein se on myös valheellisen tiedon levittämistä.

Juoruilijat ovat itsekkäitä.

Hetkinen, mitäs sinä tässä juuri nyt teet, kun kirjoitit tämän tekstin? Aivan, puhuit paskaa toisen selän takana, onneksi olkoon! :)

Eli jos sanon että en pidä juoruilijoista, minä juoruan.

Kuka on se ihminen josta minä juoruan, tunnenko minä sinutkin henkilökohtaisesti?

Vaikka niin kovasti haluaisit, sinulla ei ole logiikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puhua muista ihmisistä pahaa. Tekeekö se minusta huonon ihmisen ap?

Vai onko sinussa vika?

Vierailija
24/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on kuin narsisti joka ihmettelee kun on törmännyt ihmiseen josta ei ole hoviksi. Hänenhän on pakko olla itseään täynnä, tietenkin. Narsisti yrittää ymmärtää mutta ei koskaan tajua.

Vierailija
25/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä juoruilen ja puhun paskaa muista ihmisistä, en ole mikään täydellisen hyveellinen ihminen joka ei koskaan tekisi mitään väärää.

Tunne kyllä parikin sellaista ihmistä, jotka ovat mielestään täydellisiä eivätkä tee koskaan mitään väärää, mutta luulen, että heillä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö (koska me ulkopuoliset kyllä nähdään heidän epätäydellisyytensä varsin kirkkaasti).

Miksi teet tuollaista? Oletko jotenkin heikkolahjainen?

Vierailija
26/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole.

En haluaisi että minusta juorutaan joten en juorua muista. Juoruilu on rumaa ja inhottavaa. Usein se on myös valheellisen tiedon levittämistä.

Hetkinen, mitäs sinä tässä juuri nyt teet, kun kirjoitit tämän tekstin? Aivan, puhuit paskaa toisen selän takana, onneksi olkoon! :)

Eli jos sanon että en pidä juoruilijoista, minä juoruan.

Kuka on se ihminen josta minä juoruan, tunnenko minä sinutkin henkilökohtaisesti?

Vaikka niin kovasti haluaisit, sinulla ei ole logiikkaa

Mitä ilmeisemmin tunnet, jos aihe kerran herättää noin suuria tunteita. Äläpä siinä selittele yhtään, juoruaja ;)

Vierailija
27/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on yksi ilmoittanut juoruavansa ja todellisuudessa n. 95% ihmisistä kylläkin juoruaa, toki osa pitää sitä omaa juoruamistaan the parempana juoruamisena, mutta todellisuudessa ihan sitä samaa paskaa :D

Vierailija
28/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tiedostan "ystiksen" puhuvan jatkuvadti kakkaa minusta ja siksi syötän joskus herkullisia juorunaiheita - ihan vaan, jotta näkisin miten sen silmät palaa uudesta jutunaiheesta. Poikansa on sitten minulle avautunut äippänsä puhelinhetkistä..

Juu, kyllä säälittää jotakuinkin huvittuneesti nää tämmöset ihmiset, jotka heti kun selkänsö kääntää, alkaa vtunmoinen panettelu. Puukko käääntyy selässään ja karma pesee moiset omien tenaviensa kautta.

Heh

:)

Vierailija
29/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tietää, että miten te ihmiset määrittelette "juoruamisen"? Minusta juoruamista kaikki se, kun puhutaan jostakin ihmisestä joka ei ole paikalla kuulemassa, ihan sama, onko asia hyvä vai huono, niin jos henkilö itse ei ole paikalla ja hänestä puhutaan, se on juoruamista.

Eli tässä ketjussa on näin paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan puhu sanaakaan muista ihmisistä, kun ne itse ihmiset eivät ole läsnä? Oikeasti?

Vai tarkoittaako osa ihmisistä juoruamisella vain pahansuopaa keksittyjen juorujen levittämistä?

Vierailija
30/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tiedostan "ystiksen" puhuvan jatkuvadti kakkaa minusta ja siksi syötän joskus herkullisia juorunaiheita - ihan vaan, jotta näkisin miten sen silmät palaa uudesta jutunaiheesta. Poikansa on sitten minulle avautunut äippänsä puhelinhetkistä..

Juu, kyllä säälittää jotakuinkin huvittuneesti nää tämmöset ihmiset, jotka heti kun selkänsö kääntää, alkaa vtunmoinen panettelu. Puukko käääntyy selässään ja karma pesee moiset omien tenaviensa kautta.

Heh

:)

Tämmän perusteella ymmärtäisin, että tarkoitat juoruamisella nimenomaan pahansuopaa kenties keksittyjen tai väritettyjen juttujen levittämistä?

Vierailija
31/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/07/10/juorua-oikein-se-tekee-tutkitu…

"

Väitetään, että kaikki ihmiset juoruilevat. Nyt tutkimus todistaa, että näin tosiaan on, eikä se ole lainkaan huono juttu.

Kalifornialaisen yliopiston tutkimuksessa tutkijat nauhoittivat 467 ihmisen normaalia puhetta ja keskustelua 2-5 päivän ajan. Mukana oli 269 naista ja 198 miestä, iältään 18-58 vuotiaita.

Juoruiluksi tutkijat määrittelivät keskustelut, joissa puhuttiin jostakusta joka ei itse ole paikalla. Juoruja oli kolmea eri kategoriaa: positiiviset, neutraalit ja negatiiviset. Toisin sanottuna, muista puhuttiin joko hyvää tarkoittaen, puolueettomasti tai sitten kielteisessä sävyssä.

Ensinnäkin tutkijat oppivat sen, että kaikki juoruavat kaiken päivää. Ikään, sukupuoleen tai koulutustasoon katsomatta. Keskimäärin noin 14 prosenttia kaikesta keskustelusta ja puheesta päivän aikana oli juoruamista.

Jokainen ihminen juoruaa noin 52 minuuttia päivässä

Ihan minuuttimääräisesti sanottuna, jokainen ihminen juoruaa noin 52 minuuttia päivässä.

Tutkijat havaitsivat, että suurin osa näistä juoruhetkistä, tarkkaan ottaen 75 prosenttia, oli neutraalia puhetta muista ihmisistä. Negatiivista puhetta oli 15 % ja vain 10 % oli positiivista hyvän puhumista toisista.

Nuoret puhuivat pahaa toisista jonkin verran enemmän kuin vanhemmat koehenkilöt. Naiset juorusivat määrällisesti enemmän kuin miehet, mutta valtaosa tästä oli neutraalia puhetta toisista ihmisistä.

Juoruilun kohteet olivat harvoin esimerkiksi julkkiksia, puheenaiheena olivat yhteiset tuttavat. Se, mitä heistä puhuttiin, oli yleensä heidän toimintansa sosiaalisissa tilanteissa. Esimerkiksi ihmisten ulkonäöstä tai heidän saavutuksistaan ei oltu niinkään kiinnostuneita.

Tutkijoiden mukaan projekti osoitti sen, että me kaikki juoruilemme kaiken aikaa eikä siinä yleensä ole mitään pahaa. Päinvastoin, hyvä eli positiivinen tai neutraali juoruilu vahvistaa ihmisten yhteenkuuluvuutta ja jakaa hyödyllistä informaatiota tuttavapiiristä. Myös esimerkiksi työyhteisöissä "hyvä" juoruilu tasaa tietoa ja tehostaa työyhteisön toimintaa jakamalla kaikille myös. ns. hiljaista tietoa, joka ei löydy työpaikan kirjallisista ohjeista tai intranetistä."

Jätän tämän vaan tähän.

Vierailija
32/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole.

Ei vaan hän totesi erään tosiasian. Sinulla on vain vaikea aivovamma joka estää ymmärtämästä asioita. Ajattelusi on niin vääristynyttä, että sitä ei pidäkään tajuta. Mukava tietysti välillä päästä lukemaan narsistinkin tuotoksia täällä, että jokainen pääsee katsomaan miten sairaalla tavalla kieroutunut ja harhainen sinun vaillinainen käsityskykysi on. Siitä voi olla jollekin apua sen ymmärtämisessä, että teitä ei pysty terve ihminen ymmärtämään.

Vierailija
33/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL ap

Jos ei juoruile muista, ei kuulu rinkiin.

Se on tuolllainen tyypillen duunipaikan paskanjauhaja, joka saikkuilee puolet vuodesta ja etsii muista juoruntynkää. Ikäviä narssuja. Mielisairaita. Aina kateellisia.

:(

Vierailija
34/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on yksi ilmoittanut juoruavansa ja todellisuudessa n. 95% ihmisistä kylläkin juoruaa, toki osa pitää sitä omaa juoruamistaan the parempana juoruamisena, mutta todellisuudessa ihan sitä samaa paskaa :D

Kaikki juoruaminen ei kylläkään ole samanlaista.

Vierailija
35/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Väitetään, että kaikki ihmiset juoruilevat. Nyt tutkimus todistaa, että näin tosiaan on, eikä se ole lainkaan huono juttu.

Kalifornialaisen yliopiston tutkimuksessa tutkijat nauhoittivat 467 ihmisen normaalia puhetta ja keskustelua 2-5 päivän ajan. Mukana oli 269 naista ja 198 miestä, iältään 18-58 vuotiaita.

Juoruiluksi tutkijat määrittelivät keskustelut, joissa puhuttiin jostakusta joka ei itse ole paikalla. Juoruja oli kolmea eri kategoriaa: positiiviset, neutraalit ja negatiiviset. Toisin sanottuna, muista puhuttiin joko hyvää tarkoittaen, puolueettomasti tai sitten kielteisessä sävyssä.

Ensinnäkin tutkijat oppivat sen, että kaikki juoruavat kaiken päivää. Ikään, sukupuoleen tai koulutustasoon katsomatta. Keskimäärin noin 14 prosenttia kaikesta keskustelusta ja puheesta päivän aikana oli juoruamista.

Ihan minuuttimääräisesti sanottuna, jokainen ihminen juoruaa noin 52 minuuttia päivässä.

Tutkijat havaitsivat, että suurin osa näistä juoruhetkistä, tarkkaan ottaen 75 prosenttia, oli neutraalia puhetta muista ihmisistä. Negatiivista puhetta oli 15 % ja vain 10 % oli positiivista hyvän puhumista toisista.

Nuoret puhuivat pahaa toisista jonkin verran enemmän kuin vanhemmat koehenkilöt. Naiset juorusivat määrällisesti enemmän kuin miehet, mutta valtaosa tästä oli neutraalia puhetta toisista ihmisistä.

Juoruilun kohteet olivat harvoin esimerkiksi julkkiksia, puheenaiheena olivat yhteiset tuttavat. Se, mitä heistä puhuttiin, oli yleensä heidän toimintansa sosiaalisissa tilanteissa. Esimerkiksi ihmisten ulkonäöstä tai heidän saavutuksistaan ei oltu niinkään kiinnostuneita.

Tutkijoiden mukaan projekti osoitti sen, että me kaikki juoruilemme kaiken aikaa eikä siinä yleensä ole mitään pahaa. Päinvastoin, hyvä eli positiivinen tai neutraali juoruilu vahvistaa ihmisten yhteenkuuluvuutta ja jakaa hyödyllistä informaatiota tuttavapiiristä. Myös esimerkiksi työyhteisöissä "hyvä" juoruilu tasaa tietoa ja tehostaa työyhteisön toimintaa jakamalla kaikille myös. ns. hiljaista tietoa, joka ei löydy työpaikan kirjallisista ohjeista tai intranetistä."

Jätän tämän vaan tähän.

Hyss, älä nyt pilaa tätä, hauska seurata tätä tilastopoikkeamien kokoontumisajoa, huomaatko jo, miten he innolla iskivät kiinni haukkumaan eri tavalla vastannutta? Mielenkiintoinen ilmiö kerrassaan.

Vierailija
36/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Jätän tämän vaan tähän.

Hyss, älä nyt pilaa tätä, hauska seurata tätä tilastopoikkeamien kokoontumisajoa, huomaatko jo, miten he innolla iskivät kiinni haukkumaan eri tavalla vastannutta? Mielenkiintoinen ilmiö kerrassaan.

Tulee myös hyvin esiin KETKÄ tässä ketjussa päätyvät innokkaimmin haukkumaan muita keskustelijoita. Ei varmasti ole tarvetta puhua paskaa selän takana, kun suoltaa sen suoraan päin pläsiä ihmisille, yhtään kaunistelematta.

Vierailija
37/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia huonoja puolia, joihin mun on hankala vaikuttaa vaikka yritänkin. Muista pahan puhuminen on kuitenkin helppo välttää enkä sitä tee. Se ei ole puhuminen kiinnostavaa, antaa juoruajasta itsestäänkin huonon kuvan ja palaa huonona karmana takaisin, joten en mielelläni sitä tee. En ole aina aurinkoinenkaan, mutta kaikki voidaan tehdä osamme ettei levitetä negatiivisuutta.

Jos joku hyvä ystävä haluaa sydäntään purkaa ihmissuhdeasiasta, annan kuitenkin purkaa enkä vaan sit levitä asiaa eteenpäin.

Vierailija
38/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suutut siitä havainnosta että joku on täydellinen vaikka tiedät että hän ei ole?

Tulisiko muiden tunnustaa ja julistaa juuri sinulle heidän virheensä? 😂

Sinä olet se jolla on ongelmia.

Suutun? Kuka on suuttunut? Ihan saavat jatkaa kuvitelmiaan omasta täydellisyydestään, huvittavaahan se lähinnä, kun näillä tuppaa lähtä aina keulimaan, jos kuulevat muiden myöntävän vikojaan, tulee kiire hehkuttaa, miten itse ei koskaan tekis mitään virheitä tai miten on ollut aina paras kaikessa.

Ei varmasti tarvitse tunnustaa ja julistaa, mutta aika epänormaalia tuollainenkin kuitenkin mielestäni on, viihdyn paremmin rehellisten ja aitojen ihmisten keskellä, kuin sellaisten, jotka esittävät parempaa kuin ovatkaan (enkä tarkoita nyt peruskohteliaisuutta vaan muuta).

Vierailija
39/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun olen oikeasti kiva ihminen.

Vierailija
40/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tietää, että miten te ihmiset määrittelette "juoruamisen"? Minusta juoruamista kaikki se, kun puhutaan jostakin ihmisestä joka ei ole paikalla kuulemassa, ihan sama, onko asia hyvä vai huono, niin jos henkilö itse ei ole paikalla ja hänestä puhutaan, se on juoruamista.

Eli tässä ketjussa on näin paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan puhu sanaakaan muista ihmisistä, kun ne itse ihmiset eivät ole läsnä? Oikeasti?

Vai tarkoittaako osa ihmisistä juoruamisella vain pahansuopaa keksittyjen juorujen levittämistä?

Kyllä se on juuri sitä että puhutaan toisen ihmisen väitetyistä tai todellisista tekemisistä ilman että kyseessäoleva henkilö on itse kuulemassa ja korjaamassa mahdollisia epäkohtia tarinassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi