Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen joka ei juoruile eikä puhu kakkaa toisista

Vierailija
31.08.2020 |

vain niin täynnä itseään ettei sen takia ole kiinnostunut muista?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan itse juoruamista yli kaiken ja olen myös hyvin introvertti persoona.

Viihdyn hyvin omassa seurassani, mutta osaan olla tarvittaessa myös ns. normaalihko. 😁

Olen henk. koht. aina ollut sitä mieltä, että juoruaminen on osoitusta heikkoudesta. Kerrottu tarina kuitenkin muuttuu ajan kuluessa väritetymmäksi ja silti toiset ihmiset uskovat jotakin aivan ihmeellistä shaibaa. 🙄

Sairainta on juoruta suoranaista paskaa ihmisestä/ihmisistä, joista itse tietää, etteivät nämä voi sanoa mitään juoruihin vastaan ja tuoda totuutta esiin itse.

Jos ei todellakaan esim. uskalla kysyä joltakin jotain asiaa suoraan, niin kannattaisi kyllä olla uskomatta kaverinkaverinkaverin juoruihinkaan.

Sulle sama kysymys: Eli jos siskosi/muu läheinen saa vauvan, niin et kerro siitä puolisollesi/kenellekkään muullekkaan, ilman että siskosi on läsnä?

Tai jos vaikka äitisi joutuu sairaalaan, et kerro siitä muille läheisillesi, ennenkuin saat äitisi luvan sanoa sen? (jos saat).

1. En kertoisi ilman lupaa ja 2. riippuu ihan tapauksen luonteesta/syystä, miksi sairaalassa on.

Okei, uusi skenaario, jos ystäväsi hommaa koiran/ostaa uuden auton/asunnon tms. niin ihanko oikeasti kysyt aina luvan, että saako asiasta kertoa jollekkin, ennenkuin kerrot? :D

Olisipa rasittavaa jos joku lähipiirissä olisi joka asiasta kysymässä, että saako siitä puhua muille.

Ymmärtänetkin varmaan, että viestini oli kerrottu negatiivisesta juoruamisesta, eli juurikin joukossa puhumisen sellaisen henkilön asioista, jota kukaan ei voi sanoa tuntemansa.

Toki tiedän, että myös hyväntahtoista juorua mist a on.

Jep, todellakin ymmärtänen, sitä tässä koko ketjun ajan on yritetty selittää, että keskustelu on pikkuisen hankalaa jos joku puhuu että juoruilu = pahantahtoinen juoruilu ja sitten toiset taas puhuu että juoruilu = kaikki juoruilu. Keskustelu ei ikäänkuin toimi ja väärinkäsityksiä syntyy vaikkapa noista tunnustuskista että "minä juoruiluen", kun termi "juoruilu" käsitetään täysin eri tavoilla.

Vierailija
82/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puhunut selän takana työkaverista paskaa esimiehelle, kun työkaveri oli päissään töissä (hoitoala). Ei kiinnosta muiden asiat, joten miksi tämäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en puhunut selän takana työkaverista paskaa esimiehelle, kun työkaveri oli päissään töissä (hoitoala). Ei kiinnosta muiden asiat, joten miksi tämäkään?

No, älä nyt sekoita näitä yksinkertaisia enää enempää :,D Katsos kun musta ja valkoinen ja juoruilu on aina paha jne.

Vierailija
84/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä juoruilen ja puhun paskaa muista ihmisistä, en ole mikään täydellisen hyveellinen ihminen joka ei koskaan tekisi mitään väärää.

Tunne kyllä parikin sellaista ihmistä, jotka ovat mielestään täydellisiä eivätkä tee koskaan mitään väärää, mutta luulen, että heillä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö (koska me ulkopuoliset kyllä nähdään heidän epätäydellisyytensä varsin kirkkaasti).

Mitä tarkoitat "paskan puhumisella"? Valheiden levittämisetä tietoisesti? Tutustuppa kunnianloukkauksen käsitteeseen. Et voi kuvitellakkaan,miten paljon pahuutta tässä maailmassa tapahtuu vain kaltaistesi idioo..n takia. Hyveellinen ei tarvitse olla,vain aikuinen.

Vierailija
85/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ketju :D Rosvoja ja poliiseja aivan selvästi, mutta mitäs jos poliisi onkin rosvo tai jos rosvo auttaakin mummon suojatien ylitse?

Vierailija
86/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista puhutaan selän takana, se ainakin on varmaa. Varmasti todella marginaalista, että se selän takana puhuminen olisi oikeasti pahansuopaa, itse ainakin olen törmännyt sellaiseen todella harvoin ja niinä kertoina kun olen sellaiseen törmännyt on se todella ahdistava kokemus, siinä ei ihmisellä ole mitään halua esim. ratkaista tilannetta ja tulla vaikka toimeen jonkun hankalaksi kokemansa ihmisen kanssa, vaan ainoa päämäärä on levitellä muille sitä, miten paska se toinen ihminen on.

Tuo on minusta pahansuopaa juoruilua, ei se, että kertoo Liisalle miten "Meillä Marjatan kanssa tuli riita siitä, että montako mitallista kahvinpuruja täytyy laittaa/pannu", sitten Liisa voi kenties pehmentää asiaa vaikkapa niin että "no meneekö se kahvi pilalle, jos laitetaan niitä puruja niinkuin Marjatta haluaa? Tai mitä jos se päättää, joka sen kahvin keittääkin?" jne. Ei ole mitään pahaa, vaan ainoastaan positiivisia vaikutuksia tämänkaltaisella juoruilulla.

Itse taas kokemusteni perusteella väittäisin, että on hyvinkin yleistä, että muista puhutaan pahaa. Jokainen kertoo toisen elämästä, asioista tai tapahtumista muille, mutta siinä on eroa onko se kaikki ilkeää ja  pahantahtoista. Toinen asia on sitten se jos kertoo valheita ja mustamaalaa toista.

Vierailija
87/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, älä nyt sekoita näitä yksinkertaisia enää enempää :,D Katsos kun musta ja valkoinen ja juoruilu on aina paha jne.

Joo ja sehän on myös ihan sama kertoo koko kahvipöydälle kun kertoo esimiehelle velvollisuudesta, eikös niin ;) koska kaikkihan me puhutaan ;D

Vierailija
88/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kertoo sinulle saaneensa keskenmenon. Et tiedä saako siitä kertoa eteenpäin. Millaista juoruilua on kertoa siitä omin päin eteenpäin muille työkavereille?

ylänuoli = soveliasta

alanuoli = epäsoveliasta

Vierailija
89/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista puhutaan selän takana, se ainakin on varmaa. Varmasti todella marginaalista, että se selän takana puhuminen olisi oikeasti pahansuopaa, itse ainakin olen törmännyt sellaiseen todella harvoin ja niinä kertoina kun olen sellaiseen törmännyt on se todella ahdistava kokemus, siinä ei ihmisellä ole mitään halua esim. ratkaista tilannetta ja tulla vaikka toimeen jonkun hankalaksi kokemansa ihmisen kanssa, vaan ainoa päämäärä on levitellä muille sitä, miten paska se toinen ihminen on.

Tuo on minusta pahansuopaa juoruilua, ei se, että kertoo Liisalle miten "Meillä Marjatan kanssa tuli riita siitä, että montako mitallista kahvinpuruja täytyy laittaa/pannu", sitten Liisa voi kenties pehmentää asiaa vaikkapa niin että "no meneekö se kahvi pilalle, jos laitetaan niitä puruja niinkuin Marjatta haluaa? Tai mitä jos se päättää, joka sen kahvin keittääkin?" jne. Ei ole mitään pahaa, vaan ainoastaan positiivisia vaikutuksia tämänkaltaisella juoruilulla.

Itse taas kokemusteni perusteella väittäisin, että on hyvinkin yleistä, että muista puhutaan pahaa. Jokainen kertoo toisen elämästä, asioista tai tapahtumista muille, mutta siinä on eroa onko se kaikki ilkeää ja  pahantahtoista. Toinen asia on sitten se jos kertoo valheita ja mustamaalaa toista.

Jännä, että on hyvinkin yleistä, mutta oliko nyt niin, että vain YKSI tässä ketjussa on tunnustanut tekevänsä sitä? Eli ne loput ei joko kehtaa tulla edes anonyymisti myöntämään jostain syystä, tai sitten osa ei vain tunnista puhuvansa paskaa.

Jos se siis kerran niin yleistä on.

Vierailija
90/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi paljastaa sinulle voittaneensa Loton jättipotin. Et tiedä saako siitä kertoa eteenpäin. Millaista juoruilua olisi, jos kertoisit siitä omin päin muille naapureille?

ylänuoli = soveliasta

alanuoli = epäsoveliasta

Vierailija
91/91 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet vahingossa, että työkaverisi vauvapalstailee. Millaista juoruilua olisi kertoa siitä muille työkavereille?

ylänuoli = soveliasta

alanuoli = epäsoveliasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan