Onko ihminen joka ei juoruile eikä puhu kakkaa toisista
vain niin täynnä itseään ettei sen takia ole kiinnostunut muista?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää, että miten te ihmiset määrittelette "juoruamisen"? Minusta juoruamista kaikki se, kun puhutaan jostakin ihmisestä joka ei ole paikalla kuulemassa, ihan sama, onko asia hyvä vai huono, niin jos henkilö itse ei ole paikalla ja hänestä puhutaan, se on juoruamista.
Eli tässä ketjussa on näin paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan puhu sanaakaan muista ihmisistä, kun ne itse ihmiset eivät ole läsnä? Oikeasti?
Vai tarkoittaako osa ihmisistä juoruamisella vain pahansuopaa keksittyjen juorujen levittämistä?
Kyllä se on juuri sitä että puhutaan toisen ihmisen väitetyistä tai todellisista tekemisistä ilman että kyseessäoleva henkilö on itse kuulemassa ja korjaamassa mahdollisia epäkohtia tarinassa.
Ja sinä et siis IKINÄ puhu henkilöistä jotka eivät ole läsnä?
Ok, aika mielenkiintoista kyllä. Tosin veikkaan, ettet vain tunnista nyt niitä tilanteita ja siksi luulet ettei niitä ole. Mistä asioista sinä sitten muiden kanssa puhut? Säästä?
Vierailija kirjoitti:
LOL ap
Jos ei juoruile muista, ei kuulu rinkiin.
Se on tuolllainen tyypillen duunipaikan paskanjauhaja, joka saikkuilee puolet vuodesta ja etsii muista juoruntynkää. Ikäviä narssuja. Mielisairaita. Aina kateellisia.
:(
Ja kärkkäitä syyttämään kateellisuudesta muita.
Minulla ei ole mitään tarvetta juoruilla teistä tai koittaa lytätä teitä koska tiedostan sen että te muutenkin olette jo minun alapuolellani joten minun ei tarvitse enää koittaa painaa teitä alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää, että miten te ihmiset määrittelette "juoruamisen"? Minusta juoruamista kaikki se, kun puhutaan jostakin ihmisestä joka ei ole paikalla kuulemassa, ihan sama, onko asia hyvä vai huono, niin jos henkilö itse ei ole paikalla ja hänestä puhutaan, se on juoruamista.
Eli tässä ketjussa on näin paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan puhu sanaakaan muista ihmisistä, kun ne itse ihmiset eivät ole läsnä? Oikeasti?
Vai tarkoittaako osa ihmisistä juoruamisella vain pahansuopaa keksittyjen juorujen levittämistä?
Tämä on oleellista. Työkaveri eroaa ja muuttaa yksin asumaan. Onko juoruamista kun kerrot sen omalle puolisollesi? Ystävällesi joka tuntee heidät? Onnettomuudessa loukkaantunut tuttava, saako hänen tilastaan puhua toiselle tuttavalle joka tietää hänet?
Mun on kyllä pakko myöntää, että juoruilen siskoni kanssa esim. äidistäni ja hänen jaksamisestaan, että pitäisikö häntä auttaa vai ei.
Nyt kyllä hävettää tämä juoruilu, että taidamme lopettaa sen tyystin :(
Tässä ketjussa esiintyy samantapaista argumentointia, mitä näkee mm. rasismin puolustajilla: kaikki ovat ainakin vähän rasisteja, joten (pahempaa) rasismia ei saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta juoruilla teistä tai koittaa lytätä teitä koska tiedostan sen että te muutenkin olette jo minun alapuolellani joten minun ei tarvitse enää koittaa painaa teitä alemmas.
Sinä vastaan muu maailma. Kuulostaa rennolta elämältä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oleellista. Työkaveri eroaa ja muuttaa yksin asumaan. Onko juoruamista kun kerrot sen omalle puolisollesi? Ystävällesi joka tuntee heidät? Onnettomuudessa loukkaantunut tuttava, saako hänen tilastaan puhua toiselle tuttavalle joka tietää hänet?
Just tämä, hienoa! Joku tajusi!
Voipi olla. En puhu pahaa ihmisistä. En siksi että olisin pyhimys, vaan siksi että toisten ihmisten elämä tai tekemiset eivät kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on juuri sitä että puhutaan toisen ihmisen väitetyistä tai todellisista tekemisistä ilman että kyseessäoleva henkilö on itse kuulemassa ja korjaamassa mahdollisia epäkohtia tarinassa.
Ok, aika mielenkiintoista kyllä. Tosin veikkaan, ettet vain tunnista nyt niitä tilanteita ja siksi luulet ettei niitä ole. Mistä asioista sinä sitten muiden kanssa puhut? Säästä?
Tieteen saavutuksista, sosiologisista ilmiöistä, yhteiskuntapolitiikasta, taiteen saavutuksista, naisten pyllyistä. Elämä ei ole pelkkää saippuaoopperaa ja ihmissuhdedraamaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa esiintyy samantapaista argumentointia, mitä näkee mm. rasismin puolustajilla: kaikki ovat ainakin vähän rasisteja, joten (pahempaa) rasismia ei saa kritisoida.
No ei kyllä ole yhtään sama asia, kun ihmiset nyt vain luulee, että juoruilu = pahansuopaa, vaikka näinhän ei todellisuudessa ole.
Lisäksi siitäkin on tutkimuksia, että myös negatiivisistakin asioista ja ilmiöistä juoruilu on ihan normaali psykologinen ilmiö, kaikkea ei voi sanoa ihmiselle itselleen ääneen ja kuitenkin täytyy päästä omia tuntemuksia purkamaan. Sekään ei välttämättä ole pahansuopaa vaikka käsittelyssä olikin jonkin ihmissuhteen ongelma, tämä juoruilu voi olla hyvinkin ratkaisukeskeistä ja rakentavaa.
Itse olen ainakin saanut ihan hurjasti neuvoja ihmisiltä, kun olen ns. "puhunut paskaa" jostakin, siis ihan fakta-asioista ja toki mahdollisimman neutraalisti ilmaistuna, mutta kuitenkin, olen saanut neuvoja miten käsitellä niitä tilanteita/sitä ihmistä sekä saanut muitakin näkökulmia asioille esim. jonkun toiminta on tuntunut suorastaan v*ttuilulta, niin muut on tuoneet ajatuksia, että ehkä se ihminen ei sitä ihan niin kuitenkaan tarkoittanut, vaan ehkä oli vain ajattelematon tms.
Jos jokaista v-mäistä tilannetta jäisin hautomaan vain sisälleni, niin sitten minusta kyllä tulisi hyvin katkera ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mull toa on monia huonoja puolia, joihin mun on hankala vaikuttaa vaikka yritänkin. Muista pahan puhuminen on kuitenkin helppo välttää enkä sitä tee. Se ei ole puhuminen kiinnostavaa, antaa juoruajasta itsestäänkin huonon kuvan ja palaa huonona karmana takaisin, joten en mielelläni sitä tee. En ole aina aurinkoinenkaan, mutta kaikki voidaan tehdä osamme ettei levitetä negatiivisuutta.
Jos joku hyvä ystävä haluaa sydäntään purkaa ihmissuhdeasiasta, annan kuitenkin purkaa enkä vaan sit levitä asiaa eteenpäin.
Pidätkö ystävääsi huonona, jos hän purkaa sinulle jonkun toisen ihmisen tekemiä asioita? Jos vaikka puhuu paskaa puolisostaan kertomalla, että puoliso haukkui ilkeästi ja oli välinpitämätön, onko ystäväsi purkautumistarpeensa vuoksi huonompi ihminen kuin sinä?
Vai tarkoitatko nyt paskanpuhumisella jotain muuta kuin negatiivisten ihmissuhdeasioiden purkamista kavereille?
Paskanpuhuminen on mulle sellasta turhanpäivästä pikkuasioiden jauhamista. Tai sellaista, jolla voidaan tehdä toiselle tukala tilanne vaikka työpaikalla tai muussa porukassa tai sitä, että huolimattomasti valitaan juttuseura, turinoidaan ikäviä asioita jostakin vaikka kelle ja saatetaan mustata jonkun mainetta.
On myös sellaista avautumista, joka on ihmiselle aika pakollista, koska meillä on tunteita ja asiat vaikuttaa. Toki usein on mahdollista jättää näissäkin nimeämättä henkilö, mutta parhaille ystäville tuen etsimiseen tarkoitettu puhe ei mielestäni oo ihan sama asia kuin jonkun selän takana taukohuoneessa supattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole yhtään sama asia, kun ihmiset nyt vain luulee, että juoruilu = pahansuopaa, vaikka näinhän ei todellisuudessa ole.
Lisäksi siitäkin on tutkimuksia, että myös negatiivisistakin asioista ja ilmiöistä juoruilu on ihan normaali psykologinen ilmiö, kaikkea ei voi sanoa ihmiselle itselleen ääneen ja kuitenkin täytyy päästä omia tuntemuksia purkamaan. Sekään ei välttämättä ole pahansuopaa vaikka käsittelyssä olikin jonkin ihmissuhteen ongelma, tämä juoruilu voi olla hyvinkin ratkaisukeskeistä ja rakentavaa.
Itse olen ainakin saanut ihan hurjasti neuvoja ihmisiltä, kun olen ns. "puhunut paskaa" jostakin, siis ihan fakta-asioista ja toki mahdollisimman neutraalisti ilmaistuna, mutta kuitenkin, olen saanut neuvoja miten käsitellä niitä tilanteita/sitä ihmistä sekä saanut muitakin näkökulmia asioille esim. jonkun toiminta on tuntunut suorastaan v*ttuilulta, niin muut on tuoneet ajatuksia, että ehkä se ihminen ei sitä ihan niin kuitenkaan tarkoittanut, vaan ehkä oli vain ajattelematon tms.
Jos jokaista v-mäistä tilannetta jäisin hautomaan vain sisälleni, niin sitten minusta kyllä tulisi hyvin katkera ihminen.
Korjaan: Kyllä olen joskus suuttuessani ilmaissut vähemmän neutraalistikkin itseäni, koen että sekin on vain elämää, minussa on ikäviäkin puolia ja hyväksyn sen. Silti koen, että on järkevämpää purkaa niitä tunteita vaikka sitten vihaisenakin kolmannelle osapuolelle, kuin syytää kaikki paska sen asianomaisen niskaan ja sanoa hänelle jotain sellaista, mitä saa sitten jälkeenpäin katua. Ennemmin purkaa tunteet jollekkin "neutraalille osapuolelle", jonka jälkeen voi rauhoittua ottaa asian rauhallisemmin esiin sen kanssa, jonka kanssa meni sukset ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteen saavutuksista, sosiologisista ilmiöistä, yhteiskuntapolitiikasta, taiteen saavutuksista, naisten pyllyistä. Elämä ei ole pelkkää saippuaoopperaa ja ihmissuhdedraamaa.
Eli jos vaikka siskosi/muu läheinen saa vauvan, niin et kerro sitä puolisollesi/jollekkin tärkeälle henkilölle, vaan odotat, että sisko itse kertoo tai on edes läsnä, kun kerrot sen?
Peukutuskysely:
Millä tavalla juoruat?
ylänuoli = vain harmittomalla tavalla
alanuoli = (myös) ikävällä tavalla
Minusta on puhuttu niin paljon pahaa ( puhutaan edelleen), että en ikinä voisi tehdä samoin toiselle. Tulee kurja olo jos joku edes "yrittää" puhua ja en lähde siihen mukaan. Ehkä ne omat kokemukset opettavat ajattelemaan muitakin. Täytyy aina muistaa, että jos joku ihminen ajattelee, että se on vaan harmitonta juttua niin myöhemmin, kun asiaa puhutaan eteenpäin niin se vaan paisuu suurempiin mittasuhteisiin. Oikeasti itsellä vaikuttanut paljon elämään.
Kamalan ongelman ihmiset tekee jostakin ihan normaalista asiasta :,D
Minä juoruilen ja olen jopa niin röyhkeä, että saatan sille josta juoruilin kertoakkin että "juorusin muuten tämän asian x nyt henkilölle y, toivottavasti ei haittaa" ja kaikki on ihan fine asian suhteen (koska tietenkin juoruan sellaisia asioita, joista oletan, ettei niistä kertominen toiselle haittaa).
Vierailija kirjoitti:
Peukutuskysely:
Millä tavalla juoruat?
ylänuoli = vain harmittomalla tavalla
alanuoli = (myös) ikävällä tavalla
Mitä tarkoitat ikävällä tavalla?
Inhoan itse juoruamista yli kaiken ja olen myös hyvin introvertti persoona.
Viihdyn hyvin omassa seurassani, mutta osaan olla tarvittaessa myös ns. normaalihko. 😁
Olen henk. koht. aina ollut sitä mieltä, että juoruaminen on osoitusta heikkoudesta. Kerrottu tarina kuitenkin muuttuu ajan kuluessa väritetymmäksi ja silti toiset ihmiset uskovat jotakin aivan ihmeellistä shaibaa. 🙄
Sairainta on juoruta suoranaista paskaa ihmisestä/ihmisistä, joista itse tietää, etteivät nämä voi sanoa mitään juoruihin vastaan ja tuoda totuutta esiin itse.
Jos ei todellakaan esim. uskalla kysyä joltakin jotain asiaa suoraan, niin kannattaisi kyllä olla uskomatta kaverinkaverinkaverin juoruihinkaan.
Pidätkö ystävääsi huonona, jos hän purkaa sinulle jonkun toisen ihmisen tekemiä asioita? Jos vaikka puhuu paskaa puolisostaan kertomalla, että puoliso haukkui ilkeästi ja oli välinpitämätön, onko ystäväsi purkautumistarpeensa vuoksi huonompi ihminen kuin sinä?
Vai tarkoitatko nyt paskanpuhumisella jotain muuta kuin negatiivisten ihmissuhdeasioiden purkamista kavereille?