Oikeastiko ihmiset käy pikkuflunssien takia jonottamassa tuntikausia koronatestiin? Nostan hattua teille
Itse pelkään pahoin, että minulta testataan korona siinä vaiheessa kun menen sairaalaan kuolemankielissä.
Missä välissä siellä testijonossa edes ehtii olla? Kai ihmisillä jotain töitäkin vielä kuitenkin on.
Kommentit (45)
Kun näitä lukee, ei tarvitse yhtään ihmetellä kun korona kohta räjähtää. Lintilä vielä haluaa turisteja Lappiin, hinnalla millä hyvänsä.
Minä olen käynyt konronatestissä 12 kertaa koska reuma tekee kuumeista oloa ilman kuumetta ja minulla on usein nuhaa. TUntuu, että paikallisessa keskusairaalassa ollaan jo ihan kypsiä minun soitteluuni mutta enhän hitto soikoon itsekään nauti siitä nenän ruhjomisesta! Käyn testeissä sillä vaikka olen työtön saatan tartuttaa jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa asiantuntijat, että pitääkö esim. yhden (1) yskäisyn tai aivastuksen vuoksi lähteä jo kipin kapin testiin? Yskäisy tai aivastus voi johtua mistä tahansa ja voin taata, että 99 % tapauksista se ei johdu koronasta. Onko järjen käyttö siis tyysin kielletty?
Yksi (1) aivastus tai yskäisy ei ole ylähengitystieinfektion tai muunkaan oire, minkä vuoksi terveydenhuolto suosittaisi testiä. Kai sitä nyt itsekin tuntee milloin esimerkiksi yskäisy johtuu kurkussa olevasta limasta tai kivusta ja milloin siitä, että vetäisit pippuria henkeen. Järjen käyttö on taidettu tosiaan kieltää siellä päin.
Lapsia lähetetään jatkuvasti kesken päivää koulusta ja päivähoidosta kotiin yhden (1) aivastuksen tai yskäisyn takia. Näiden käsketään olla kotona siihen asti, kunnes yksi päivä on mennyt ilman ensimmäistäkään aivastusta tai yskäisyä. Järjen käyttö on tosiaan kielletty, mutta miksi?
Hulluksi on mennyt. Jos jokainen nuhanenä testataan joka nuhan takia, sekin maksaa jo miljardin. Raha on ilmeisesti täysin menettänyt merkityksensä.
Lähipiirissä on erään perheen lapset jatkuvasti kipeinä, räkänokkaisina kuljeskelevat ympäri sukulaisia ym. Vanhemmat eivät saa lapsia testiin vietyä koska kyllähän 10-12-vuotiaiden sanaa on toteltava jos tenava ei tahdo. Mut ei nää vanhemmat kuitenkaan rajoita näiden nuhaisten ja yskäisten lasten liikkumistakaan, kouluunkin menevät vaikka kipeinä ovat.