Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko ihmiset käy pikkuflunssien takia jonottamassa tuntikausia koronatestiin? Nostan hattua teille

Vierailija
31.08.2020 |

Itse pelkään pahoin, että minulta testataan korona siinä vaiheessa kun menen sairaalaan kuolemankielissä.
Missä välissä siellä testijonossa edes ehtii olla? Kai ihmisillä jotain töitäkin vielä kuitenkin on.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut jo kaksi pikku flunssaa kevään kesän aikana niin olisiko pitänyt käydä kaksi kertaa testissä? Jos jokainen nuhainen olisi pois töistä olisi koko maa pysähtynyt. Koronaan on kuollut 300 86v moni sairasta vanhusta niin olisi jo aika herätä todellisuuteen ennen kuin maa on perikadossa.

Kyllä olisi pitänyt mennä. Olet hyvinkin voinut olla aiheuttamassa jonkun sairastumisen ja jopa kuoleman. Mutta kun minä, minä, minä, minääää

No höpö höpö. Minä en ole poistunut Tampereelta sitten kesäkuun, ja sen jälkeen täällä ei ole kuollut ketään koronavirukseen, ei ole ollut edes sairaalassa kuin joku orpo tapaus silloin tällöin.

Vierailija
22/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa koronavirukseen sairastuneista sairastaa sen itse suht' lievänä mutta voi tartuttaa sen jollekin jonka se ta p p aa!

Maksaisin rahaa nähdäkseni millainen ihminen tekee tällaisen aloituksen... samoin sen että mistä maasta käsin hän kirjoittaa. Esim. itänaapurimme ja Kiinan on jo todettu levittävän joka päivä ihan teollisessa mittakaavassa juuri tämänkaltaisia, virusta vähätteleviä väittämiä.

Ihan Tampesterista kirjuuttelen. Ja voin sanoa, että jos olisin joka aivastuksen jälkeen käynyt testissä, olisin edellisen puolen vuoden aikana käynyt testissä 20 kertaa, lapset ehkä vielä useammin. Nytkin on päänsärkyä ja kurkku kipeä, vaikka kuumetta ei tietenkään. Kysyin lapsilta onko heidän kouluissaan kukaan heidän tietääkseen käynyt testeissä, ja sanoivat, että ei. Jos yksi testi maksaa useita satoja euroja, onhan se sulaa hulluutta mennä joka kerta testiin kun joku pieni flunssaoire iskee. Sen tajuan kyllä, että oikeasti sairaana varmaan olisi enemmän motivaatiota.

Ei mulle ole mitään laskua koronatestistä tullut, kun kävin kaupungin kautta.

Meet nyt vaan sinne testiin ja lopetat tekosyiden keksimisen.

T. Se 10 minuutissa itsensä ja lapsensa testauttanut. (Tampereella tämäkin)

Hieno homma, että siellä suunnalla pääsee noin nopesti testiin. Täällä joutuu odottamaan useamman päivän ja sen jälkeen menee vielä päiviä tuloksen saamiseen. Joten mitäpä luulet, jäänkö pienen nuhan takia kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin flunssassa töissä eikä kukaan huomannut mitään. Tiesin saaneeni tavisflunssan mieheltäni joka kävi testeissä. Kävin vessassa niistämässä ja yskimässä. Ja työpaikalla tiedetään että mulla on paha siitepölyallergia, että jos joku huomasi jotain niin kuittasi varmaan sillä.

Kukaan muu ei osaa hommaani enkä oo ennenkään saanut pikku flunssasta saikkua niin miksi hakisin sitä nytkään.

Vierailija
24/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin hyvin lievien oireiden kanssa testissä. (Tosin mahdollinen altistus oli tiedossa.) Illalla ajanvaraus, aamulla testiin. Pari muuta ihmistä odotusaulassa maskit päällä. Ei tarvinnut paria minuuttia pidempään odottaa kun otettiin testi ja ulos.

Vierailija
25/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei ainakaan ollut jonoa tänään.

Vierailija
26/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa asiantuntijat, että pitääkö esim. yhden (1) yskäisyn tai aivastuksen vuoksi lähteä jo kipin kapin testiin? Yskäisy tai aivastus voi johtua mistä tahansa ja voin taata, että 99 % tapauksista se ei johdu koronasta. Onko järjen käyttö siis tyysin kielletty?

Vierailija
27/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta ymmärrän aloituksen pointin.Itse kun tekee etätöitä niin miettii kyllä että miten pienestä nuhasta sinne testiin menisi.Helpoksi se on kyllä tehty,työterveyden kauttaa saa ahan yksityiselle Vielä en ole käynyt.

Vierailija
28/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan. En jonottanut kuin ehkä minuutin.

Vierailija
29/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alalla töissä, ja meillä on sellainen ohjeistus ettei flunssassa saa mennä töihin. Pitää olla vähintään 1 oireeton päivä ja negatiivinen koronatestin tulos, että saa mennä takaisin riskiryhmäläisten pariin. En kyllä jonottanut tuntitolkulla vaan menin varatulle ajalle drive-in:iin.

Vierailija
30/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut eilisestä lähtien kurkku kipeä, maha löysällä ja pientä yskää. En ole menossa korotestiin, koska niihin on ruuhkaa enkä halua viivästyttää muiden testiin pääsyä. Mulla ei ole mitään syytä epäillä, että olisin sairastunut koronaan, ja etäopiskelujen ansiosta voin hyvin pysytellä kotona kunnes tämä flunssa menee ohi.

Vierailija
31/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa asiantuntijat, että pitääkö esim. yhden (1) yskäisyn tai aivastuksen vuoksi lähteä jo kipin kapin testiin? Yskäisy tai aivastus voi johtua mistä tahansa ja voin taata, että 99 % tapauksista se ei johdu koronasta. Onko järjen käyttö siis tyysin kielletty?

Mä vein lapsen testiin koska hänellä oli kuumetta ja kurkkukipua. Eipä oikeastaan koronaoireita, mutta näin voidaan ainakin poissulkea korona ja loppuviikosta lapsi pääsee kouluun jos voi paremmin.

Vierailija
32/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joutuvat käymään saadakseen sairaslomatodistuksen. Ei läheskään kaikissa työpaikoissa voi olla omalla  ilmoituksella poissa. 

Vierailija
33/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt flunssassa koronatestissä, enkä aio kyllä mennäkään.

Vierailija
34/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi (1) aivastus tai yskäisy ei ole ylähengitystieinfektion tai muunkaan oire, minkä vuoksi terveydenhuolto suosittaisi testiä. Kai sitä nyt itsekin tuntee milloin esimerkiksi yskäisy johtuu kurkussa olevasta limasta tai kivusta ja milloin siitä, että vetäisit pippuria henkeen. Järjen käyttö on taidettu tosiaan kieltää siellä päin.

Vierailija
35/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt flunssassa koronatestissä, enkä aio kyllä mennäkään.

Ja lisäys vielä että en ole flunssaisia lapsiakaan testiin vienyt.

Vierailija
36/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kertoi että kolmasosa luokasta oli pois ja testissä nuhan vuoksi... No jos niiden testitulos tulee ennenkuin meidän muksu sen nuhan saa, niin tiedetäänpä vastaus valmiiksi. En mä nyt ekana ole menossa testiin, lapsi voi olla pois koulusta ja minäkin omalla ilmoituksella pois töistä, oireettoman päivän jälkeen voi mennä jo takasin.

Vierailija
37/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse pikkuflunssasta, ei yskäisystä tai aivastuksesta.

Vierailija
38/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa tulla töihin, jos edes nenä vuotaa. Meillä useammat opet ovat käyneet nyt testeissä pikkuflunssan takia. Testiin on päässyt heti. Tuloksia odotellessa sen sijaan mene neljä päivää, eikä siinä välissä ole asiaa töihin. Sijaisia tarvitaan nyt paljon!

T.ope

Vierailija
39/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa koronavirukseen sairastuneista sairastaa sen itse suht' lievänä mutta voi tartuttaa sen jollekin jonka se ta p p aa!

Maksaisin rahaa nähdäkseni millainen ihminen tekee tällaisen aloituksen... samoin sen että mistä maasta käsin hän kirjoittaa. Esim. itänaapurimme ja Kiinan on jo todettu levittävän joka päivä ihan teollisessa mittakaavassa juuri tämänkaltaisia, virusta vähätteleviä väittämiä.

Minä en ole tämän keskustelun aloittaja, enkä ole muistaakseni tehnyt tälle pasltalle kuin yhden aloituksen kautta aikain jostain sanaleikistä tai sutkautuksesta ja se tietenkin heti poistettiin. Sensijaan kirjoittelen useinkin tällä palstalla mielipiteitäni ja ajatuksiani jo käynnissä oleviin keskusteluihin, ja olen tästä koronavainoharhastakin kirjoitellut keväästä lähtien paljon, ihan alusta alkaen kun tämä teidän (pelkääjien) pähkähullu melttoamisenne tästä aiheesta alkoi.

Niin että jos et sitä vielä entuudestaan tiedä, niin: olen samaa mieltä kuin AP, ja kuulun hänen kanssaan samaan ei-koronistiseen puolueeseen (vrt. Neuvostoliiton aikaisen YYA-Suomen poliittisen keskustelukulttuurin "sosialistiset ja ei-sosialistiset puolueet").

Maksatko minullekin fyrkkaa jo tämän perusteella? Jos et, niin paljonko maksat jos minäkin teen samasta aiheesta oman aloitukseni? Jaksatko tulla tänne Turkuun, vai tulenko minä Sinun paikkakunnallesi, vai tapaammeko jossain kolmannessa paikassa ns. puolueettomalla maaperällä? Ja siinä tapauksessa, että minä tulen Sinun asumapaikkakunnallesi tai johonkin ei-kummankaan kotipaikkakunnalle, niin maksatko myös bensakulut sen mukaan, että kärryni kuluttaa tasaisella kaasulla pitkässä maantieajossa suunnilleen 7 ltr / 100 km?

On hienoa, jos saan Sinulta vähän lisätuloa ahtaaseen taloudelliseen tilanteeseeni, kun on tässä viime aikoina ollutkin kaikenlaista tavallisuudesta poikkeavaa rahanmenoa lyhyen ajan sisällä paljon, mm. autonrämän korjauksiin, uusiin okulaareihin, tietokonehuoltoon ynnä paljon muuhun, ja hynätilanteeni onkin tässä tällä hetkellä hyvin tiukka: pikku keikkaluontoinen pätkätyö tulee tosi tarpeeseen.

Saan ihan laillisesti ja "valoisasti" (pimeän vastakohta: viranomaisten tietäen) tienata takuueläkkeeni verran, toiset 834 € kuukaudessa eläkkeeni siitä pienenemättä, mutta toki tämä ylimääräinen on veronalaista tuloa; onneksi sitä näin pienessä tuloluokassa verotetaan sangen kevyesti.

Niin, että joo: mitä minun pitää tehdä, että maksat minullekin, ja paljonko maksat, ja missä tapaamme?

Tarvitsen fyrkkaa nopeasti kun olen ihan bärs-auki.

Vierailija
40/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän työpaikalla ei ole mitään asiaa töihin minkäänlaisessa flunssassa ennen kuin koronatestissä on käyty.