kuukautiset alkoi vaikka imetän? synnytyksestä 3kk
Kommentit (39)
Täysimetätkö, ja yölläkin? Mulla alkoi tosi nopeasti kun yöimetys loppui. Kuitenkin vasta kun vauva oli 6 kk. Terkkari oli ihan hämmästynyt että joko nyt, käsitin että alkaa nopeammin kuin jos silloin jos syö minipillereitä, itse en syönyt.
Jos antaa myös pullosta välillä, vaikka muutamastikin viikossa, helposti alkaa aikaisemmin.
No mulla alkoi kuukausi jälkivuodon loppumisesta ekan lapsen jälkeen. Ja täysimetin tissitakiaista, eli ei jäänyt pitkiä imetysvälejä. Eli ei mikään erikoinen juttu!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 15:45"]
Täysimetätkö, ja yölläkin? Mulla alkoi tosi nopeasti kun yöimetys loppui. Kuitenkin vasta kun vauva oli 6 kk. Terkkari oli ihan hämmästynyt että joko nyt, käsitin että alkaa nopeammin kuin jos silloin jos syö minipillereitä, itse en syönyt.
Jos antaa myös pullosta välillä, vaikka muutamastikin viikossa, helposti alkaa aikaisemmin.
[/quote]
Eikö sitä pulloakin varten pumpata?
Vauva on nyt 7,5 kk, eikä kuukautiset ole mulla vielä alkaneet. Imetän kyllä edelleen myös öisin.
Olisi ihan kiva, jos ne menkat sieltä kohta tulisivat, niin päästäisiin yrittämään toista lasta :)
Lopetin imettämisen kokonaan n.4kk jälkeen. Menkat alkoi lähes välittömästi mutta sitten taas loppui. Siis yhdet mensut tuli ja sen jälkeen lähes 3kk taukoa. Nyt onneksi alkoi taas. Oli kyllä aika tosi stressaavaa että olenko taas raskaana! Huhhuh! Vaikka kirosinkin ensimmäisten alkaessa että prkl kun oli ollut niin mukava vuosi ilman niitä mutta kyllä kaipailin ja toivoin joka päivä alkavaksi seuraavat kuukaudet :D
Olisi ollut vähän liikaa jos heti perään olisi tullut toinen ;D
Olihan tuo aikakin jo alkaa.
2 lasta ja kummankin synnytyksestä meni nippanappa 5-vkoa kun alkoi säännöllinen kuukautiskierto. Ja imetin tuossa vaiheessa 2-4h välein ympäri vuorokauden, pelkkä äm ravintona ekat 6,5kk.
Mä täysimetin tyttöä, ja silti menkat alkoi jo ennen kuin vauva oli 2kk.
Tässä on kyllä tosi paljon vaihtelua. Itselläni ei täysimetys onnistunut ja lapsi sai alusta asti myös korviketta. Imetin kyllä myös lähes joka kerta kun korviketta annettiin sekä 2-5 kertaa yöllä (öisin ei annettu korviketta). Kuukautiset alkoivat 2 vkoa yöimetyksen lopettamisen jälkeen kun lapsi oli n. 7,5kk.
No mulla alkoi kuukautiset 6 viikkoa synnytyksestä. Saman aikaan maidontulo väheni, sama ilmiö oli havaittavissa esikoisen kohdalla aikoinaan. Huomasitteko muut yhteyttä menkkojen alkamisen ja maidon määrän muuttumisen kanssa?
Joo, kyllä maito väheni. Se ei kuitenkaan ollut pysyvää, aina se määrä kuitenkin palaa takaisin.
Lapsi on 1v 4kk, eikä menkkoja vieläkään! Oi onnea :). Imetän vieläkin, tosin en enää yöllä.
Mulla on nyt 10kk synnytyksestä ja menkat ei ole alkaneet.
Puolivuotiaaksi täysimetin ja nyt sen jälkeen nukutan naperon tissille ja jos heräilee, niin annan myös yöllä rintaa, kun se on niin helppoa.
Olen luottanut myös ehkäisyssä uhkarohkeesti siihen vanhaan uskomukseen, et kun kuukautiset ei ole alkaneet, niin en ole joka kerta jaksanut painostaa miestä ottamaan kortsua, kun se ei sitä jostain kumman syystä ilman mun vaatimustani haluu laittaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:30"]
Puolivuotiaaksi täysimetin ja nyt sen jälkeen nukutan naperon tissille ja jos heräilee, niin annan myös yöllä rintaa, kun se on niin helppoa.
Olen luottanut myös ehkäisyssä uhkarohkeesti siihen vanhaan uskomukseen, et kun kuukautiset ei ole alkaneet, niin en ole joka kerta jaksanut painostaa miestä ottamaan kortsua, kun se ei sitä jostain kumman syystä ilman mun vaatimustani haluu laittaa.
[/quote]
Muista että se eka ovis tulee ennen niitä ekoja kuukautisia. Eli aika uhkarohkeeta tuo tosiaan on.
Kuule kuutonen, saatat olla jo nyt hedelmällinen eli tärppi on mahdollinen vaikka kuukautiset eivät olisi vielä alkaneetkaan.
Ei kai tuo ole yllättävää. Olen kuullut sanottavan, että kertoo hyvästä toipumisesta jos kuukautiset alkaa pian synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta.Itselläni taisivat alkaa vasta kun vauva oli 11 kuukautta mutta mitään kiirettä ei kyllä ollut kun toista lasta aloimme yrittää vasta vuosien päästä ja pian sitten tärppäsikin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:47"]
Lapsi on 1v 4kk, eikä menkkoja vieläkään! Oi onnea :). Imetän vieläkin, tosin en enää yöllä.
[/quote] Mulla alkoi vasta kun laps oli reilusti yli 1,5 vuotta, vaikka imetys jatkui vielä. On kyllä niin yksilöllistä! :)
[/quote]
Jep, sitten itketään kun käy "vahinko" ja ollaan terkkarissa aborttia vaatimassa kun "ehkäisy" näin ikävästi petti.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:57"]
[/quote]
Muista että se eka ovis tulee ennen niitä ekoja kuukautisia. Eli aika uhkarohkeeta tuo tosiaan on.
[/quote]
Joo tiedän, mutta kun aina ei jaksa alkaa miehen kanssa käydä sitä yhtä ja samaa vääntöä kumista, vaan antaa sen vaan tulla, niin pääsee nopeesti nukkumaan. Vähän uhkarohkeetahan tää on ja vaikka me molemmat halutaankin vielä lisää lapsia, en kyllä ihan näin lyhyttä ikäeroa toivois. Siis jos nyt jo tulisin uudelleen raskaaksi.
# 15
Ihan normaalia.