Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää vanhemman työkaverin luistaminen atk-koulutuksista

Vierailija
30.09.2013 |

Ärsyttää, kun vanhempi työkaveri (eläkeikään < 10 vuotta) luistaa kaikista atk-koulutuksista. Se vetoaa siihen, että kyllä teidän nuorempien sinne kannataa mennä, eikä minun, kun en koneitakaan osaa kunnolla käyttää. No mun mielestä ne atk-koulutukset olisi sitten sille just tarpeellisia, kun sen yleinen tietokoneen ja -järjestelmien käyttötaito on huonompi. Ja esimies vaan peesailee.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Mitään ei olla valmiita tekemään, mutta kaikki pitää saada. Sitten ihmettelevät, kun nuoremmat ei heitä arvosta...

Vierailija
22/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:55"]

Ärsyttää, kun vanhempi työkaveri (eläkeikään < 10 vuotta) luistaa kaikista atk-koulutuksista. Se vetoaa siihen, että kyllä teidän nuorempien sinne kannataa mennä, eikä minun, kun en koneitakaan osaa kunnolla käyttää. No mun mielestä ne atk-koulutukset olisi sitten sille just tarpeellisia, kun sen yleinen tietokoneen ja -järjestelmien käyttötaito on huonompi. Ja esimies vaan peesailee.

[/quote]

Onko tää juttu 90-luvulta? Meidän ikäiset on jo käyttäneet tietotekniikkaa koulussa sujuvasti ja harvassa työssä enää pärjää ilman. Olen siis 50. Eläkkeelläkin on jo paljon porukkaa, jotka ovat käyttäneet tietotekniikkaa työuransa aikana sujuvasti. Työkaverisi on jämähtäntyt 1900-luvulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne ketään ikäistäni toimistohommissa, joka ei käyttäisi tietokoneita ihan näppärästi. Missähän tynnyrissä tämä ap ja te muut elätte? Edeltäjänikin, joka jäi jo eläkkeelle, oli sangen näppärä. Nykyään on tullut uusavuttomuutta tietokoneen käytössä, kun porukka hallitsee facebookit ja twitterit, mutta peruskäyttötaidot on hukassa. 

Vierailija
24/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on sinun ongelmasi?

Vierailija
25/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 lisää vielä, että minulla ei ole edellisellä eikä nykyisellä työpaikalla ollut mitään atk-tukeakaan, vaan kaikilla on omiin koneisiinsa admin-oikeudet, ts. ohjelmat asennetaan itse. Keski-ikä nykyisellä paikalla on 49 vuotta, edellisellä se oli alle 40 kun oli pari tosi nuorta. Kaikki ovat suurin piirtein osanneet omat ohjelmansa asentaa uusin koneisiin. Tosin ei näihin kumpaankaan hommaan pääsekään, jos ei hallitse peruskäyttöä.Kummassakin firmassa on ollut myös oma sovellus tai sovelluksia, johon ei sen kummemmin ole koulutettu, näytetty vaan perustoiminnot ja muuten se on opeteltu itse, ekan päivän on saanut käyttää opetteluun. Ei, kukaan ei neuvo, ei ole aikaa. 49 v olen itse ja peruskoulussa ei ollut tietotekniikkaa, mutta joka ainoassa koulussa sen jälkeen. Tosin itse olen käynyt alan kurssejakin, mutta eivät kaikki näillä työpaikoilla ole. 

Vierailija
26/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myönnettävä, että en mäkään menisi kurssille joka järjestäjä tai kurssilaiset kutsuvat "atk"-kurssiksi. Nehän on ollut it-kursseja jo pari vuosikymmentä. 

Vierailija
27/27 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 18:40"]

On myönnettävä, että en mäkään menisi kurssille joka järjestäjä tai kurssilaiset kutsuvat "atk"-kurssiksi. Nehän on ollut it-kursseja jo pari vuosikymmentä. 

[/quote]

Työpaikoilla, missä on tietotekniikkaa taitamattomia viisikymppisiä, täytyy olla aika jämähtänyt yrityskulttuuri muutenkin. Meillä jos kielätytyisi työhön liityvistä kursseista, saisi lähteä. Se on sama kuin kieltäytyä työtehtävistä.