Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat valvottaa. Tulen hulluksi!

Vierailija
30.09.2013 |

Ja nyt se on levinnyt käsivarsiinkin. Tunnin olen nyt kärvistellyt näiden kanssa ja haluaisin vaan nukkua!! Järki lähtee:( kohtalotovereita?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Mulla syynä dopamiinin puute. Mg auttaa jonkin verran, lääkkeet eivät sopineet minulle

Vierailija
22/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla levottomat jalat on lievänä mutta sitkeänä. Heti jos olen jalat oikosenaan, tulee hirveä tarve alkaa heilutella jalkoja nilkoista. Illalla sängyssä jaksan odottaa niin kauan, että mies nukahtaa (onneksi yleensä heti kun päänsä tyynyyn laittaa), ja sitten pujahtaa jalkani sängynreunan yli ja annan palaa, kunnes uni vie. Ymmärrän sen, että heiluvassa sängyssä ei ole kiva nukkua, joten yritän olla huomaavainen miestäni kohtaan tässä asiassa. Samoin ymmärrän, että on ärsyttävää katsoa telkkaria, jos näköalueella koko ajan jonkun jalka vipattaa. Pidän yleensä jalkoja rahilla, mutta kun vipatuskohtaus iskee, lasken jalan jonnekin alemmas pois näkyvistä ja annan mennä. En ole tuolle keksinyt mitään parannuskonstia, mutta täytyy vaan jaksaa elää sen kanssa. On se paljon lievempi haitta kuin moni muu vika, joka ihmisessä voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Perustin Facebookiin "levottomat jalat rls"-keskusteluryhmän. Jos kärsit, liity ryhmään. Jaetaan tietoa  ja kokemuksia ja toivottavasti myös apua oireisiin.

T. Mirjami

Vierailija
24/27 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/levottomatjalat/

Vierailija
25/27 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat lentosukat polviin asti auttaa itselläni levottomat jalat oireisiin samantien. Saatan nostaa jalat ensin seinälle muutamaksi minuutiksi. Vaikka oireet tuntuvat pohkeista alaselkään asti, niin silti vaiva katoaa sukkien avulla. Itselläni epäilen oireiden liittyvän ehkä alkavaan diabetekseen, dopamiinin määrään ja huonosti nesteytettyyn päivään, matala natriumin ehkä myöskin ???

Vierailija
26/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 1-2  kupillista nokkosteetä päivittäin.Levottomat jalat loppui siihen.Luultavasti ferritiiniarvo oli matala.

Vierailija
27/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten levottomat jalat ilmenee ?

Jalat sätkii itsekseen, kun yrität nukkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan