"Klarna Bank AB on myynyt saatavansa Alektum Capital AG:lle"
Mitähän tästä pitäisi ajatella? Onko muille tullut vastaavia kirjeitä? Perintätoimistona CreditVisor.
Kommentit (17)
En löytänyt uutista siitä että Klarna olisi myynyt koko saatavakantansa Alektumille, joten on ilmeisesti kyse vain siitä että sinun laskusi siirtyy perittäväksi ja Klarnan laskujen perinnän hoitaa Alektum. Ihan normaali käytäntö antee perintätoimistojen hoitaa karhujen lähettely ja muut perintätoimet ja keskittyä itse omaan liiketoimintaan.
Klarna on myynyt sinun maksamatta jääneet velat perintätoimistolle, sai rahansa pois ja sinä pääsit perintään. Nyt ei kannata luottoja yrittää saada
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt uutista siitä että Klarna olisi myynyt koko saatavakantansa Alektumille, joten on ilmeisesti kyse vain siitä että sinun laskusi siirtyy perittäväksi ja Klarnan laskujen perinnän hoitaa Alektum. Ihan normaali käytäntö antee perintätoimistojen hoitaa karhujen lähettely ja muut perintätoimet ja keskittyä itse omaan liiketoimintaan.
Siis Klarnan laskut ovat perinnässä CreditVisorilla. Nyt pukkasi kirje jokaisesta velasta, että Klarna on myyny saatavansa Alektumille.
Ap
CreditVisorin perustaminen sijoittuu ajankohtaan, jolloin perintäyhtiö Alektumin ja sitä seuranneen Annomenin toiminta päättyi perintäluvan menettämisen perusteella. KKV:n asiantuntijan lausunnoista syntyy mielikuva siitä, että CreditVisor olisi perustettu jatkamaan samanlaista perintämenettelyä kuin Alektum ja Annomen harjoittivat. Tästä KKV:llä ei kuitenkaan ole näyttöä. CreditVisor on hankkinut osan Alektumilta ja Annomenilta siirtyneistä saatavista ja perii niitä aktiivisesti myös tuomioistuinperinnällä. KKV ei kuitenkaan ole arvioinut CreditVisorin perintätoiminnan menettelyjen lainmukaisuutta.
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/uutiset/kkv-tarkentaa-helsingin-sanomi…
Vierailija kirjoitti:
Klarna on myynyt sinun maksamatta jääneet velat perintätoimistolle, sai rahansa pois ja sinä pääsit perintään. Nyt ei kannata luottoja yrittää saada
Pääsin perintään? Eikö CreditVisor sitä sitten ole? Lasku maksetaan edelleen CreditVisorille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aiot viettää joulua?
Miten niin? Miten se tähän liittyy?
Ap
Onko se joku virolaisdirikka? Kohta on kovanyrkkiset oven takana ja helluraivot pyrkii sisään :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi päästää laskut perintään ?
Joskus menee elämässä niin huonosti, että näin käy.
Ap
Noilta tais mennä perintäoikeudet... keksittyjä, yksilöimättömiä "laskuja"...
Voit toki maksaa minulle 😂
Hyvään tarkoitukseen menee.
Jk. Jos lähettää paperisena, niin niistä voi askarrella joulukoristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Klarnan laskut ovat perinnässä CreditVisorilla. Nyt pukkasi kirje jokaisesta velasta, että Klarna on myyny saatavansa Alektumille.
Ap
Mikä tässä on epäselvä? Alektum on se perintätoimisto, joka on menettänyt oikeutensa, joten se ohitetaan nyt ja käytetään Creditvisoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä tässä on epäselvä? Alektum on se perintätoimisto, joka on menettänyt oikeutensa, joten se ohitetaan nyt ja käytetään Creditvisoria.
Miten ne voidaan myydä perintätoimistolle, joka on menettänyt oikeutensa? Ei kai se pulju voi enää olla olemassa? Vai onko nimellisesti? Vai onko CreditVisor tavallaan uusi Alektum?
Ap
Saako mistään enää tilattua mitään, ilman klarnaa? Mulla on ollut ongelmia klarnan kanssa.
Nää perintätoimistot ketjuttaa toisiaan sitä mukaa kun edellisen toiminta muuttuu lainvastaiseksi. Velka myydään eteenpäin. Loppujen lopuksi perintäkirjeen saajan on todella vaikea selvittää velan alkuperäistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Nää perintätoimistot ketjuttaa toisiaan sitä mukaa kun edellisen toiminta muuttuu lainvastaiseksi. Velka myydään eteenpäin. Loppujen lopuksi perintäkirjeen saajan on todella vaikea selvittää velan alkuperäistä syytä.
Tiedän kyllä velan syyt.
Ap
Kuinka aiot viettää joulua?