Kaverini on niin laiska!
Hitto hän ei saa mitään aikaiseksi, selittelee ja selittelee miksei saa sitä tai tätä hommaa tehtyä. Voi kun käyttäisi sen selittelyyn menevän energian johonkin muuhun niin johan alkaisi tapahtua. Aina voivottelee ja valittelee, kun hommat hänen ympärillään ei tapahdu, mutta kuitenkaan ei asian hyväksi tee mitään. Sitten muiden tekemisiä on toki varaa arvostella. En jaksa.
Kommentit (34)
Hei 2, älä ota itseesi urpojen heittoja: jos ei kykene tajuamaan omia puutteitaan tai oireitaan, ei tuskin ymmärrä niitä muissakaan ihmisissä. T: 16
haiskahtaa provolta...muuten sama vastaus kuin 16;sta.
kuulostaa ihan uuno turhapurolta, on valmis käyttämään selittelyyn ja hommien välttelyyn paljon enemmän voimia kuin sen homman tekemiseen menisi.
Mulla on tuommoinen kaveri, perusluonteeltaan on vaan saamaton ja laiska. Välillä on tosin vaikuttanut niinkuin ois lievää masennusta: pyykit saattoivat seistä koneessa pari päivää kun "ei vaan saanut aikaseks". Ei ole valmistunut opinnoistaan, ei ole töissä, päivät kuluu netissä haahuillessa, nettikaupoissa ja viikonlopun menoja (keikkoja/baari-iltaa) odottaessa. Myös tietynlainen pitkäjänteisyys uupuu: on kuitenkin sellainen "kaikki kiva tänne heti mulle nyt", mutta asiat, jotka vaatisivat pitkäjänteisyyttä ei onnistu. Ottaa mieluummin satasen nyt, kuin tonnin parin pvän päästä :P
Onpas täällä hyviä kavereita paikalla;) Entäpä jos se teidän kaveri on masentunut tai sillä on vaikka jokin muu toimintakykyä heikentävä sairaus jota ei ole itsekään tunnistanut? Entä jos ystävä vain nauttii elämästään katsellen telkkaria ja herkutellen? Entä jos itse urheiluhulluina olette tuomitsevia jossain määrin ja siksi yrittää keksiä tekosyitä laiskuudelleen? Ette ehkä itse huomaa mutta saatatte viestiä olevanne parempia ihmisiä urheiluhulluina? Ehkä ystävällä on vaan oma elämäntapansa ja teillä omansa, kumpikaan ei ole väärä ja kummallakin on oikeus omaansa? Ettekö te koskaan huokaile kavereille mistään, kuten "kylläpä nyt väsyttää, vitsit kun on polvi kipeä juoksulenkin jälkeen, on niin kova kiire..." Jos se kaveri niin kovasti ärsyttää, niin mitähän voisi tehdä? ;)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:46"]
Masennus, kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta, MS-tauti, fibromyalgia, sarkoidoosi, lupus, autoimmuunisairaudet yleensä.
Tuossa pari juttua jotka saavat ihmisen vetämättömäksi.
Taudeille on hoitonsa, mutta ei ole niin yksinkertaista ensin tajuta tutkituttaa itsensä, saada oikeaa hoitoa ja samalla myös pitää itsestään huolta.
Miksi haukut kaveriasi, miksi et voi keskittyä olemaan kiitollinen siitä että kroppasi toimii hyvässä yhteistyössä kanssasi?
[/quote]
Kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin saa ihmisen väsyneeksi niin ettei jaksa tehdä mitään vaikka huvittaisikin. Lopulta se voi mennä siihen ettei enää edes huvita kun tietää ettei jaksa, loppuu voimat siihen väsymykseen sillä ei se piristäkään tai tuo hyvää mieltä... Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta todettu ja kyllä lääkitys vaan auttoi, sitä ennen (olin nuori ja aiemmin hyvässä kunnossa, sporttinen) halusin vain nukkua, päivälläkin ja kaikki arjen askareet ja asioiden hoitaminen vei voimat... Ihmettelen kyllä tuollaista kaverin haukkumista, kivaa varmaan itse olla niin täydellinen ihminen ja tuomita muut, sen välittämisen sijaan?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 23:10"]
Mulla on tuommoinen kaveri, perusluonteeltaan on vaan saamaton ja laiska. Välillä on tosin vaikuttanut niinkuin ois lievää masennusta: pyykit saattoivat seistä koneessa pari päivää kun "ei vaan saanut aikaseks". Ei ole valmistunut opinnoistaan, ei ole töissä, päivät kuluu netissä haahuillessa, nettikaupoissa ja viikonlopun menoja (keikkoja/baari-iltaa) odottaessa. Myös tietynlainen pitkäjänteisyys uupuu: on kuitenkin sellainen "kaikki kiva tänne heti mulle nyt", mutta asiat, jotka vaatisivat pitkäjänteisyyttä ei onnistu. Ottaa mieluummin satasen nyt, kuin tonnin parin pvän päästä :P
[/quote]
O-ou... Olen kuvailemasi ja luulin olevani normaali. Laiskasti elän ja tiedän sen.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 23:27"]
[/quote]
O-ou... Olen kuvailemasi ja luulin olevani normaali. Laiskasti elän ja tiedän sen.
[/quote]
Mulla fibromyalgia ja 2 suuntainen mielialahäiriö, mutta niitä en laiskuuteeni liitä. Ei vaan kiinnosta pitää itsestä huolta. Suosittu olen aina ollut ja kohta sekin loppuu...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 23:27"]
[/quote]
[/quote]
Mulla fibromyalgia ja 2 suuntainen mielialahäiriö, mutta niitä en laiskuuteeni liitä. Ei vaan kiinnosta pitää itsestä huolta. Suosittu olen aina ollut ja kohta sekin loppuu...
22 tässä vielä terve!
En ole itsekään mikään urheiluhullu -melkein päinvastoin! :D
Mutta tuo kuvaamani ihminen ottaa pannuun välillä sen takia että hän kyllä jaksaa valittaa "kaikki tutut on käyny lomalla jossakin, mää en muualle päässy sitten ku mökille, jeejee" tai "no hyvä noiden on asua tuollai ja tuollai ku ne on molemmat valmistuneet ja töissä". Ja jos siis joku toinen edistyy jossakin asiassa niin tämän suhtautuminen on passiivis-aggressiivinen "hmhh...no sehän on...kiva!" (vaikeeta kun en tähän saa eleitä ja ääniä mukaan :D)
Olen koittanut häntä patistaa (kun vaikuttanut masentuneelta) puhumaan psykologille/terapeutille, jossa kävikin pari kertaa mutta "ei siitä ollut apua, ei oo mitään puhuttavaa" ts. luovuttaa siinä vaiheessa kun pitäisi tosissaan alkaa miettimään että onko itsessä(kin) ehkä jotakin vikaa.
Ja minua ärsyttää välillä tosi paljon, koska itse olen sairastanut (ja suht hyvin toipunut) keskivaikeasta masennuksesta, käynyt monen vuoden terapian ja muuttanut omaa elämääni.
Anteeksi avautuminen ja pieni paatos :P
Kuulostaa niin tutulta.
Saahan sitä toki elää laiskasti jos siltä tuntuu, mutta säästäisi nyt ystävät siltä jatkuvalta valittamiselta ja kitinältä
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:42"]
kakkosella ei lienee mitään muuta sairautta kun luulosairaus.
Okei. Minkä perusteella teit diagnoosisi?
2
Google! Sieltähän ne kaikki diagnoosit nykyään hankitaan.
Mä en nyt ehdi jäädä lukemaan kirjoittajan nro 13 vastausta, mutta jos hänellä tai jollakulla muulla on jotain teorioita, miten tästä, jota itse pidän keskittymishäiriönä, mutta joka ihan hyvin voi olla vaikka luulosairautta, voi päästä eroon, luen niitä mielelläni.
2