Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.
Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.
Kommentit (247)
¡ 666 ! kirjoitti:
"Turku edellyttää kaikkien työtekijöidensä lataavan Koronavilkku-sovelluksen työpuhelimeensa, twittaa kaupunginjohtaja Minna Arve."
https://yle.fi/uutiset/3-11519644
Jaahas. Ensimmäistä potkuaaltoa odotellessa.
Tuo on laitonta. Kannattaa vetää oikeuteen jos potkut joku saa tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lataa, koska minua ei ole onnistuttu aivopesemään ja hysterisoitumaan.
Osaan kyllä hakeutua testeihin/hoitoon/karanteeniin ilman jotain tyhjänpäiväistä sovellustakin.Minusta on ihan hyvä tietää, jos olen altistunut. En siitä tule hysteeriseksi. Tai vältän hetken aikaa turhia ihmiskontakteja ja tapahtumiin osallistumista. Eikö se ole se pointti. Mutta ihmiset on erilaisia, sehän on selvä.
Siis aiotko tosissasi luottaa Koronavilkkuun niin, että jos sovelluksen mukaan et ole altistunut, et voi mitenkään olla altistunut? Eli jos Koronavilkku ei piippaa, osallistut iloisesti tapahtumiin etkä vältä ihmiskontakteja, vaikka olet voinut saada tartunnan joltain sellaiselta, jolla ei ole koko sovellusta, ei ehkä edes älypuhelinta tai joka ei ole ilmoittanut omaa tartuntaansa sovellukselle? Toivottavasti et mene ainakaan riskiryhmiin kuuluvia tapaamaan luottaen pelkkään sovellukseen.
En tietenkään.
Mutta en tosiaan ymmärrä, miksi kukaan vastuuntuntoisena itseään pitävä ei osallistuisi covid-19 torjuntaan tälläkin tavalla.
älypuhelimet keräävät käyttäjistään niin paljon tietoa ilman sen kummempia sovelluksiakin, että on itsensä huijaamista kuvitella olevansa jotenkin suojassa seurannalta.
On huijausta koko plandemia, tällä yritetään vaan vielä piiskata lauman tyhmimpiä, kunnes totuus paljastuu jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
¡ 666 ! kirjoitti:
"Turku edellyttää kaikkien työtekijöidensä lataavan Koronavilkku-sovelluksen työpuhelimeensa, twittaa kaupunginjohtaja Minna Arve."
https://yle.fi/uutiset/3-11519644
Jaahas. Ensimmäistä potkuaaltoa odotellessa.
Tuo on laitonta. Kannattaa vetää oikeuteen jos potkut joku saa tästä syystä.
Potkut olisi varmasti laitonta, mutta työnantaja päättää, mitä sovelluksia työpuhelimessa on.
En halua pitää bluetoothia koko ajan päällä. 😞
Ei se auta.
Potilailla, monillakaan ei ole puheintalaakn sairaalassa!
Siksi kakki altistuneet eivat tule esille saati kevaalla!
Tosi on.
Hei vaan.
Vierailija kirjoitti:
En lataa. Kukaan ei voi tietää mitä takaportteja tuokin sovellus sisältää. Uskon pian että uutisoidaan koronavilkun tietovuodosta joka on vuotanut 100000 käyttäjän puhelimen tiedot.
Mutta Tiktok on kuitenkin asennettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lataa. Kukaan ei voi tietää mitä takaportteja tuokin sovellus sisältää. Uskon pian että uutisoidaan koronavilkun tietovuodosta joka on vuotanut 100000 käyttäjän puhelimen tiedot.
Ja facebook ja whatsapp ja parikymmentä muuta... Ainoastaan tämä THL:n sovellus ei ole luotettava.
Eräänä päivänä kun hallitus poistaa käteisen käytöstä, ja sanoo "ota merkki otsaasi tai oikeaan käteesi" , niin tyhmät lampaat tottelevat. " Kaikkien parhaaksi se on... "
"Kyberturvallisuuskeskus arvioi Koronavilkku-sovelluksen ennen kuin se julkaistiin, kertoo THL. Keskuksen kerrotaan arvioineen sovelluksen taustajärjestelmän toteutuksen turvallisuuden sekä siihen liittyvien prosessien riittävyyden. THL:n tiedotteessa kerrotaan, että arvioinnin mukaan Koronavilkussa ei havaittu puutteita, jotka aiheuttaisivat olennaisia tietoturvaan tai käyttäjän seurantaan liittyviä riskejä."
Lähde: https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0c124077-a3fe-4adc-a847-77f44eea…
Latasin. Minun liikkumiset tai liikkumatta jättämiset ei kyllä häiritse yhtään, jos joku saa tietää.
Ollut tänään kotona, toimistolla, Helsingin käräjäoikeudessa, toimistolla ja Tuomarinkylän ratsastuskoulussa ja kotona. Autolla liikkunut. Jos joku noista intoa nappaa, niin mulle ok.
Kyllä toivoisin, että muutkin lataa.
Nämä hörhöt, jotka sanoo heitä seurattavan tämän sovelluksen kautta, eivät tajua, että seurataan muutenkin koko ajan. Tästä sen sijaan saattaa jotain hyötyäkin olla.
F
Haloo, se ei seuraa liikkumista. Se tietää minkä puhelinten lähellä se on ollut, mutta kukaan ei sieltä ota ulos, että kenen puhelimia ja missä ne on olleet.
Olette naurettavia. Koronaa on turha pelätä noin fanaattisesti. Kaikkea mitä tiedotusvälineet jauhavat, ei kannata uskoa kuin sokea lammas. Omilla aivoilla ajattelukin on sallittua. Edelleen teho-osastomme ovat koronapotilaista tyhjät. Missä se Valtava Valtava ylikuormitus? Ruumiskontit milloin täyttyy?
Vierailija kirjoitti:
Latasin. Minun liikkumiset tai liikkumatta jättämiset ei kyllä häiritse yhtään, jos joku saa tietää.
Ollut tänään kotona, toimistolla, Helsingin käräjäoikeudessa, toimistolla ja Tuomarinkylän ratsastuskoulussa ja kotona. Autolla liikkunut. Jos joku noista intoa nappaa, niin mulle ok.
Nämä hörhöt, jotka sanoo heitä seurattavan tämän sovelluksen kautta, eivät tajua, että seurataan muutenkin koko ajan. Tästä sen sijaan saattaa jotain hyötyäkin olla.
F
Kerro kuinka minua seurataan? En kuljeta puhelinta ulkona liikkuessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja facebook ja whatsapp ja parikymmentä muuta... Ainoastaan tämä THL:n sovellus ei ole luotettava.
Tuo on kyllä hupaisaa että huolettomasti lataillaan kaikki someapit mitä maa päällään kantaa, vaikka on hyvin tiedossa että käyttäjä ei edes ole se varsinainen maksava asiakas vaan ne firmat joille käyttäjän tiedot myydään. Mutta sitten korona-appi mikä ei edes kerää mitään muuta tietoa kuin anonyymin tunnisteen lähistöllä olevista muista samalla apilla varustetuista puhelimista on se epäilyttävin juttu :-D
Vilkku on kätevä, nyt kun noudatetaan STM ohjeistusta 500henkilön tapahtumista niin kaikki mahdollisesti tartunnansaaneet saadaan kiinni siinä vaiheessa kun heillä on jo oireita ja he itse levittävät sitä, testituloksissa kun on viivettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Kerro kuinka minua seurataan? En kuljeta puhelinta ulkona liikkuessani.
Maksatko pankkikortilla tai luottokortilla? Käytkö nostamassa automaatista rahaa?
Onko sinulla tabletti tai kannettava mukana? Käytätkö tunnuksillasi toimistolla tai muualla tietokonetta?
Ei se puhelin ole ainoa, millä seurataan.
F
meinaan, että tällä hetkellä vilkku ei estä leviämistä millään tavalla vaikka se olisi kaikilla suomalaisilla näin testiviiveiden ja testirajoitusten takia.
Tai ehkä ne koronasairaat vois vaan pysyä kotonansa, eikä tulisi altistamaan muita.
Ensimmäiset koronavilkku sovellusta tuijottavat mummot bongattu Tampereen cittarissa.