Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.
Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sen ideaa. Joo saan viestin, että olen ollut lähellä ihmistä, joka sairastunut Koronaan. Tuskin jäisin kotiin varmuuden vuoksi kahdeksi viikoksi.
Mäkään en kyllä ymmärrä. Et jos on pakko vaikkapa käydä joskus ruokakaupassa, ja sit sais tietää että aha ok siel oli joku koronakeissi saman aikaan, niin pitääks sit jäädä himaan karanteeniin vai vain tarkkailla oireita vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sen ideaa. Joo saan viestin, että olen ollut lähellä ihmistä, joka sairastunut Koronaan. Tuskin jäisin kotiin varmuuden vuoksi kahdeksi viikoksi.
Mäkään en kyllä ymmärrä. Et jos on pakko vaikkapa käydä joskus ruokakaupassa, ja sit sais tietää että aha ok siel oli joku koronakeissi saman aikaan, niin pitääks sit jäädä himaan karanteeniin vai vain tarkkailla oireita vai mitä ihmettä?
Tiedät vähän tarkemmin tarkkailla vointiasi ja esim. jättää mummolassa kyläilyn siltä viikolta väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät vähän tarkemmin tarkkailla vointiasi ja esim. jättää mummolassa kyläilyn siltä viikolta väliin.
No en mä muutenkaan siellä mummolassa kävisi kun eletään yhä epidemia-aikaa... en ihan aidosti vieläkään ymmärrä, mitä muuta kuin lisäahdistusta jo valmiiksi koronaa pelkääville toi äppi tuottaa
99% kommenteista toki muka hauskaa läppää silti:
Nämä samat yksityisyyden menetystä hysteerisesti pelkäävät ihmiset jakanevat ties missä vähemmän turvallisessa sovelluksessa elämänsä koko maailmalle ja availevat emailin linkkejä kritiikittä, psw:t postit-lapulla näytön nurkassa jne.
Eikö ihmiset tajua, että tämän sovelluksen tarkoitus on suojella ihmisiä? Eikö noin moni oikeasti piittaa läheistensä elämästä ja terveydestä? Minä ainakin otan kaikki keinot käyttöön, joilla vain voin suojella läheisiäni tartunnalta. Jos koronavilkku ilmoittaa minulle että olen altistunut, voin helpommin pyrkiä välttämään sen, että itse tartuttaisin tautia eteenpäin, tämähän sen idea nimenomaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä muutenkaan siellä mummolassa kävisi kun eletään yhä epidemia-aikaa... en ihan aidosti vieläkään ymmärrä, mitä muuta kuin lisäahdistusta jo valmiiksi koronaa pelkääville toi äppi tuottaa
Se on tehty helpottamaan tartuntaketjujen löytymistä ja katkaisua eli pandemian hallitsemista. Koeta itse miettiä missä olet pyörinyt noin viikko sitten.
" Matkustin joka päivä bussilla nro 72 Malmin asemalle ja siitä K - tai ,I - tai P -junalla keskustaan , josta 4 ratikalla Munkkaan" . Pystytkö nimeämään kanssamatkustajasi ? Toi nyt ihan realimaailman esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiedä vielä, että itsellä on virus, miten äppi auttaa muita varomaan oireetonta kantajaa?
Jos taas on kahdestaan jonkun kanssa sivukylän maitolaiturilla ja äppi ilmoittaa, että koronan saanut on lähellä, kuinka moneen pitää laskea, ennen kuin tajuaa, että tuo kaverihan se tuossa... Yksityisyys oli siinä.
Ei se äppi toimi noin. Saat ilmoituksen, jos olet altistunut, kun koronaan sairastunut on saanut positiivisen testituloksen ja olet paikannustietojen mukaan ollut tarpeeksi pitkän ajan hänen lähellään. Ei kerrota, kukamissämilloin, eikä niin, että kun vieressäsi on koronaan sairastunut, sovellus alkaa piipittää.
Vierailija kirjoitti:
99% kommenteista toki muka hauskaa läppää silti:
Nämä samat yksityisyyden menetystä hysteerisesti pelkäävät ihmiset jakanevat ties missä vähemmän turvallisessa sovelluksessa elämänsä koko maailmalle ja availevat emailin linkkejä kritiikittä, psw:t postit-lapulla näytön nurkassa jne.
No ei kyllä kaikki. Mä käytän Vauvaakin vain tietokoneella, ja suojatulla yhteydellä incognito-tilassa kuten teen kaiken muunkin nettihömpän kanssa.
Mua ei korpea niinkään ajatus siitä, että Koronavilkku itsessään urkkii paikkatietoja tms, vaan:
1. Verorahoilla kustannettu tuhottoman paljon maksanut äppi, jonka hyöty koronan vastaisessa taistelussa on vielä tuntematon, ja epäilen että hyöty jää vähäiseksi. Sen sijaan haluaisin, että vaikkapa HUS maksaisi kilpailukykyistä palkkaa sairaanhoidon työntekijöille ja laboranteille, jotka tekevät koronatestausta
2. Sovelluksen kehittänyt firma hyödyntää 100% varmuudella Koronavilkun kautta kehittämäänsä ja oppimaansa toisissa yhteyksissä, ja firma tekee yhteistyötä Arabiemiraattien kanssa. Eli maan kanssa, jossa mm. tapetaan toimittajia.
äääh, tylsää. Lataan mieluummin jynkkyä. Siitä on poikkamiehelle enemmän iloa kuin koronaneuroilusta
Okei joo eli jollain on korona, todennäköisesti siksi että tyyppi kävi lomailemassa jossain koronalingossa minne ei suositella matkustettavan, tai bailasi jossain hipsteriklubilla, ja sit tää joku tuli mun aspa-työpaikalle ja siinä sitten puhelin piippailee mut työnantaja ei kyllä palkkaa maksa jos jään ”varmuuden vuoksi” himaan kahdeksi viikoksi. Jooei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset tajua, että tämän sovelluksen tarkoitus on suojella ihmisiä? Eikö noin moni oikeasti piittaa läheistensä elämästä ja terveydestä? Minä ainakin otan kaikki keinot käyttöön, joilla vain voin suojella läheisiäni tartunnalta. Jos koronavilkku ilmoittaa minulle että olen altistunut, voin helpommin pyrkiä välttämään sen, että itse tartuttaisin tautia eteenpäin, tämähän sen idea nimenomaan on.
Juurikin näin totalitaristisissa maissa viranomainen tykkää asioita esittää. Vielä kun lisäät sen että olen vaaraksi itselleni ja valtio haluaa suojella minua niin perustelu on kuin suoraan oppikirjasta. Et kai itse usko tuohon aivopieruusi. Äppisi ei toimi koska täytyy olla täsysi imvesilli jos lataa terveystietojaan johonkin random äppiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet mihin tahansa paikkaan, missä voit altistua virukselle, sun pitää JO SILLOIN pyrkiä välttämään viruksen tartuttamista eteenpäin. Eikä suinkaan vasta sitten, jos äppi kertoo, että olet altistunut. Vaikka jopa puolet suomalaisista ottaisi äpin käyttöönsä, silti puolella ei sitä olisi. Ja ne äpittömätkin voivat kantaa virusta ja altistaa sut tartunnalle. JOkainen hminen on potentiaalinen viruksenkantaja, olipa sillä äppi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin totalitaristisissa maissa viranomainen tykkää asioita esittää. Vielä kun lisäät sen että olen vaaraksi itselleni ja valtio haluaa suojella minua niin perustelu on kuin suoraan oppikirjasta. Et kai itse usko tuohon aivopieruusi. Äppisi ei toimi koska täytyy olla täsysi imvesilli jos lataa terveystietojaan johonkin random äppiin.
Siinä ei todellakaan ladata terveystietoja mihinkään.
Enemmän sinusta lähtee tietoa tällä palstalla kuin tuolla sovelluksella.
Onnea vaan teille jos hallitus kaatuu ja Persut pääsee valtaan. Koronavilkku saa nopeasti uusia käyttötarkoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tehty helpottamaan tartuntaketjujen löytymistä ja katkaisua eli pandemian hallitsemista. Koeta itse miettiä missä olet pyörinyt noin viikko sitten.
" Matkustin joka päivä bussilla nro 72 Malmin asemalle ja siitä K - tai ,I - tai P -junalla keskustaan , josta 4 ratikalla Munkkaan" . Pystytkö nimeämään kanssamatkustajasi ? Toi nyt ihan realimaailman esimerkkinä.
Jep kävin nussimassa naapurin pirkkoa vaimolta salaa ja sain siltä tippurin ja koronan. Onneksi oli tämä Huorratutka -appi niin tartuntaketju katkesi ennen kuin vaimo sai tietää.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan teille jos hallitus kaatuu ja Persut pääsee valtaan. Koronavilkku saa nopeasti uusia käyttötarkoituksia.
No eipä kuule saa, kun sen käyttöä määrää laki.
Persut eivät onneksi kirjoittaa yhden ensimmäistäkään lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kuule saa, kun sen käyttöä määrää laki.
Persut eivät onneksi kirjoittaa yhden ensimmäistäkään lakia.
Fasistit kun tunnetusti eivät muokkaa lakeja palvelemaan omia tarkoitusperiään
Sovellus kerää nimenomaan paikannustietoja. Miten muuten se kykenisi ilmoittamaan, että puhelimesi on ollut tarpeeksi kauan ja tarpeeksi lähellä positiivista. Ihanko oikeasti joku kuvittelee, että ilman paikannustietojen keräämistä moinen onnistuisi ?
Jos ei tiedä vielä, että itsellä on virus, miten äppi auttaa muita varomaan oireetonta kantajaa?
Jos taas on kahdestaan jonkun kanssa sivukylän maitolaiturilla ja äppi ilmoittaa, että koronan saanut on lähellä, kuinka moneen pitää laskea, ennen kuin tajuaa, että tuo kaverihan se tuossa... Yksityisyys oli siinä.