Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.
Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.
Kommentit (247)
Jos nyt oletetaan, että sovellus kerää tietoa missä olet ollut ja kenen lähellä, niin entä sitten? Mitä sitten tapahtuu? Mikä on se hirvittävä vaara mikä tästä sinulle seuraa?
Mistä löytää demarovilkun? Tietäis koska on vaara et tulee vieras käsi taskuun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen et toi appi tulee aiheuttamaan aikamoiset paranoiat jengille
Nyt jo porukka skitsoilee. Mä en lataa ja syy on selvä. Mun tietoja ei laiteta äppiin.
Aattele mitä kaikkea dataa tääkin palsta susta kerää. Tään on vielä suomen johtavan konsernin alainen ja senhän tietää miksi johtavat konsernit menestyvät ja saavat rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosdemit alkaa leimaamaan ihmisiä jo. Kukaan ei vielä herää tähän.
Persuilla viiraa päässä.
Ituhippikin heräsi pilvipöhnästään. Väärä kanava. Menepä takaisin pahnoilles.
Sovellus ei kerää sijaintidataa. Rauhottukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen et toi appi tulee aiheuttamaan aikamoiset paranoiat jengille
Nyt jo porukka skitsoilee. Mä en lataa ja syy on selvä. Mun tietoja ei laiteta äppiin.
Aattele mitä kaikkea dataa tääkin palsta susta kerää. Tään on vielä suomen johtavan konsernin alainen ja senhän tietää miksi johtavat konsernit menestyvät ja saavat rahaa...
Toistaiseksi joutavanpäiväistä vittuilua. Tajuavat konsernin kätyrit olla olematta tekemisissä kanssani tai saavat samaa paskaa livenä.
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä ne koronasairaat vois vaan pysyä kotonansa, eikä tulisi altistamaan muita.
Tässä nyt lähinnä idea se, että saadaan tietää, kun vielä oireettomat levittää.
En pysty lataamaan mun iphoneen :(
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lataa!
Miksi?
Et varmaan osaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oletetaan, että sovellus kerää tietoa missä olet ollut ja kenen lähellä, niin entä sitten? Mitä sitten tapahtuu? Mikä on se hirvittävä vaara mikä tästä sinulle seuraa?
Joku napsauttaa hengiltä jonkun, jonka lähellä olen ollut, niin yks kaks olen pääepäilty. Tarpeeton riski.
Vierailija kirjoitti:
Sovellus ei kerää sijaintidataa. Rauhottukaa.
Kertoohan se että olen ollut naapurin isotissin luona päiväkahvilla eukon tietämättä. Ja käynyt kutittamassa pomon munahaukan näköistä kotirouvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä ne koronasairaat vois vaan pysyä kotonansa, eikä tulisi altistamaan muita.
Tässä nyt lähinnä idea se, että saadaan tietää, kun vielä oireettomat levittää.
Sulle ainakaan ei niitä tietoja levitetä. Ethänsä osaa nytkään pitää tietoja salassa.
Vierailija kirjoitti:
Sovelluksen kehittänyt Solita tekee yhteistyötä Dark Matterin kanssa, joka on Arabiemiraattien rahoittama kybervakoilufirma.
Yhdysvaltalaislehti New York Times kertoi maaliskuussa 2019 yhtiön vakoilleen kanadalaista tutkimusorganisaatio Citizen Labia. Myös muita Arabiemiraattien ihmisoikeustilanteeseesta huolestuneita tahoja sekä toimittajia on vakoiltu Dark Matterin avulla.
On epäilty, että Solita on kehittänyt Dark Matterin.
Lähde: Reuters ja HS
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000006045032.html
Mua ahdistaa, et Suomen valtio tekee tällaisen firman kanssa yhteistyötä :( Ei taida Harakkaa ja Marinia pahemmin painaa ihmisoikeudet
Olisi hyvä että suurimmissa kaupungeissa ainakin kaikki lataisivat sovelluksen joilla on älypuhelin käytössään. Sovellus ei identifioi käyttäjiä mitenkään mutta paljastaa käyttäjälle, jos hän on ollut lähellä henkilöä jolla on koronatartunta. Tieto välittyy bluetoothin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku napsauttaa hengiltä jonkun, jonka lähellä olen ollut, niin yks kaks olen pääepäilty. Tarpeeton riski.
Okei. Jos sovellukseen liittyvät pelot ovat tämän suuntaisia, niin nyt ymmärrän mistä tämä vastustus kumpuaa :D
En ymmärrä sen ideaa. Joo saan viestin, että olen ollut lähellä ihmistä, joka sairastunut Koronaan. Tuskin jäisin kotiin varmuuden vuoksi kahdeksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää :D
Esa Esari kirjoitti:
Mistä löytää demarovilkun? Tietäis koska on vaara et tulee vieras käsi taskuun..
Mulle kanssa yksi tilaukseen.