Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

481/511 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 20.6!!!!:)

482/511 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä on saatu kaveriksi närästys. Kahvin juonti (kun se taas oli ruvennut maistumaan) täyty taas lopettaa, koska olo sen jälkeen on aivan kammottava. Tosin silloin tällöin täytyy antaa kahvinhimolle valta ja kärvistellä loppupäivä. ;)

Hieman on jo ruvennut tuleva synnytyskin jännittämään. Edellinen synnytys meni sen verran hyvin, että pelottaa voiko sama tuuri toistua.

Eipä tässä muuta, seuraavaa neuvolaa ja ultraa odotellessa.

Eikös 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/511 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin ja sukupuolikin saatiin tietää, eli tyttö tulossa. :) Ihanaa!

484/511 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Joko teillä tuntuu vauva liikkeet? Itsellä ei edelleekää ja jotekin se huollettaa vaikka tiedä, ettei välttämättä vielä tunnukaa. Ensisynnyttäjä olen  ja rv 19+0. Sydänäänet kyllä kuuluvat normaalisti.

Ottavatko muut herkästi "itseen" jos joku ulkopuolinen tai esim tulevat isovanhemmat kommetoivat esimerkiksi liikuntaharrastuksia ("kyllähän varmaan sitten tiedätmitä saa tehdä ja mitä ei") tai kropan muutoksia? Itsellä meinaa pinna palaa, koska tietekään en itse liikunnallisenkaan äitinä vauvaa vaarantaisi vaan kuuntelen kehoa treenaillessa hyvinkin tarkkaan.

485/511 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki kanssasiskot! :)

Itsellä menossa nyt rv. 18+4 enkä liikkeitä tunne vielä minäkään (ensiodottaja)  Edellinen neuvola oli viikola 16+0 ja silloin sydänäänet kuuluivat tosi hyvin... Parin viikon päästä sit rakenneultra :) Itsekin mietin onhan kaikki varmasti hyvin, kun maha ei vielä ole kasvanutkaan eikä tunnu että olisi raskaana! Kärsivällisesti vaan odottamaan.... Mua askarruttaa sekin, kun edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon

486/511 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, mulla istukka edessä ja lääkäri sanoi että liikkeet tuntuvat siksi ehkä myöhemmin eli joku kolmekin viikkoa voi vielä kuulemma mennä 

487/511 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minunkin puolesta pitkästä aikaa!

Joulut ja uudet vuodet meni mukavasti, rauhasta nautiskellen. Olen voinut edelleen tosi hyvin, nyt maha alkanut jo jonkin verran kasvamaan ja siksi tuntuu välillä oudolle, kun on joku kumpu tiellä:)

MASU1981 mä tunsin selkeän ekan mottasun illalla, just kun tuli uuden LA:n mukaan 20+0 täyteen (ei ehkä oikeasti ihan niin pitkällä)..senkin kädellä tunnustellessa. Siitä parin päivän päästä sitten autoa pitkää matkaa ajaessa tuntui muuten liikkeitä. Tätä ennen olin tuntenut jotakin muljahteluja. Yleensä, kun yritän havainnoida liikkeitä, tunnen vain oman sykkeen tosi voimakkaana vatsassa. Huomenna meillä onkin sitten jo rakenneultra, jänskää!

Mulle ovat muutamat myös kommentoineet liikunnan harrastamisesta, mut en oo siitä ottanu itteeni (ovat kyllä esittäneet asian hyväntahtoisesti). Oon koko ikäni treenannut kovaa, joten kuulostelen kyllä itse tarkasti, mitä voin tehdä ja mitä en. Harrastan melko rajuja liikkeitä sisältävää lajia, joten itse kokeilen ensin maltilla ja sitten lisään tehoa, jos tuntuu vielä hyvälle. Uskon, että mulle tulis enemmän ongelmia kropan ja kireyden kanssa, jos yhtäkkiä lopettaisin liikkumisen...toki pehmeämpään suuntaan ollaan menossa, eikä mitään niin terävää enää tapahdukaan;) Kannattaa myös kysellä samassa tilassa olleilta liikkuvilta ihmisiltä vinkkejä, vaikka jokainen toki onkin yksilö!

Pian meillä alkaa myös perhevalmennus, onko muilla jo alkanut? Täälläpäin "ohjelmassa" on 5 kertaa perhevalmennusta ja lisäksi voi käydä tutustumassa synnytysosastolle. Mukava tavata samassa tilanteessa olevia!

Kesämami14

488/511 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis meillekin on ensimmäinen pieni nyytti tulossa..

489/511 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heihou!

Täällä myös ultra takana ja pienellä kaikki kunnossa! Onnistuttiin pitämään suumme supussa, eikä kysytty sukupuolta, vaikka kyllä se vähän vaikeaa oli! :) Mulla on kanssa istukka edessä, eikä vieläkään mitään kovaa myllerrystä tunnu. Viime kerralla istukka oli myös edessä, enkä rakenneultraan mennessä ollut vielä mitään selviä liikkeitä tuntenut. Et olisko sillä sitten tosiaan tekemistä, että tunnistaa ne liikkeet nyt paremmin kun on toinen raskaus..

Mua ärsytti myös viime raskaudessa kommentit liikunnasta. Pyöräilin töihin ihan äitiyslomalle saakka vaikka matka oli suht pitkä. Jossain vaiheessa muutamat alkoivat päivittelemään, että vieläin ajan pyörällä ja että ajanhan varovaisesti. No, ei kai ne mitään pahaa tarkoittanut, mutta silti se ärsytti. Jotenkin ihan älytön kysymys, tottakai ajoin varovaisesti, varovaisemmin varmasti mitä ilman vauvamahaa! Ihan pakostakin vauhtikin hiljeni sitä mukaa kun maha kasvoi! :)

490/511 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olipas taas kiva käydä lukemassa kuulumisia täältä. Monella ollut jo rakenneultrakin, itse tosiaan vielä reilun viikon joudun odottelemaan. ;)

Mua harmitti, kun olin just löytänyt juoksuinnostuksen uudestaan, kun raskauduin. En siis pysty juoksemaan kun vatsassa rupeaa kevyessäkin hölkässä tuntumaan sellanen jatkuva lihaspiston tuntuinen viiltävä kipu. Kävelyille kyllä itseeni yritän säännöllisesti ajaa, vaikka se onkin niin tylsää. :P Että olkaa iloisia, jotka kykenette liikkumaan normaalisti läpi raskauden.

Huomaan, että toi kasvava vatsa aiheuttaa mussa hyvin ristiriitaisia tunteita. Jotenkin ahdistaa etenkin se, kun vieraammat ihmiset on ruvennut huomaaman raskauden. Esikoisen kanssa ei tosiaan tätä ongelmaa ollut, kun vatsa rupes kunnolla erottumaan niin myöhäisessä vaiheessa. Ootteko muut ihan sinut kasvavan vatsanne kanssa?

491/511 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun maha kasvaa, alaselkäkipuja tosin on jo nyt jonkin verran. Sen vuoksi olen yrittänyt parantaa ryhtiä ja muutenkin pitää itseäni kunnossa. Liian pitkät kävelylenkitkin voi tuntua ikäviltä mutta parhaani mukaan olen kuntoillut. Seisomatyössäkin on se oma juttunsa.

492/511 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällä hetkellä jotenkin sinut kasvavan mahan kanssa, kun nyt se näkyy jo sen verran, ettei tartte arvuutella, miksi se on pömppö:) Eli ei tartte miettiä, mitäköhän nuokin nyt ajattelee. Ihmettelen sitä kyllä peilistä ite päivittäin, on se sen verran kummallinen ilmestys. Onneks mulla ei vielä ole alaselkäkivut alkanu..odotan kanssa niitä tulevaks, kun on selässä sellanen pysyvä vamma. Ehkäpä se liikunta auttaa selänkin kanssa...oon vielä pystyny hyvin käymään rauhallisilla juoksulenkeilläkin, viikkoja nyt siis reilut 21.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja nähtiin pienen suloinen nenä ja kasvot käsien takaa 3D-kuvassa. Painoa oli kyllä jo yli 480g, joten en haaveilekaan helposta synnytyksestä:D päiviä ultrassa siis 21+3...minkä kokoisia muilla?

493/511 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen vajaa kolmekymppinen nainen PK-seudulta ja odotan esikoistani. Nyt on tullut tunne, että kaipaisin seuraa samassa elämäntilanteessa olevista naisista, koska omasta kaveripiiristä ei odottajia tällä hetkellä löydy. Mailiseura olisi hyvin tervetullutta ja toisaalta myös mielelläni tapaisin ja tutustuisin livenä. :) Osoitteeni on krissse@luukku.com

(Laitoin ilmoitukseni vielä tänne, koska olen suunnilleen yhtä pitkällä tämän keskustelun odottajien kanssa:)

494/511 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli taas neuvola-aika ja saatiin raskaustodistus. Toivottavasti asuntohakemus etenisi tästä vähän nopsempaan... Terkka oli taas mukava ja sain kysyttyä useita askarruttavia kysymyksiä. Vähän ehkä liikaa keskittyi tällä kerralla ravitsemuspuoleen, vaikka paino onkin noussut jonkin verran edelliskäynnistä - joka sattui olemaan juuri pahimpaan pahoinvointiaikaan, kun en saanut alas muuta kuin paahtoleipää. Vielä paino on kuitenkin yli kaksi kiloa vähemmän kuin ekalla neuvolakerralla. Maha on tässä muutoinkin muuttanut muotoaan sellaiseksi raskausmahan näköiseksi, joten en ihmettele painon nousuakaan.

Hemoglobiini oli aivan romahtanut (102), vaikka edellisellä neuvolakerralla kehotettiin ottamaan rautaa. Annos tosin silloin 15 vai 20 mg per päivä. Nyt sitten napostelen 100 mg tabuja, josko rupeaisi arvot nousemaan. Mutta eipä ole ihme, että on ollut huimauskohtauksia ja kunto aivan nollassa!

Tänään ajattelin varata hammaslääkärin, kun tähän mennessä en ole saanut aikaiseksi (ja ekassa neuvolassa sanottiin, ettei nyt niin kova kiire ole siinä muutenkaan, mutta että kannattaa varata kuitenkin alkupuolella, kun sitten myöhemmin mahan kanssa voi olla vaikeaa siinä tuolissa). Noh, ei sitten ollut ihan niin helppoa kuin olin ajatellut! Neuvolassa siis käskettiin varata aika suuhygienistille, MUTTA täällä ei sitten saakaan aikaa sinne suoraan, ellei ole aiemmin ollut tuolla hammaslääkärissä (eli pitää ensin käydä jossain tarkastuksessa). Koska muutin opintojen takia tänne, en ole käynyt kuin YTHS:llä tätä aiemmin. Tuonne tarkastukseen puolestaan on antaa aikoja vasta toukokuun lopulle ja laskettu aikahan minulla kesäkuun alussa... Onneksi sitten sain edes jonkun ihme pikatarkastusajan (eli katsovat yhtä nyt kipeytynyttä hammasta, ei mitään muuta) parin viikon päähän. Luultavimmin YTHS:ltä olisi päässyt nopeammin tarkastukseen, mutta sieltä taas on kehotettu käymään raskauden aikana nimenomaan kunnallisen puolen palveluita kaikissa lääkärijutuissa.

495/511 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on eroja kuntien käytännöissä.. Mä soittelin pari viikkoa sitten aikaa suuhygienistille ja sain ajan ensi viikolle, yhteisen itselleni ja miehelleni. Saapa sitten nähdä, mitä siellä käydään läpi. Itse olen nykyisessä kotikunnassani sen verran uusi, etten ole koskaan käyttänyt kunnan hammashoitopalveluja aiemmin.

Mullakin on hemoglobiini valunut 146:sta 122:een, joten mielenkiinnolla odotan ensi viikon neuvolakäyntiä. Ei ole kyllä nyt niin paljon huimannut, kun raskauden alkupuolella, mutta ehkäpä tämä liittyy jotenkin enemmän verenpaineeseen tai jotain. Mutta hyvähän se vielä on silti...tippunut vaan aika reippaasti! Masu kasvanut nyt jo selvästi ja iltaisin meinaa olla välillä haastavaa löytää hyvä nukkuma-asento, kun en ole niin paljon kyljelläni nukkunut! Hyviä vointeja kaikille...:)

496/511 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitettiin kelan paperit kuntoon ja ilahduin neuvolassa että paino ei ole noussut kuin 500 g koko raskauden aikana. Tyttelillä kaikki oli kunnossa ja tapansa mukaan neiti pakeni taas doppleria. :)

Tänään siis 22+5

497/511 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!:)

Onko muilla ollut "kasvukipuja" eli vatsakipuja tai lantiokipuja? Itsellä jomottanut aika ajoin vatsaa, hieman samantyyppistä kuin mnekkakivut, mutta lievempää ja tasaisen ärsyttävää, lisäksi kipu levinnyt lantioon/lonkkien seudulle. Lisäksi kävellessä alkaa herkästi "pistämään". Olen käsittänyt että joillakin on koviakin "liitoskipuja"? Tietysti aika huolissaankin olen ollut välillä, varsinkin toissayönä piti ottaa särkylääkettä ja pitää lämpöistä kaurapussia lantiolla, sen verran jäytävä kipu oli. Aamulla kuitenkin doplerilla vauva ihan ok ja liikkeet kokoajan ennallaan.

Itselläni oli vatsalihat aika timmissä kunnossa ja nyt ajoittain kiristää todella inhottavasti ihan selkeästi lihaksistoa.

Valittelelin aikaisemmin liikkeiden tuntumattomuutta, mutta tuntuvat nyt sekästi ja vkoja 20 +5, ultrassa istukka etuseinämässä, joten vaimentaa liikehdintää.

498/511 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikkoja kasassa 20+0 ! Juuri lääkäriltä tulin pikkuisen sydänääniä kuulemasta :) Nyt vaan rakenneultraa ensi viikolle varaamaan! Maha on vielä huomaamaton.. Ne, joille vauvasta olen kertonut, ovatkin nostaneet sen esille "eihän sul oo mahaakaan" :( Pitänee vaan luottaa että vauva siellä silti kasvaa hyvin ja tasaisesti ja piilottelee vaan syvillä sisuksissani! Olen tosin huomattavan pitkä, 179 cm, joten lieneekö sekin syy siihen, miksi kasvaa niin myöhään :) En valita kyllä sillä tiedossa pitkiä lentoja ja reissuja tuossa muutaman viikon päästä. Onko teillä muilla jo selkeät vauvakummut ? Painoa ei tän päiväisen mittauksen perusteella oo tullut lisää, kaikki ajallaan :) 

499/511 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu1981, mulla on ihan sama juttu, lantiokipuja on ollut jonkin verran. Yleensä ne on tuntunut juuri iltaisin, kun meen sänkyyn makoilemaan. Tuntuu kuin pitäisi lonkankoukistajia koko ajan venytellä. Särkylääkkeisiin enkä lämpöpusseihin ole vielä onneksi joutunut turvautumaan, sen verran siedettävinä on kivut vielä pysyneet. Myös pistämisen oon huomannut! Ihan normaalilla kävelylenkillä alkaa aika helposti pistämään. Body pumpissa oon käynyt, tosin vatsalihasten treenaamista siellä oon jo himmaillut. Keskivartalon tuki kaikissa liikkeissä on kyllä tullut haastavammaksi vatsan kasvun myötä. Ihan komea kumpu, kun on jo tuohon eteen pömpähtänyt tässä muutamassa viikossa. :D

Rv 20 alkoi eilen. Rakenneultraa pitää vielä malttaa kaksi viikkoa odotella. Onneksi ennen sitä on vielä yksi neuvolakäynti, jossa saa sydänääniä kuunnella ja tarkistaa hemoglobiinin arvon. Tammikuun puolessa välissä se oli laskenut ja siitä lähtien oon syönyt rautatabletteja, toivottavasti arvot on kohentuneet!

Ootteko tehneet jo paljon hankintoja vauvalle? Me ei olla vielä hötkyilty hankintojen kanssa. Sitteri, Baby Björnin Balace, tilattiin kuukausi sitten, kun oli verkkokaupassa hyvä alennus. :) Siitä oon lukenut ja kuullut paljon kehuja. Onko kenelläkään siitä kokemusta? Vaunujen ihmeelliseen maailmaankin oon yrittänyt tutustua lukemalla netistä vertailuja ja ihmisten mielipiteitä. Huh huh, se on kyllä aika moniulotteinen maailma ja saa helposti tällaisen esikoista odottavan mielen pyörälle. :D Joko teillä on selvää, millaiset vaunut hankitte?

500/511 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa! 

Täälläkin rakenneultrassa käyty ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa, meidän pieni poikamme siellä potki ja pyöriskeli <3 Juuri puoliväli ohitettu, menispä nopeasti tämä toinen puolisko, en millään malttaisi odottaa että saan pienen jo syliin nuuskuteltavaksi! 

Alkuun itsellänikin oli aika ristiriitaisia tuntemuksia tämän oman leviävän ulkomuodon suhteen, hormonimyrskyissä ei ollut kyllä helppoa, kun alkoi omat vaatteet kiristämään... Mutta nyt se on helpottanut huomattavasti, kun masu alkaa olla selvästi raskauden pyöristämä. Sitä tekee mieli kokoajan silitellä ja peilailla :) ja kokoajan konkreettisemmaksi kasvavan vatsan kanssa tulee ajatus siitä, että pienokainen on perheeseemme saapumassa.

Tarvikkeita ei ole tullut vielä täälläkään hamstrattua. Vain muutamia vaatteita oli pakko suoraan rakenneultrasta rynnätä shoppailemaan kun vihdoin satiin kuulla sukupuoli :) Vaunuja olen nyt mietiskellyt paljon ja kävin Lastentarvikkeessa "koeajamassakin", sain kokeilla työntää ulkonakin ja kyllä meillä melkovarmasti ollaan päätymässä isopyöräisiin Emmaljunga Mondial De Luxeihin <3 Niiiiiin nätit, todella kevyesti liikkui, itse ainakin tykkäsin enemmän näistä, kun kääntyvistä etupyöristä. Muutenkin ominaisuuksiltaan ihan täydelliset, vaunurakkautta! Oli muuten myös ihan loistavaa palvelua, myyjä näytti rattaiden kaikki mahdolliset toiminnot ja sain itsekin kaikkea kokeilla. Esitteli myös turvakaukaloita ja Maxi-Cosin oikeastaan jo päätinkin hankkia.

Huh, tulipas pitkä viesti! Mutta vielä yksi ongelma: olin viimein päättänyt liittyä facebookissa meidän ryhmään, mutta nyt en löydä sitä! Miten pääsen mukaan?

Blair 20+1