Adelen bantu-nutturoita kutsuttiin rasistiseksi
https://www.is.fi/musiikki/art-2000006618901.html
"Vaaleaihoisten ei tulisi koskaan pitää bantu-nutturoita missään yhteydessä. Piste. Jos et ole jamaikalainen tai afrikkalainen, minua ei kiinnosta mielipiteesi paskaakaan, koska et tiedä asiasta mitään. Ei tämä ole niin vaikeaa ymmärtää.
– Tämä on rasistista."
Onko 99% somessa riehuvista ihmisistä hulluja? Länsimaalainen ei saa pitää bantujen tyyliä päässä? Selö sitten ei ole rasistista? Minä en ymmärrä.
Kommentit (77)
Ihmiset luulevat saavansa jotain moraalipisteitä, kun kohkaavat tuntemattomille ihmisille joistain täysin keksityistä ongelmista sylksi suusta roiskuen. Kun oikeisiin ongelmiin puuttuminen vaatisi ihan oikeaa älyäkin eikä vain infantiilia närkästystä.
Ja moni noista kommentoijistakin jo sanoo: "En ole musta, mutta tämä loukkaa heitä." Törkeää toisen puolesta mielensäpahoittamista. Mitä jos kysyttäisiin asianosaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Ja afrikkalaisten kuuluu pitää vain kaislapukuja, sulkia ja asua savimajoissa?
Kaislahame kuuluu mm Hawaiin ja Polynesian alkuperäiskulttuuriin. Tummaihoisilla ei ole mitään oikeuttaa omia Tyynenmeren kulttuureja!
Olen aito blondi ja kiellän muita värjäämästä hiuksiaan blondeiksi. Ai tää ei toimikaan toisin päin? Ai minä olen ra si sti? Okei, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja moni noista kommentoijistakin jo sanoo: "En ole musta, mutta tämä loukkaa heitä." Törkeää toisen puolesta mielensäpahoittamista. Mitä jos kysyttäisiin asianosaisilta?
Törkeää, ei tuollaista saa vaatia. Miksi kiellät ongelman ja vähättelet rasismia?
Minulla on pieni nenä ja kiellän isonenäisiä pienennyttämästä neniään.
Twitterissä monet bantut ja jamaikalaiset ovat puolustaneet Adelen asua ja hiuksia, heistä ihan ok, tuhansia tykkäyksiä ja positiivisia kommentteja. Kohu taisi saada alkunsa USAssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvaa koko BLM-touhua enemmän kuin hyvin:
https://twitter.com/DaRedestElefant/status/1300331491805732864
Maailmassa on paljon enemmän tummaihoisia kuin valkoihoisia.
Joten pitää vain ottaa tyyneesti tiiliskivestä takaraivoon?
On se jännä miten antirasismi kääntyy niin salakavalasti itseään vastaan...
Mustat on seonneet totaalisesti tuon rasisminsa kanssa. Oppisivat itse käyttäytymään.
Suomalaiset ovat törkeitä uskontokulttuurin omijoita. Kristinusko oli alunperin juutalainen liike ja kyse on syys juutalaisen uskonnon yhdestä suuntauksesta. Suomalaiset uskoivat alunperin Ukkoon ja Perkeleeseen, palvoivat puita ja kiviä sekä uhrasi ruokaa jumalilleen. Jeesus ja kristinusko tulee palauttaa takaisin juutalaisille ja teidän suomalaisten palattava takaisin vanhoihin omiin jumaliimmenne ja esi-isienne uskontoon.
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä monet bantut ja jamaikalaiset ovat puolustaneet Adelen asua ja hiuksia, heistä ihan ok, tuhansia tykkäyksiä ja positiivisia kommentteja. Kohu taisi saada alkunsa USAssa?
Californian woke sjw:t vauhdissa.
Toivottasti Adele laihduttaa vielä lisää, on vieläkin aika tukevassa kunnossa.
M
Okei. Afrikkalaiset ei saa sitten suoristaa ja valkaista hiuksiaan.
Kävin katsomassa tutorial videon youtubesta, ja tässä siis tarkoitetaan ihna tavallisia pieniä kipautus"nutturoita", joita on iät ja ajat laitettu täälläkin hiuksiin jotta saataisiin kiharat ilman vempaimia? No kyllä on tosellakin aikoihin eletty, mikäli joku ihan tosissaan on sitä mieltä että hiusten kieputus tällä tavoin kuuluu vain jollekin ryhmälle, ja muut sitä tekevät ovat omimassa heiltä.
Rahsismin tekosyyllä yritetään kyykyttää ja alistaa valkoisia.
Ymmärrän tätä rasismiin ja kulttuuriseen omimiseen liittyvää keskustelua hyvin tiettyyn pisteeseen asti, mutta tämä on mielestäni hieman liioiteltua. Tietääkö suurin osa ihmisistä edes, että nuo ovat bantu-nutturoita? Yhtä hyvin Adele olisi voinut itse sattumalta keksiä tehdä lettejä ja pyöritellä niistä tuollaisia palloja ja esitellä tulosta omana päähänpistonaan.
Aivan eri asia sitten vaikka toisen maan kansallispuvun käyttäminen, joka on mielestäni tuomittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottasti Adele laihduttaa vielä lisää, on vieläkin aika tukevassa kunnossa.
M
Minkä takia Adelen pitäisi laihduttaa vielä lisää? Ei ainakaan terveyden vuoksi, koska hän on jo täysin terveissä mitoissa. Jos tuosta laihduttaa lisää niin sehän siirtyy sitten seuraavaksi alipainon puolelle. Toisaalta teidän miesten utopistiset vaatimukset tiedetään.
Joko täällä on bantu.