Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä syödään joka arkipäivä eineksiä

Vierailija
31.08.2020 |

Vain viikonloppuisin tehdään itse ruokaa. Mitä
ajattelet?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole kovin iso perhe, tulee kalliiksi.

Vierailija
2/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette niin laiskoja? Eihän ruoanlaitossa mene kuin joku 30min ja sitten on iso kasa ruokaa monelle arkipäivälle.

Vierailija
4/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aloittajalle tärkeämpää on maata palstalla nytkin 

Vierailija
5/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät sellaisia einesruokia joita pystyy syömään yökkimättä?Itse en ole löytänyt kuin pari valmisruokaa joita pystyn syömään.

Oletan siis että tarkoitat ei eineksillä valmisruokia kuten mikroateriat, pakastepitsa tms.?

Vai onko eines esim. tomaattimurska, pakastevihannekset ym joita käytät ruuanlaittoa helpottamaan?

Vierailija
6/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää ihan vapaasti. Ei hetkauta.

Vierailija
7/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin laiskoja? Eihän ruoanlaitossa mene kuin joku 30min ja sitten on iso kasa ruokaa monelle arkipäivälle.

6 Henkeä ja kiire.

Vierailija
8/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydät sellaisia einesruokia joita pystyy syömään yökkimättä?Itse en ole löytänyt kuin pari valmisruokaa joita pystyn syömään.

Oletan siis että tarkoitat ei eineksillä valmisruokia kuten mikroateriat, pakastepitsa tms.?

Vai onko eines esim. tomaattimurska, pakastevihannekset ym joita käytät ruuanlaittoa helpottamaan?

Ihan hyviä ovat, ei mitään makuelämyksiä, mutta ruokana ajaa asiansa. Käytetään enimmäkseen kala-ja kasviseineksiä.

Vierailija
9/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön eineksiä ehkä 2-3 kertaa viikossa. Ja jotenkin kierosti koen että se on just sitä luksusta :D Ihan vaan kun ei itse tarvitse tehdä mitään.

Yleensä ostan Vian mikroruokia, tai jotain valmiita lihapullia/nakkeja, tai pakastepizzan.

Vierailija
10/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa?

Ei, olen 172cm ja 53kg.

Vierailija
11/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä mä siitä mitään ajattele, kukin tavallaan. Tuli kuitenkin aika tyytyväinen olo, että jaksoin itse käyttää eilen vähän toista tuntia aikaa ruoanlaittoon, nyt on jääkaapissa/pakkasessa kaksi keittoa ja kaalilaatikko. Kun tekee ruokaa, perushommat alkavat käydä todella nopeesti ja pystyy tekeen monta asiaa samalla kertaa. Meillä ei syödä eineksiä, eikä myöskään juuri viikolla kokkailla.

Vierailija
12/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat suosikkieineksesi ap? Annas poikamiehelle vähän vinkkejä helppoihin, mutta terveellisiin einesvaihtoehtoihin. Noilla mitoilla uskon sinua.

Vierailija
13/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä mä siitä mitään ajattele, kukin tavallaan. Tuli kuitenkin aika tyytyväinen olo, että jaksoin itse käyttää eilen vähän toista tuntia aikaa ruoanlaittoon, nyt on jääkaapissa/pakkasessa kaksi keittoa ja kaalilaatikko. Kun tekee ruokaa, perushommat alkavat käydä todella nopeesti ja pystyy tekeen monta asiaa samalla kertaa. Meillä ei syödä eineksiä, eikä myöskään juuri viikolla kokkailla.

Mä taas olen sitä mieltä että einekset voittaa pakastetun keiton. Poislukien joku pinaattikeitto. Parunat ja pastat menee pakastaessa ällöttäväksi.

Vierailija
14/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou ? Niitä syö aika moni muukin :D Ihan hyviäkin löytyy, en ymmärrä miksi jotkut ihmiset kuvittelee olevansa muka jotenkin parempia kun pitää mainostaa etteivät koskaan syö eineksiä, niin ja he eivät tietenkään katso ikinä ees telkkaa ;) 

Vierailija
15/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen sitä mieltä että einekset voittaa pakastetun keiton. Poislukien joku pinaattikeitto. Parunat ja pastat menee pakastaessa ällöttäväksi.

Joo, en pakastakaan peruna- tai pastakeittoja. Pakkaseen meni tomaattikeittososekeitto. Sille ei käy mitään.

Vierailija
16/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi ihmistä? Tuollaisen einesmäärän lämmittämiseen menee sen verran aikaa, että samassa ajassa keittäisi pastan/riisin ja tekisi kastikkeen, varsinkin jos suositte kasvisruokaa. 

Kun perhe oli isompi pyrin sellaiseen rytmiin, jossa viikonlopusta jäi yksi valmis ruoka ja yksi osa ruokaa (tomaattikastike, perunamuusi, keitetyt perunat). Alkuviikko meni näillä ja keskiviikkona laitoin jonkun nopean ruuan, kuten pastan. Torstaisin syötiin usein eineksiä tai haettiin ruokaa ja perjantaina pystyikin siirtämään iltaruuan sen verran myöhään, että ehti kokata rauhassa. 

Vierailija
17/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea meal preppaamaan

Vierailija
18/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat suosikkieineksesi ap? Annas poikamiehelle vähän vinkkejä helppoihin, mutta terveellisiin einesvaihtoehtoihin. Noilla mitoilla uskon sinua.

Mantelikala & perunamuusi

Kalapaistos

Kirjolohikiusaus

Mikrovalmis spelttipuuro mehukeiton kera

Pussipastat ja valmispestot

Kasvispakastepizza

Tomaattimascarponekeitto

Sipulirenkaat

Katkarapuceasarsalaatti

Hunajamarinoidut kanansiivet

Tomaattikeitto ja minimozzarellat

Kasvisgratiinit

Vierailija
19/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä ovat, ei mitään makuelämyksiä, mutta ruokana ajaa asiansa. Käytetään enimmäkseen kala-ja kasviseineksiä.

Tämä nyt ei varsinaisesti vastannut kysymykseen siitä käytättekö valmisruokia vai puolivalmiita eineksiä ruuanlaittoa helpottamaan.

Vierailija
20/67 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelikala & perunamuusi

Kalapaistos

Kirjolohikiusaus

Mikrovalmis spelttipuuro mehukeiton kera

Pussipastat ja valmispestot

Kasvispakastepizza

Tomaattimascarponekeitto

Sipulirenkaat

Katkarapuceasarsalaatti

Hunajamarinoidut kanansiivet

Tomaattikeitto ja minimozzarellat

Kasvisgratiinit

Aika surulliselta kuulosta ja saat suolaa aivan tolkuttomasti liikaa. Toivottavasti sitten edes jotain kasviksia kylkeen.