Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten myöhästelijät pärjää työelämässä?

Vierailija
28.09.2013 |

Luulisi, että potkut tulee persauksille aika äkkiä, jos joka aamu myöhästyy bussista tai on muuten vaan joku tekosyy..

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 21:37"]

Minusta tuli yliopistotutkija = vapaat työajat.

Aiemmat sivutyöt hoidin hammasta purren lähes aina ajoissa, ja opiskeluaikana tein sellaista hommaa, missä mut haluttiin pitää (vaati hieman perehtymistä), vaikka muutaman kerran myöhästyinkin.

Kiitos vaan vanhemmilleni, jotka ovat aina myöhässä joka paikasta...ei tarvitse kauaa etsiä syytä taipumukselleni. Ja kyllä, häpeän sitä ja yritän kovasti päästä siitä eroon. Täysin en ole vielä onnistunut.

[/quote]

Minä olen ikimyöhästelijä. vaikka heräisin kuinka ajoissa, niin johonkin se aika hulahtaa ja aina saa vähintään juosta, ja silti myöhästyn minuutin pari.

Vanhempani ovat _aina_ ajoissa. Heräävät vapaallakin kukon pierun aikaan, jos menevät töihin 7:00 niin ovat työpaikalla 6:30. Klo 14:00 juhliin lähtevät 13:00 jälkeen ja katsovat kelloa kun pyörivät jossain lähistöllä että kehtaako mennä..

Jostain syystä en syytä heitä omasta ajantajuttomuudestani tai haihattelustani, parhaansa tekivät.

Vierailija
42/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans korpee myöhästelijät. On se kumma, kun ei aikuisikään mennessä ole selvinnyt sellaiset asiat kuin: kauanko kuluu aikaa sängystä suihkuun, vaatteiden päälle pukemiseen, aamiaiseen, työmatkaan. Nuo on niitä maailman yksinkertaisimpia laskutoimituksia. Jos kuuluu siihen kategoriaan, että torkuttaa kännykkäherätystä, niin voisko laittaa sen oikean herätyskellon niin kauas, että on pakko nousta sängystä ylös sammuttamaan! Jos pitää olla työpaikalla klo 8 aamulla, niin eiköhän kannata viimeistään puoli seitsemältä alkaa heräilemään ja vielä aikaisemmin, jos pitkä (yli puoli tuntia) työmatka. Nyt varsinkin, kun talvi tekee tuloaan, niin liikenteessä menee helposti 10 minuuttia enemmän aikaa. 

Oma työni vaatii sen, että silloin, kun on sovittua keikkaa, niin PAKKO olla ajoissa tai muut ihmiset myöhästyy mun takia! Joskus sovitussa paikassa tarvii olla jo klo 5.00, eikä siinä auta itku markkinoilla, vaan pakko olla ajoissa, jos meinaa saada palkkaa silloin ja jatkossakin. Työni hyvin epäsäännöllistä, joten en tajua, kuinka ihmiset, jotka tietävät joka työpäivälle ajan ja paikan missä olla voivat myöhästyä??? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, valitettavasti en ole esimies, joten en voi asiasta mainita näille muutamille työkavereilleni, jotka tulevat JOKA ikinen päivä myöhässä. Ärsyttäväähän se on, kun heitä odotellaan aina. Lisäksi, jos ovat sairaina, ilmoittavat siitäkin viime tipassa, tai vasta sitten, kun työaika olisi jo alkanut. kiva sitten ruveta miettimään kuka kenenkin hommat tekee.

Itse ainakin koen, että tälläiset tapamyöhästelijät eivät ole luotettavia, varsinkaan työkavereina ja työmoraali ei ehkä ole ihan kohdillaan ja ovatpa ehkä jopa itsekkäitä, kun eivät osaa ajatella, että heidän myöhästelynsä saattaa vaikuttaa toistenkin työntekoon.

V*tun ärsyttävää.

Vierailija
44/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 22:45"]

31 ja 32, tunnistan itseni täysin näistä kuvauksista. Olen todella kyllästynyt omaan myöhästelyyni ja se hävettää minua, mutta en silti osaa olla ajoissa. Aina tapahtuu jotain, joka sekoittaa aikatauluni. Aikaoptimisti on hyvä sana!

Harmittaa, kun myöhästelijää usein syyllistetään väittämällä, ettei tämä arvosta muita ihmisiä ja siksi odotuttaa heitä. En todellakaan voi allekirjoittaa tätä. Monesti olen ihan itku kurkussa matkalla jonnekin, kun tiedän taas myöhästyväni ja suututtavani muut. En taatusti tee sitä tahallani, vaan ihan tosissani yritän olla ajallani tapaamisissa. Hirveän usein aikataulutukseni kuitenkin epäonnistuu, kun unohdun haaveilemaan omiani tai puuhailemaan jotain toisarvoista. Myönnän olevani myös hajamielinen. 

Työaikani on onneksi liukuva. Muussa tapauksessa olisin vuorenvarmasti saanut potkut jo monta kertaa.

[/quote]

Höpöhöpö, sinä olet todella itsekäs, kun annat ystäviesi odotuttaa itseäsi. Et arvosta heitä. JOS todella arvostaisit, niin osaisit olla ajoissa. Ei siinä itkut ja selitykset kiinnosta, kun olet aina ja jatkuvasti myöhässä. Itse dumppasin juuri 20 vuotta kaikesta myöhästyneen ystäväni. Oli siinä muutakin rasittavaa, mutta juuri tuo otti pannuun eniten. Kello on keksitty ja voit ottaa aikaa kauanko eri asiat kestää ja tiedät kuinka aikaisin pitää valmistautua, jotta olet ajoissa.

Turhia selityksiä tuollaiset itku kurkussa -jutut. Samaan aikaan, ku sä haaveilet jossakin, niin se sun ystävä, joka on ajoissa, niin potkii pieniä kiviä ja miettii miks se on ystävä tuollaiselle ikimyöhästelijälle.

Vierailija
45/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 08:04"]

En tiedä, valitettavasti en ole esimies, joten en voi asiasta mainita näille muutamille työkavereilleni, jotka tulevat JOKA ikinen päivä myöhässä. Ärsyttäväähän se on, kun heitä odotellaan aina. Lisäksi, jos ovat sairaina, ilmoittavat siitäkin viime tipassa, tai vasta sitten, kun työaika olisi jo alkanut. kiva sitten ruveta miettimään kuka kenenkin hommat tekee.

Itse ainakin koen, että tälläiset tapamyöhästelijät eivät ole luotettavia, varsinkaan työkavereina ja työmoraali ei ehkä ole ihan kohdillaan ja ovatpa ehkä jopa itsekkäitä, kun eivät osaa ajatella, että heidän myöhästelynsä saattaa vaikuttaa toistenkin työntekoon.

V*tun ärsyttävää.

[/quote]

Miksi et voisi huomauttaa työkaverille, jonka työhön saapuminen myöhässä vaikuttaa myös sinun työpäivääsi? Kai sitä voisi ystävällisesti sanoa, että olisi mukavaa, jos osaisit/te olla ajoissa, ettei meidän tarvitse täällä turhaan venata, kun työt odottaa tekijäänsä. Pomollekin voisi mainita, että kuinka paljon tuo vaikuttaa työpäivän aloitukseen, kun osa porukasta myöhästyy. Sitten pomo voisi pitää pikku palaverin, että myöhästymistä ei enää suvaita ja tietystä määrästä myöhästymisiä potkitaan pihalle. 

Vierailija
46/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 15:59"]

Tiedän sellaisia, jotka tulevat aina etuajassa, mutta käyttävät sen ajan sitten vaikka vaatteita vaihtaen, kahvia keitellen ja sitä juoden.

[/quote]

Mä olen just tällainen. Syön aamiaisen vasta töissä. Ei stressaa aamulla, että mitä jos bussi on myöhässä tms, kun tietää kuitenkin ehtivänsä ajoissa. Ja kun pääsee töihin, on sopivasti herännyt, sitten on kiva pistää kahvi tippumaan, työkone tulille (tämän verran teen sentään töitä) ja istua päivän lehden kanssa aamiaiselle kaikessa rauhassa.

Mun lähipiiriin kuuluu pari kroonista myöhästelijää. Toinen on sellainen, että kykenee kyllä tarvittaessa ajoissa paikalle, mutta jotenkin ei ole tajunnut sitä, että hänkin on niin tärkeä, että häntä saattaa odottaa moni ihminen ja se on todella raivostuttavaa. Hän on oppinut tuosta aika hyvin jo pois, laittaa kellon aamulla soimaan aiemmin, lähtee liikkeelle aiemmin jne, on itsekin huomannut, että on paljon mukavampaa, kun ei ole koko ajan kiire =)

Toinen taas on sitten ihminen, joka aina vaan myöhästyy "kun ei huomannut, ei tajunnut, ei ehtinyt" ja kiire oli. Aloittaa aamun sillä, että menee töihin puoli tuntia myöhässä. Hommat on sen takia sekaisin, joten aamu on yhtä stressaavaa kaaosta. Sitten pitääkin vähän levätä, kun ihan hirveesti piti painaa duunia. Ja sitten on taas uusi kaaos käsillä sen lepäämisen takia. Tää ihminen painaa duunia ihan älyttömästi, ainoa vaan, että siitä melkein puolet on turhaa säätämistä, joka jäisi pois ihan vaan sillä, että menisi töihin ajoissa ja olisi vähän järjestelmällisempi. Etenemismahdollisuutensa töissä on jääneet tuohon pisteeseen, johon nyt on edennyt, tuon myöhästelyn takia, tai ei suoraan myöhästelyn vaan sen, mitä sitä seuraa (kaaos yms).

En itsekään sovi tämän ihmisen kanssa oikein mitään tapaamisia. Sellaisia juttuja vain, että olisin menossa joka tapauksessa ja toivotan tervetulleeksi mukaan, mutta koskaan en jätä mitään hänen varaansa, hän kun saattaa tulla helposti jopa tunnin myöhässä, kun oli taas vähän kaikkea.

Vierailija
47/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 23:25"]

Tulen aina viimetipassa ja joskus myöhästyn minuutin tai kaksi. Pahinta on se, että muhun suhtaudutaan kuin pikkulapseen, joka ei vaan osaa tulla ajoissa.

[/quote]

No mutta lapsethan ei hahmota vielä kelloa kunnolla, aikuinen hahmottaa.

Vierailija
48/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos päiväkodintäti on tällainen myöhästelijä?

Mitä jos se täti tulee töihin vaikka 06.40, kun ensimmäinen hoitolapsi on ovella odottamassa sisäänpääsyä 06.30?

Arvatenkin asiasta nousee jumalaton meteli. Kukaan ei ymmärrä tätä myöhästelijää......

Vierailija
49/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä sitä siedetään yllättävän hyvin. En mä joka aamu ole myöhässä enkä iltavuorosta koskaan. Vain aamut tekevät tiukkaa. En ole saanut potkuja myöhästelyn takia.

Vierailija
50/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli näin, kunnes tuli uusi henkilöstöpäällikkö. Ensin hän siivosi juopot pois kuvioista ja sen jälkeen oli myöhästelijöiden ja muiden vastaavien vuoro.

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 08:57"]

Kumma kyllä sitä siedetään yllättävän hyvin. En mä joka aamu ole myöhässä enkä iltavuorosta koskaan. Vain aamut tekevät tiukkaa. En ole saanut potkuja myöhästelyn takia.

[/quote]

Vierailija
51/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta monet suhtautuvat myöhästelyyn liian kireäpipoisesti. Suomalaisten pitäisi se oppia afrikkalaisilta, että ei ole niin nokon nuukaa tuon ajan kanssa. Kunhan on suunnilleen ajoissa niin minusta se riittää. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi joutavaan kiukutteluun.

Vierailija
52/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ärsytä minua enemmän kuin se että sovittuun aikaan ei tulla paikalle.  

Vierailija
53/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:03"]

Kunhan on suunnilleen ajoissa niin minusta se riittää. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi joutavaan kiukutteluun.

[/quote]

Tuo riittää sulle, hyvä niin. Mulle ei. Enkä mäkään tuhlaa aikaani kiukutteluun, mä vaan poistan elämästäni tuollaiset välinpitämättömät ihmiset, jotka ei arvosta mua.

Kaikki on tyytyväisiä, myöhästelijän ei tarvitse "itku kurkussa" yrittää ehtiä mun kanssa tapaamiseen, koska se on niin hiton vaativaa aikuiselle ihmiselle ja mun ei tarvi hakata päätä seinään ja odotella sitä myöhästelijää.

Vierailija
54/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:03"]

Kunhan on suunnilleen ajoissa niin minusta se riittää. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi joutavaan kiukutteluun.

[/quote]

Tuo riittää sulle, hyvä niin. Mulle ei. Enkä mäkään tuhlaa aikaani kiukutteluun, mä vaan poistan elämästäni tuollaiset välinpitämättömät ihmiset, jotka ei arvosta mua.

Kaikki on tyytyväisiä, myöhästelijän ei tarvitse "itku kurkussa" yrittää ehtiä mun kanssa tapaamiseen, koska se on niin hiton vaativaa aikuiselle ihmiselle ja mun ei tarvi hakata päätä seinään ja odotella sitä myöhästelijää.

[/quote]Onkohan sulla kavereita ollenkaan. Ei noin tiukkapipoista ihmistä kukaan kestä. Kaikki myöhästyvät joskus.

Vierailija
55/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:11"]

Mikään ei ärsytä minua enemmän kuin se että sovittuun aikaan ei tulla paikalle.  

[/quote]Mua ärsyttää se jos vieras tulee ennen sovittua aikaa.

Vierailija
56/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:21"]

Onkohan sulla kavereita ollenkaan. Ei noin tiukkapipoista ihmistä kukaan kestä. Kaikki myöhästyvät joskus.

[/quote]

Mulla on paljonkin kavereita.

Totta kai kaikki myöhästyy joskus, minäkin.

Mutta jos se alkaa olemaan enemmän tapa kuin poikkeus, niin en mä sellaista jaksa ikuisesti katsella.

Mä haluan, että myös kaverisuhteissa mua arvostetaan, ei sen ihmeellisempää ole.

Vierailija
57/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaapa, miten oppisi olemaan aina ajoissa... Mä olen näitä ikuisia myöhästelijöitä... Töissä olen ajoissa, mutta muuten, vapaa-ajalla, aina kamala kiire. Olisi ihanaa, kun rauhassa voisi siirtyä paikasta toiseen eikä tarttis aina stressata!

Vierailija
58/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei edes liukuva työaika riitä. Meillä on liukuma klo 6-9 ja iltapäivisin klo 14 alkaen. Yksi (syystäkin) entinen työkaveri tuli pääsääntöisesti vasta kymmenen aikaan, jopa jälkeenkin, ja istui sitten töissä iltakaudet. Ikinä se ei ehtinyt mihinkään tiimipalavereihin, vaikka niitä siirrettiin aamusta myöhempään, että rouva olisi saanut itsensä hilattua töihin. Sen piti kuskata teini-ikäisiä lapsiaan kilometrin päähän kouluun autolla, siksi kuulemma myöhästeli.

Jollain ihmeen kikkailulla se sai kuitattua aina hirvittävät määrät tunteja, kun istuskeli tosiaan iltaisin töissä. Mitään tulosta ei kuitenkaan näkynyt, kun sen töitä jaettiin useampaan otteeseen muille. Loppujen lopuksi rouva myöhästelijä teki murto-osan siitä mitä muut, ei noudattanut yhteisiä työaikoja, ja piti pitkiä lomia niillä ylityötunneillaan. Onneksi siitä päästiin...

Vierailija
59/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika on myöhästelijän pelastus :)

Ei mitään ongelmaa kun työn saa tehdä silloin kun itselle parhaiten sopii.

Vierailija
60/85 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:31"]

Neuvokaapa, miten oppisi olemaan aina ajoissa... Mä olen näitä ikuisia myöhästelijöitä... Töissä olen ajoissa, mutta muuten, vapaa-ajalla, aina kamala kiire. Olisi ihanaa, kun rauhassa voisi siirtyä paikasta toiseen eikä tarttis aina stressata!

[/quote]

Mun mies oppi ihan vaan sillä, että kun piti olla vaikka kahdelta jossain, niin hän otti tavoitteeksi olla siellä varttia vaille. Siis että ihan ns. uskotteli itselleen, että tapaaminen on varttia aiemmin. Ja niinpä hän on nykyään sitten ihan oikeaan aikaan perillä, edelleen tavallaan myöhästelee, mutta nyt enää omasta aikataulustaan, ei kiusaa sillä muita =)

Ja aamuisin hän alkoi laittaa kellon puolta tuntia aiemmin soimaan, mutta päätti, että mitään ylimääräistä ei saa tehdä vaan rutiineissa pysytään. Alkoi jopa ehtiä töihin ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi