Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äääh päiväkotilaiselle on laitettava joka keskiviikko omat eväät mukaan kun retkeilevät.

Vierailija
31.08.2020 |

Eikö nuo nyt voisi olla ihan poikkeustapauksia tuollaiset eväsretket. Taas yksi asia muistettavaa lisää, että kaapista löytyy sopivaa evästä ja että vielä muistaa laittaa ne joka keskiviikko aamukiireessä mukaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis vähän mutta sanon silti. Olin tässä hiljattain leikkimässä erään tarhan pihassa lapseni kanssa kun se oli kiinni. Ei ole tarha missä lapseni käy, onneksi. Portilla oli iso kyltti, missä luki: Sulje puhelimesi! Valmistaudu päiväsi kaikkein tärkeimpään palaveriin.

Anteeksi, mutta minusta tuo on jo hieman asiatonta ja vähättelevää vanhempia kohtaan.

Mutta tämä on nykypäivänä lastentarha. Ylikorostetaan tarh... varhaiskasvatuksen tärkeyttä, vähätellään vanhempia, ja heidän omia velvollisuuksiaan mm. työelämässä. Ihan kuin se tarha olisi kaiken kaikki, ja sieltä tulee myös käskyt kuinka kasvatat omaa lastasi. Ja uskallan sanoa, että minun päivän tärkein palaverini ei kyllä ole tsätätä hoitajan kanssa että Emmapetterin sukat kastui, ei tykännyt lantusta, ja kiisseli maistui.

Vierailija
42/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin aina keskiviikloisin retkeilivät niin tarhasta saivat eväät. Tämä ainakin Lahdessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kysyttiin kerran lisäaikuiseksi eräälle retkelle, kun tiesivät että olen työttömänä, niin joutaisin varmasti.

Vierailija
44/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kysyttiin kerran lisäaikuiseksi eräälle retkelle, kun tiesivät että olen työttömänä, niin joutaisin varmasti.

En muuten mennyt, kerroin että työkkärin alkuinfossa korostettiin työnhaun olevan Kokopäivätyötä.

Vierailija
45/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se iso vaiva olekaan, enemmän kiinni muistamisesta kaiken muun arjen pyörityksen keskellä. Ihan kiva että päiväkoti on aktiivinen, mutta koko ajan saa olla muistamassa ja hankkimassa jotain. On pukeudu vihreään -päivää, on inkkaripäivää ja prinsessapäivää, on sitä sun tätä, aina jotain unohtuu.  Mielestäni siellä vaaditaan liikaa kotiväeltä. Tähän lisäksi kahden muun lapsen kaikki koulujutut ja harrastukset jne hankintoineen ja kisamatkoineen. Meillä on oikeasti ihan järjetön määrä muistettavaa ja hoidettavaa joka ikinen päivä. Viikottainen eväsretki ei mielestäni ole tarpeellinen päiväkoti-ikäiselle, menevät kuitenkin lounaalle päiväkodille. Olisi vaikka kerran kuussa ne eväät.

AP

Vierailija
46/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän ne ole pelkät eväät mitä tarvitaan. Vaan myös retkireppu, varahanskat, lämmin vaatekerta reppuun, istuinalusta, talvella juoma termospullossa, syötävää. Ja mitähän muuta. Nämä kaikki pitää olla erillisenä reppuna , muiden päiväkodissa tarvittavien varakamppeiden lisäksi. Ja ei saa säilyttää päiväkodilla, kun tilaa ei ole ylimäärin.

Mua eniten stressasi se että olen sitten huono äiti, jos joskus jotain unohdan, ja lapsi saa siitä kärsiä kun muilla on kamppeet mukana.

Vierailija
47/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis vähän mutta sanon silti. Olin tässä hiljattain leikkimässä erään tarhan pihassa lapseni kanssa kun se oli kiinni. Ei ole tarha missä lapseni käy, onneksi. Portilla oli iso kyltti, missä luki: Sulje puhelimesi! Valmistaudu päiväsi kaikkein tärkeimpään palaveriin.

Anteeksi, mutta minusta tuo on jo hieman asiatonta ja vähättelevää vanhempia kohtaan.

Mutta tämä on nykypäivänä lastentarha. Ylikorostetaan tarh... varhaiskasvatuksen tärkeyttä, vähätellään vanhempia, ja heidän omia velvollisuuksiaan mm. työelämässä. Ihan kuin se tarha olisi kaiken kaikki, ja sieltä tulee myös käskyt kuinka kasvatat omaa lastasi. Ja uskallan sanoa, että minun päivän tärkein palaverini ei kyllä ole tsätätä hoitajan kanssa että Emmapetterin sukat kastui, ei tykännyt lantusta, ja kiisseli maistui.

Siis..eikö ajatus nyt ole se, että lasta hakeva skarppaisi ja keskittyisi siihen lapseensa edes hetken ilman puhelinta? Ja osoittaisi myös alkeellista kohteliaisuutta sille, joka työkseen lasta hoitaa? Ootko sitä mieltä, että sinutkin voi ohittaa työelämässä tervehtimättä, tai että sinutkin voi ignoorata, kun hoidat työtehtäviäsi?

Olisin luullut trolliksi, jos en olisi sivusta seurannut vastaavaa. Kumpi on nolompaa, se, että aikuisille ihmisille pitää huomauttaa kännykän käytöstä, vai se, että aikuinen kokee egonsa loukatuksi tilanteessa?

On ikävää, että vanhempien kasvatus on ulkoistettu varhaiskasvattajille.

Vierailija
48/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis..eikö ajatus nyt ole se, että lasta hakeva skarppaisi ja keskittyisi siihen lapseensa edes hetken ilman puhelinta? Ja osoittaisi myös alkeellista kohteliaisuutta sille, joka työkseen lasta hoitaa? Ootko sitä mieltä, että sinutkin voi ohittaa työelämässä tervehtimättä, tai että sinutkin voi ignoorata, kun hoidat työtehtäviäsi?

Olisin luullut trolliksi, jos en olisi sivusta seurannut vastaavaa. Kumpi on nolompaa, se, että aikuisille ihmisille pitää huomauttaa kännykän käytöstä, vai se, että aikuinen kokee egonsa loukatuksi tilanteessa?

On ikävää, että vanhempien kasvatus on ulkoistettu varhaiskasvattajille.

Työni sattuu olemaan sellainen, että aika usein on pakko vastaanottaa puhelu, vaikka olisin juuri "palaveeraamassa" siitä kiisselinsyönnistä.

Vierailija
49/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, muistan tuon ajan. Kaksi lasta hoidossa ja yksi eskarissa. Viikkotiedotteessa luki jokaisella eri päivä, jona retkeillään sillä viikolla. Päivä myös vaihtui viikosta toiseen eikä pysynyt samana. Pitää olla istuinalustaa ja oikeanlaiset eväät. Jos oli esim. Elovena tummasuklaa välipalakeksi, sitä ei saanut syödä koska se on liian herkkumainen (hedelmäversio olisi käynyt). Varhaiskasvatuksen ammattilainen kertoi opettavaisella äänellä kun menin hakemaan lapsia, miten lapseni oli itkenyt metsässä katsoessaan vierestä kun muut söi. Oli jossain lapussa ollut ettei herkkuja, ja kun siinä on suklaahippuja 0,5% tuotteesta, niin se on herkku. Äitinä tuo tuntui hirveältä syyllistämiseltä, minua kiusattiin lapseni kautta, olisivat nyt ju malauta antaneet sen välipalakeksin lapselle ja valittaneet jälkikäteen. Mentiin kotiin ja lapsi itki ja huusi koko illan. Ihan kuin minulla ei olisi ollut tarpeeksi vaikeaa jo valmiiksi.

Minulle on huomautettu myös puhelimen käytöstä, kun tuli tuo yllä mainittu lappu käyttöön päiväkodin portin pieleen. En ikinä puhunut puhelimessa lasta hakiessani, mutta kerran oli pakko. Pk oli menossa kiinni ja meillä oli kotona tapahtunut päivän aikana vesivahinko. Puhuin samalla hätiin tulleen putkimiehen kanssa, ja selostin missä meillä on mikäkin sulkuventtiili. Sain lapsen kuitattua ulos ja sanoin heipat samalla selvittäen vesiasiaa. Seuraavana aamulla varhaiskasvatuksen ammattilainen opastaa minua tällä kertaa ystävällisen napakasti ja puhuen hitaasti kuin idiootille siitä, miten lapsi tulee kohdata ja huomioda ilman, että samalla keskittyy puheluun.

Eli ymmärrän ap, onneksi nuo päivät ovat historiaa, enkä varmasti hanki enää yhtäkään lasta.

Vierailija
50/50 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päivän tärkein palaveri (outo tuo palaverisana, oon itse kuullut, että tapaaminen tai kohtaaminen) tarkoittaa vanhemman ja lapsen kohtaamista monen tunnin erossa olon jälkeen😊 onneksi niin harvassa olleet ne kerrat, kun joku vanhempi tullut hakemaan lasta känny korvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme