Olispa varaa omaan autoon.
Ajokortti on mutta ei ole autoa. Tai on meillä yksi mutta se on miehen käytössä enkä ole kauheesti sillä ajanut. Tai oikeastaan en ole kauheesti muutenkaan ajanut. En vaan aiemmin ole kokenut tarvitsevani autoa mihinkään, mutta nyt on alkanut ottaa päähän tää ainaisen kyydin ruinaaminen mieheltä. Aina sama huokailu ja ärinä Kun sattumoisin aina ne asiat kun ei kosketa häntä henk koht.
Olispa varaa ostaa tai oikeastaan pitää omaa autoa. Eipä aina tarttis kuunnella valituksia, huokailuja ja ärinää. Nyt monet menot jää menemättä kun julkisilla sinne on niin hankala mennä.
Miks kaikki on aina pohjimmiltaan rahasta kiinni? Nyt ottaa taas niin kaaliin kaikki asiat.
Kommentit (25)
Ei ole provo, uskokaa tai älkää. Niin ja olen töissä, mutta valitettavasti kaikki eivät ole lääkäreitä jotka tienaa useampia tuhansia kuukaudessa. Keskituloinen olen, mutta Helsingissä kaikki maksaa enemmän esim. asuminen.
Olen nyt jo tinkinyt kaikesta omasta. Kaikki ylimääräinen menee lapsen tarpeisiin (useampia perussairauksia, on vakuutus) sekä oikomishoito (ei päästy kunnalliseen).
Vaikka olisi varaa ostaa se auto, niin minulla ei olisi varaa pitää sitä vaikka pelkän liikennevakuutuksen ottaisin siihen. Bensat pitää maksaa ja huollot. Bussilipusta en voi luopua koska työpaikalla ei ole autopaikkaa ja matka sinne autolla aamuruuhkassa kestää noin 30 min pidempään kuin julkisilla.
ap
Korjauskulut on sen halvan autoilun miina. Samoin vakuutus ilman poonusta maksaa ensimmäisinä vuosina enemmän kuin se auto. Ja halpispommilla ajellessa ei turvallisuudesta voi kuin haaveilla.
Työmatka kestää julkisilla ihan yhtä kauan kuin omalla autolla. Samassa ruuhkassahan ne sinne kulkevat. Vakuutuksen ja muut maksut voi jakaa 12 osaan, ei tule mitään yhtäkkisiä suuria maksuja. Auton voi jättää läheisen kaupan tms. pihaan työpäivän ajaksi. Minulla on työpaikalle matkaa 20 kilsaa ja automarkettiin 30 kilsaa ja pärjään hyvin yhdellä tankillisella kuussa. Täytyy vaan katsoa, ettei osta sellaista autoa, joka kuluttaa bensaa ihan hirviönä. Renkaathan nyt maksavat aika paljon, mutta ei niitä tarvitse joka vuosi uusia ostaa. Kun auton käyttää vuosittain huollossa, ei tule mitään isoja yllätyksiä. Käytä jotain tavallista huoltamoa, älä merkkihuoltamoa. Niillä on järkyttävän iso hintaero.
No mutta ajattele kuinka paljon säästät, kun autoa ei ole. Auton hinta, bensat, vakuutukset, huollot... Ja sitäpaitsi olet vielä ekologinenkin, kun et autoile :) Itse en suostuisi autoa ottamaan riesakseni vaikka ilmaiseksi saisin.
Menkää nyt jumalauta ämmät töihin ja hankkikaa sitä omaa rahaa, jolla voi ostaa omia juttuja.