Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olispa varaa omaan autoon.

Vierailija
28.09.2013 |

Ajokortti on mutta ei ole autoa. Tai on meillä yksi mutta se on miehen käytössä enkä ole kauheesti sillä ajanut. Tai oikeastaan en ole kauheesti muutenkaan ajanut. En vaan aiemmin ole kokenut tarvitsevani autoa mihinkään, mutta nyt on alkanut ottaa päähän tää ainaisen kyydin ruinaaminen mieheltä. Aina sama huokailu ja ärinä Kun sattumoisin aina ne asiat kun ei kosketa häntä henk koht.

Olispa varaa ostaa tai oikeastaan pitää omaa autoa. Eipä aina tarttis kuunnella valituksia, huokailuja ja ärinää. Nyt monet menot jää menemättä kun julkisilla sinne on niin hankala mennä. 

Miks kaikki on aina pohjimmiltaan rahasta kiinni? Nyt ottaa taas niin kaaliin kaikki asiat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista autoa ei olekaan, johon ei koska tahansa saata paukahtaa tuhansien eurojen remonttia.

Vierailija
2/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei sun kannata ostaa omaa autoa. Sun pitäisi nyt vain saada se mies tajuamaan, että sinäkin voisit välillä ajaa sitä autoaan. Mitä jos kävisitte alkuunyhdessä ajelemassa, ehkä miehesi luottaisi autonsa käyttöösi myöhemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:54"]

Työmatka kestää julkisilla ihan yhtä kauan kuin omalla autolla. Samassa ruuhkassahan ne sinne kulkevat. Vakuutuksen ja muut maksut voi jakaa 12 osaan, ei tule mitään yhtäkkisiä suuria maksuja. Auton voi jättää läheisen kaupan tms. pihaan työpäivän ajaksi. Minulla on työpaikalle matkaa 20 kilsaa ja automarkettiin 30 kilsaa ja pärjään hyvin yhdellä tankillisella kuussa. Täytyy vaan katsoa, ettei osta sellaista autoa, joka kuluttaa bensaa ihan hirviönä. Renkaathan nyt maksavat aika paljon, mutta ei niitä tarvitse joka vuosi uusia ostaa. Kun auton käyttää vuosittain huollossa, ei tule mitään isoja yllätyksiä. Käytä jotain tavallista huoltamoa, älä merkkihuoltamoa. Niillä on järkyttävän iso hintaero.

[/quote]

Kyllä se työmatka kestää 30 min kauemmin autolla koska metrolla ihan oma "kaista" joka ohittaa ruuhkan.

Taidan nyt vaan tyytyä osaani ja kulkea julkisilla joka paikkaan. Vituttaa kun kaverille matka julkisilla kestää melkein 2 tuntia per suunta ja kolme vaihtoa matkalla. Arkisin ei voi edes ajatella kyvänsä kylässä kun matka kestää.

ap

Vierailija
4/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku autoliike Helsingissä myy Nettiautossa vai oliko se Facebookissa äsken katsastettua autoa yhdellä eurolla.

Vierailija
5/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttaa kovasti nama suomalaiset avioliitot missa kynsin hampain pidetaan omista rahoista ja oikeuksista kiinni. Toiselle ei suoda mitaan hyvaa tai elamaa helpottavaa. Lapset ovat aidin vastuulla, miehet eivat heihin rahojaan tuhlaa. Miksi olette suostuneet menemaan yhteen tallaisten saitojen alykaapioiden kanssa? Eiko parempaa ollut tarjolla?

Vierailija
6/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se euron auto on mitsubishi carisma, automaatti.

Vierailija
7/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMOITUS: ostan vaimoksi ryhtyvällä akalle auton. Määräaikaishuollot kustannetaan niinikään. Itse aiheutetut vauriot joutuu korvaamaan omaan laskuun.

Vierailija
8/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kunnon koulutus, kaksikin ja kunnon työ, mutta ei varaa omaan autoon. Rahaa menee työmatkoihin niin paljon, etten saa säästettyä. Ei, verottaja ei maksa matkoja, niinkuin jotkut luulevat. Enkä oikeastaan tarvitsisi autoa muuta kuin työmatkoihin. Vähän hassua. Julkisilla pääsee kyllä, mutta hankalasti, matka on pitkä ja välinettä pitää vaihtaa kahdesti. Mulle kyllä mies antaisi rahaa autoon, mutta en ole innokas käyttämään kaikkia säästöjä siihen, kun laskujeni mukaan auto tulisi kuitenkin julkisia kalliimmaksi, kun lasketaan auton hinta mukaan kuluihin. 

Vierailija
9/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala ajaa sillä miehen autolla.

Vierailija
10/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinulla olisi autoon rahaa laittaa? Hyvällä tuurilla voisit löytää hyvinkin halvan, mutta hyvän auton, pitää olla vain tarkkana ja nopea. Mihin tarvitsisit autoa? Kuinka usein? Eikö miehesi yhtään sponsaa autoasi, hyödyttäisihän se häntäkin.

Vierailija
11/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:11"]

No ala ajaa sillä miehen autolla.

[/quote]

Ei sitä niin vaan ota ja aja. Kauhee ruinaaminen ja samat samperin huokailut. Ei jaksa. Kun asia ei kosketa häntä eikä hän siitä mitenkään hyödy, niin ei kiinnosta. 

ap

Vierailija
12/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:15"]

Kuinka paljon sinulla olisi autoon rahaa laittaa? Hyvällä tuurilla voisit löytää hyvinkin halvan, mutta hyvän auton, pitää olla vain tarkkana ja nopea. Mihin tarvitsisit autoa? Kuinka usein? Eikö miehesi yhtään sponsaa autoasi, hyödyttäisihän se häntäkin.

[/quote]

Siis autonhan saa halvallakin, mutta ne vakuutukset maksaa melkein yhtä paljon kun se halpa auto. Ei se mies senttiäkään rahoita kun ei ole hänen asiansa. Ei se myöskään voinut avittaa esim. hammaslääkärilaskussa kun hammas hajosi ja oli pakko mennä hoidattamaan se. 

ap

Vierailija
13/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä!

Vierailija
14/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taitaa olla myöhäistä rypistellä kun on kakka pöksyssä, mutta juuri tuon takia kannattaa hankkia koulutus ja mennä kunnon työhön, niin ei tarvi itkeä, kun mies "ei anna ajaa autoa". Aaaaaagh! Tosin tuon hammaslaskun jälkeen kävin miettimään, että et kai vaan ole provo?!

Vierailija
15/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen Ap. Meillä miehellä on myös auto, mutta tarvitsee sitä työhönsä. Itse opiskelen, ja onko turhauttavampaa kuin heti aamusta aikatauluttaa lähtönsä sen mukaan miten bussit kulkevat - ja minun täytyy vielä vaihtaa bussia kesken kaiken. Matka yliopistolle kestää noin tunnin - ja sitten täytyy yleensä vielä odotella puolisen tuntia että luento alkaa. Kun minulla on kesken päivän asiaa terveydenhuoltoon tai virastoihin, bussirumba alkaa taas. Koko päivän luennot voi unohtaa sen sileään kun matkustaminen kestää niin kauan. 

Kaupassakäynti on tuskaa kun ei saa ostoksiaan pakattua autoon vaan täytyy kantaa ne - ellei sitten halua ostaa ylihinnoitellusta lähikaupasta. Jos menen käymään vähänkin kauempana asuvan ystävän luona, matkoihin menee taas ihan törkeän pitkä aika, mahdollisia vaihtoja ja mitä vielä! 

Viikonloppuisin saan kyllä pitkin hampain käyttää autoa, mutta yleensä liikumme sitten yhdessä. Ja mies ajaa.

Tahtoisin vain ajaa ja olla vapaa kulkemaan miten haluan - ja kerrankin ihan omalla aikataulullani. Nyt tunnun olevan joka kerta myöhässä tai liian aikaisessa. Mies kyllä kyyditsee minua jos on tarvis mutta aina ei vain kehtaa kysyä kun vastaukseksi tulee juurikin jotain "no just tulin kotiin". No joo. Ja taas bussipysäkille.

Vierailija
16/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, miten joku nainen edes uskaltaa ajaa autolla. Jotenkin miesmäinen vaikutelma kyllä tulee kun näkee naisen auton ratissa.

Vierailija
17/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mieskin siitä hyötyy, kun sen tarvii kuskailla sua vähemmän. Lähde sille joskus juoppokuskiksi niin se ymmärtää;)

Mä olen ollut pienipalkkainen koko ikäni ja silti mulla on ainaollut auto. Pitää vain tinkiä jostain muusta.

Vierailija
18/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:26"]

Vaihda miestä!

[/quote]

Tai sitten ap:n miehen pitäisi vaihtaa naista. Kuka tuollaista ruikuttavaa kynnysmattoa jaksaa katsella...

Vierailija
19/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin varaa omaan hameeseen. Mutta kun kaikki rahat menee vaimon hameisiin :(

Vierailija
20/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:32"]

Minua ihmetyttää, miten joku nainen edes uskaltaa ajaa autolla. Jotenkin miesmäinen vaikutelma kyllä tulee kun näkee naisen auton ratissa.

[/quote]

Huono yritys! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän