Mies+synnytyspoltot-avautuminen.
En halua huutaa tuolle, kun hyvää se tarkoittaa, mutta toistaiseksi tosiaan korventelen kotona ennen sairaalaan lähtöä. Jostain syystä mies on päättänyt lukea absoluuttisia totuuksia netistä ja nyt kärttää minulta, että kauanko supistus kestää. Voi anteeksi vaan herra, ei tullut kaivettua sekunttikelloa, kun perseeni lähti repeämään! Ei vaan mene herralle mitenkään perille, että multa vähän lähtee ajantaju supistuksen tullessa ja tavarat tippuu käsistä, että ehkä en kykene antamaan aika-arvioita. Kellotakoon ite. Saatana. Ei mulla muuta.
Kommentit (197)
Pystyt kuitenkin av:lle kirjottaan... okei.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:40"]
Kannattaisi varmaan vähän hillitä tota kiukkua.. Jää varmaan molemmille tosi kiva muisto synnytyksestä, kun tappelette vaan koko ajan.
[/quote]
Mun näkövinkkelistä pointtina on saada nappula elävänä ulos. En ole hakemassa spirituaalista nirvanaa synnytyksestä. Tämä avautuminen ja poltot on kestänyt jo neljä helvetin päivää, joten positiivista kuvaa synnytyksestä ei ole jäämässä. Ja siksihän minä tänne tulinkin öykkäämään, etten huutaisi ukolleni, kun se yrittää olla kiltisti ja hyödyllinen, muttei osaa. Ränttyilen tänne, ettei tulisi sanottua sille rumasti. -ap
Minä kirjoittelin anopille sähköpostia ihan muista asioista pari tuntia ennenkuin lähdettin synnyttämään. Mies se meilläkin käski sen sekuntikellon ottaa, tai kännykällä taidettiin niitä mitata. Ole iloinen, että miehesi haluaa osallistua synnytykseen, varmaan kiroilisit paljon enemmän, jos mies vain makaisi sohvalla ja murahtelisi, vaikka sulla on synnytys käynnistynyt.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:41"]
Mut tänne ehdit tulla kirjottamaan :D
[/quote]
Minulla on läppäri auki ja olen ajankuluksi lukenut palstaa supistusten välissä. Väliajat on vielä niin pitkiä, ettei ole mitään pointtia mennä sairaalaan ja makaan sohvalla kyljelläni läppäri sohvapöydällä. Ei kovin vaativaa touhua.-ap
Neljän päivän poltot? No jos tuo on mahdollista, niin en ihmettele, että olet kiukkuinen. Superhitaasti kyllä avaudut, jos neljä päivää on jo kestänyt.....
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:45"]
Minä kirjoittelin anopille sähköpostia ihan muista asioista pari tuntia ennenkuin lähdettin synnyttämään. Mies se meilläkin käski sen sekuntikellon ottaa, tai kännykällä taidettiin niitä mitata. Ole iloinen, että miehesi haluaa osallistua synnytykseen, varmaan kiroilisit paljon enemmän, jos mies vain makaisi sohvalla ja murahtelisi, vaikka sulla on synnytys käynnistynyt.
[/quote]
Juuri tästä syystä napisinkin mielummin palstalle, kuin miehelle. En mä tuota halua loukata ja onhan se iloinen asia, että mies haluaa osallistua. Minulla on vaan näitä naaras-kohtauksia nyt kipujen takia, että kaikki on väärin, huonosti ja vittu yhyy tuo jäätelöä. Mielummin tänne anonyymisti purkaudun, kuin sitten hankin perheriidan. Lapsi on kuitenkin meille molemmille esikoinen ja mielummin puran paineeni bittiavaruuteen, kuin lähden sitten purkamaan niitä pariterapiassa parin vuoden päästä :D
Jos on noin kauan kestänyt, niin kipinkapin sairaalaan. Vauhdittavat tarvittaessa.
Hmm... Tämänköhän vuoksi meillä mies tupsahti yksi päivä kotiin sekuntikellon kanssa... Se meinaa kellottaa mun tulevat supparit :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:50"]
Jos on noin kauan kestänyt, niin kipinkapin sairaalaan. Vauhdittavat tarvittaessa.
[/quote]
Ihan kroonista tuo supistelu ei ole. Saan nukuttuakin välillä jopa 1,5 h pätkiä useamman ja supistus herättää vain hetkeksi. Olisi jotenkin munapää olo, jos lähtisin viemään joltain sänkypaikkaa tuolta. Kai tää piakkoin tästä riehaantuu, kun olo ainakin menee huonommaksi. Supistusten väli siis on varioinut nelisen päivää siinä 1,5 h-20 min ja aina, kun meinaan jo innostua, että kohta mennään, niin tulee taas se lähemmäs 2 h tauko.
Vauva kuitenkin liikkuu, kykenen syömään ja jotakuinkin nukkumaan, niin mitä minä sairaalassa. Miinuspuolina koko torsoa vihlova kipu puolen tunnin välein ja hiestä nihkeä kroppa. -ap
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:09"]
Poika on nyt viikon ikäinen ja vieläkin tuntuu ihan hullulta, että joku on luottanut minut kotiin vauvan kanssa :D Pyyhkii vähän paremmin, kuin kotiutuessa ja pian pääsee tikeistäkin eroon, niin saa vähän pontta liikuntaansa :) -ap
[/quote]
Tämä on niin hyvä uutinen! Olen iloinen puolestasi.
Onko kipu sellaista, että siihen voisi kokeilla lämpöhaudetta tai kuumaa suihkua? Tsemppiä!
Millä raskausviikoilla olet? Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 19:13"]
Millä raskausviikoilla olet? Tsemppiä!
[/quote]
39+1 viikot tänään, että ihan luvalla saa tulla jo hyypiö ulos :)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 19:10"]
Onko kipu sellaista, että siihen voisi kokeilla lämpöhaudetta tai kuumaa suihkua? Tsemppiä!
[/quote]
Toistaiseksi olen tykkäillyt viileistä suihkuista enemmän, kun kuumassa suihkussa rupeaa vissiin verenpaine nousemaan tai jotain. En tiedä mistä on kyse, mutta meinaa taju lähteä kuumassa :/ Tälleen puolialastomana valaana sohvalla jäätelökulhon kanssa on "kivaa" tai noh, vähiten vituttavaa. -ap
Toivottavasti kaikki on hyvin <3
Minusta on kiva, jos kirjoitat tänne tuntemuksistasi ja synnytyksen edistymisestä, hauska seurata tapahtumaa reaaliajassa :)
Minusta oli ihanaa tuijottaa sekuntiviisaria ja laskea...