Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies+synnytyspoltot-avautuminen.

Vierailija
28.09.2013 |

En halua huutaa tuolle, kun hyvää se tarkoittaa, mutta toistaiseksi tosiaan korventelen kotona ennen sairaalaan lähtöä. Jostain syystä mies on päättänyt lukea absoluuttisia totuuksia netistä ja nyt kärttää minulta, että kauanko supistus kestää. Voi anteeksi vaan herra, ei tullut kaivettua sekunttikelloa, kun perseeni lähti repeämään! Ei vaan mene herralle mitenkään perille, että multa vähän lähtee ajantaju supistuksen tullessa ja tavarat tippuu käsistä, että ehkä en kykene antamaan aika-arvioita. Kellotakoon ite. Saatana. Ei mulla muuta.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt viikon ikäinen ja vieläkin tuntuu ihan hullulta, että joku on luottanut minut kotiin vauvan kanssa :D Pyyhkii vähän paremmin, kuin kotiutuessa ja pian pääsee tikeistäkin eroon, niin saa vähän pontta liikuntaansa :) -ap 

Vierailija
102/197 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kyllä se helpottaa :) Ihan ensialkuun tuntuu, että miten ihmeessä tästä voi selvitä hengissä, kun on niin surkeassa jamassa, mutta noin vaan se käy, päivä päivältä ja viikko viikolta! Puolen vuoden päästä luultavasti synnytysmuisto on jo ihan mukava :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 19:53"]

Ei ole hyvä, että väsyt tässä. Nyt soita edes sinne sairaalaan ja kerro tilanne ja kysy, onko jotakin tehtävissä vai pitääkö vain odottaa. Älä mieti mitään paikkojen viemisiä. Kyse on sinun ja lapsen terveydestä ja turvallisuudesta.

[/quote]

Tuo on muuten ihan totta, tulevaa synnytystä ajatellen ei ole fiksua väsyttää itseään liikaa, tarvitset kuitenkin silloin voimia :)

[/quote]

Supistusten väli on nyt sen 25 minuuttia, joten en ole huolissani jaksamisen suhteen toistaiseksi. Huomenissa kyllä pitää hakeutua sairaalaan, jos ei tämä nytkään kiihdy tästä eteenpäin. Toistaiseksi olen vielä optimisti sen suhteen, että nyt jopa päästäisi jonnekkin (ällövaroitus loppulauseelle), kun limatulppaakin alkoi nyt vasta tulemaan. -ap

Vierailija
104/197 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei ne 25 min välillä mitään sisään ota, kun viikkojakaan ei ole liikaa. "Onneksi" mun vauva oli perätilassa niin sain heti lapsiveden mentyä mennä sairaalaan. Tosin siellä ne yrittivät napista, että eivät nämä synnytyssupistuksilta näytä. Jooh, eihän sitä toki itse huomaa, kun ennakoivia suppareita oli ollut jo varmaan 15 viikkoa ja sitten yhtäkkiä tulee ihan erilaisia ja voimakkaita.

Ap:lle tsemppiä.

Vierailija
105/197 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
106/197 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 19:53"]

Ei ole hyvä, että väsyt tässä. Nyt soita edes sinne sairaalaan ja kerro tilanne ja kysy, onko jotakin tehtävissä vai pitääkö vain odottaa. Älä mieti mitään paikkojen viemisiä. Kyse on sinun ja lapsen terveydestä ja turvallisuudesta.

[/quote]

Tuo on muuten ihan totta, tulevaa synnytystä ajatellen ei ole fiksua väsyttää itseään liikaa, tarvitset kuitenkin silloin voimia :)

[/quote]

Supistusten väli on nyt sen 25 minuuttia, joten en ole huolissani jaksamisen suhteen toistaiseksi. Huomenissa kyllä pitää hakeutua sairaalaan, jos ei tämä nytkään kiihdy tästä eteenpäin. Toistaiseksi olen vielä optimisti sen suhteen, että nyt jopa päästäisi jonnekkin (ällövaroitus loppulauseelle), kun limatulppaakin alkoi nyt vasta tulemaan. -ap

[/quote]

Hyvä, lähinnä univajeen takia ajattelin sun jaksamista.

Vierailija
107/197 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, lähinnä univajeen takia ajattelin sun jaksamista.

Saan nukuttua pätkissä kyllä sen 6-8 h onneksi. Mustat silmänaluset kyllä löytyy ja olen kaikkea muuta, kuin hemaiseva ilmestys, mutta kyllä tässä vielä pärjäillään :) Kiitokset kaikille tsempeistä!

Vierailija
108/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä väsytä ittees etukäteen turhaan, ihan oikeasti tarviit niitä voimia vielä :) Meet näytille jos yhtään vaan tuntuu niin aina vaan! Voit sanoa myös että et oo käynnistystä hakemassa, mutta monen päivän supistelu alkaa olla liikaa. Oxynorm on hyvä tohon alkuvaiheeseen, todellisiin avaaviin supistuksiin teho on nolla. Näin oli ainakin mulla!

Vierailija
109/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin ihan mielusti vaikka traumatisoivan käynnistyksen tässä pisteessä. Enemmän tää korventelu ottaa psyykkeen päälle, kuin fysiikan päälle. Mulla on kipuaistin kanssa jotain "vikaa". Tai siis olen migreenipotilas ja tottunut siihen valkoisena kuohahtavaan kipuun, joka kiskoo jalat alta ja estää jopa pään kääntämisen, joten tuntuu koko ajan vähän siltä, ettei tämä synnyttely nyt näin helppoa voi olla, että kyllä tuolla on varmaan infernaalisemmat kivut vielä varastossa. Alan olemaan siis perseeseen ammuttu, kun on ollut epämukavaa niin pitkään, mutta en nyt kestämättömäksi kipuja kuvaisi. Enemmän vaan huolestuttaa, kun välillä tosiaan jalat lähtee alta ja pelkään kaatuvani kohtalokkaammin. Eilen jo kaaduin kaapille mennessä, mutta sain keittiön tasoista kiinni ja pyllähdin kevyemmin. Supistusten välit on edelleen sen 10-15 min, eivätkä siis tunnu yhtään tiheentyvän tässä vaiheessa. Olo ei myöskään ole sellainen, mitä en kotona pystyisi hallitsemaan. Poika myöskin leipoo vielä koivilla mahalaukkua, eli sekin on ihan hyvässä kunnossa. -ap

Vierailija
110/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli supistusten väli myös sellasta 15-30min, ja sairaalasta sanottiin vaan et ensisynnyttäjillä kestää avautuminen ja ei oo viel säännölllisiä nuo supistukset vaikka kipeetä tekivätkin. Sit yhtäkkiä alkoi tulla 5min välein ja tosi kovat kivut. Lähdettiin sairaalaan ja 8-9cm auki. Oli ne harvat mutta kivuliaat supistukset kumminkin paikkoja avanneet vaikkei säännöllisiksi laskettukaan.

Vierailija
111/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut nyt kaikki välit, jos ei supista. Haaveena olisi mahdollisimman vikkelä kotiutuminen sairaalasta ja se ei taida tulla kysymykseen, jos näytän narkoottisia aineita suurkuluttavalta pandalta ja nukahtelen kesken lauseiden. -ap

Vierailija
112/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihailla ap:n asennetta. Jaksamisia! 

Vierailija
113/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista seurata aloittajan synnytysprojektia :)

Itsellä laskettuun aikaan alle 4 viikkoa (ensisynnyttäjä), enkä tiedä pystyisinkö enää ap:n housuissa olemaan yhtä kovalla asenteella. Huumoriakin kun näyttää vielä löytyvän :)

Vierailija
114/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 11:30"]

Mielenkiintoista seurata aloittajan synnytysprojektia :)

Itsellä laskettuun aikaan alle 4 viikkoa (ensisynnyttäjä), enkä tiedä pystyisinkö enää ap:n housuissa olemaan yhtä kovalla asenteella. Huumoriakin kun näyttää vielä löytyvän :)

[/quote]

Olen järkeillyt tämän asian itselleni sillä tavalla, että synnytyksiä on ollut aikojen alusta asti ja on aika häpeällistä, jos minä häviän matsissa 3,5 kg vauvalle :D Tänään on päästy jo supistusten kanssa tunnin aikaväleille ja (ällövaroitus, oikeasti): ilmeisesti lähdettiin pulputtelemaan limatulpan rippeitä. -ap

Vierailija
115/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös siellä ollaan kotona?

Vierailija
116/197 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Edelleen kotona :/ -ap

Vierailija
117/197 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oikeasti tsemppiä sinulle! Täällä kannustan ja odottelen innolla erilaisia uutisia!

Vierailija
118/197 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jokainen turhauttava ilta sitä, että tästä ennaltamäärätystä ajasta on yksi päivä pois. Ei voi olla enää jäljellä kuin alle kaksi viikkoa, siis ei mitenkään! Ihan millä hetkellä hyvänsä, laskettu on jo ylitetty! Jokainen päivä loppuvaiheessa on toistaan hankalampi siitä syystä, että keho tajuaa alkaa lasta synnyttämään, ja itsekin on ihan henkisesti ylikypsä loppurutistukseen. Vaikka nyt ne päivät on ihan tavattoman pitkiä, jälkeenpäin ne on lyhyt hetki vain. Todellakin puolen vuoden päästä olet täysin unohtanut nuo loppupäivien kauheudet, vain synnytys on jotakuinkin muistissa :) Hienosti olet jaksanut ja maaliviiva häämöttää! Kohta on oma pikkuinen vauveli <3

Vierailija
119/197 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jokainen turhauttava ilta sitä, että tästä ennaltamäärätystä ajasta on yksi päivä pois. Ei voi olla enää jäljellä kuin alle kaksi viikkoa, siis ei mitenkään! Ihan millä hetkellä hyvänsä, laskettu on jo ylitetty! Jokainen päivä loppuvaiheessa on toistaan hankalampi siitä syystä, että keho tajuaa alkaa lasta synnyttämään, ja itsekin on ihan henkisesti ylikypsä loppurutistukseen. Vaikka nyt ne päivät on ihan tavattoman pitkiä, jälkeenpäin ne on lyhyt hetki vain. Todellakin puolen vuoden päästä olet täysin unohtanut nuo loppupäivien kauheudet, vain synnytys on jotakuinkin muistissa :) Hienosti olet jaksanut ja maaliviiva häämöttää! Kohta on oma pikkuinen vauveli <3

Vierailija
120/197 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesistä päästin eroon kolmelta yöllä.Muutama sydäri koettu, kun vauvan sydänäänet on humahtanut kolmeksi minuutiksi alas. Nyt aletaan olemaan ehkä voiton puolella. Kitokset kaikille <3 -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme