Mies+synnytyspoltot-avautuminen.
En halua huutaa tuolle, kun hyvää se tarkoittaa, mutta toistaiseksi tosiaan korventelen kotona ennen sairaalaan lähtöä. Jostain syystä mies on päättänyt lukea absoluuttisia totuuksia netistä ja nyt kärttää minulta, että kauanko supistus kestää. Voi anteeksi vaan herra, ei tullut kaivettua sekunttikelloa, kun perseeni lähti repeämään! Ei vaan mene herralle mitenkään perille, että multa vähän lähtee ajantaju supistuksen tullessa ja tavarat tippuu käsistä, että ehkä en kykene antamaan aika-arvioita. Kellotakoon ite. Saatana. Ei mulla muuta.
Kommentit (197)
Jää nähtäväksi, vieläkö ap jaksaa tulla kuulumiset kertomaan :)
T. Koko ketjun mukana roikkunut :)
Onkohan ap jo nyyttiä noutamassa?
Vauva on varmaan syntynyt. Toivottavasti kaikki päättyi hyvin.
Öu kräp =/
Mikä olo?
Siis fyysinen, henkistä vitutusta voin vain kuvitella =)
Selkäsärkyä, joka säteilee kylkiluihin ja riesiin asti. Vauva mulahtelee kylkiluiden alle ja kiilautuu jonnekkin lonkkahermoon. Fantastinen olo. -ap
Mulla myöskin mies totesi koko ajan synnytyksen ollessa käynnissä ja supistuksen tullessa, että hengitä hengitä. Tämä siis esikoista synnyttäessä. Loppujen lopuksi karjaisinkin, että turpa kiinni mähän hengitän koko ajan! Onneksi mies tajusi vinkin ja olisi hiljaa ja piti vaan kädestä kiinni ja anto tarvittaessa ilokaasua.
Kuopuksen kohdalla tajusi jo alusta asti olla hiljaa, kysyi vaan miten voin oloasi helpottaa. Hieroskeli sun muuta.
Ehkä raskausmyrkytyksen ja käynnistyksen jälkeen asiat eivät ole ihan niin hyvin että huvittaisi tänne kirjoitella....
Tsemppiä ap:lle kuitenkin, toivottavasti kaikki on hyvin <3
Minullakin supistuksia tuli säännöllisesti 5 päivää!
Toivottavasti vauva on jo turvallisesti ulkona ja ap ja käärö voivat hyvin. :) Tule ap sitten kertomaan miten kaikki meni, tulethan pliis! :)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 17:51"]
Toivottavasti vauva on jo turvallisesti ulkona ja ap ja käärö voivat hyvin. :) Tule ap sitten kertomaan miten kaikki meni, tulethan pliis! :)
[/quote]
Ap, menikö kaikki hyvin, onko kaikki ok?
Tänään päästiin vasta kotiin. Synnytys ei mennyt mihinkään suuntaan ja 6 tuntia iski supistuksia 3 min väliajoin, mutta kestoltaan 15 sekuntia. Sydänäänet romahteli lisää ja keskiviikkona päädyttiin sitten sektioon illalla. Oli ihan pirun raaka kokemus. Nyt olen vaan tyytyväinen, kun pääsin kotiin ja kaikki selvisi hengissä, vaikka välillä oli kolmen minuutin lasku vauvan sydänäänissä. En ole eläessäni ollut niin peloissani ja kipeä, kuin mitä tiistai-torstai välin... Pää on ihan sekasin. Olen edelleenkin kipeä ja sekaisin. Onneksi mies hoitaa poikaa. -ap
Ei etene. Nyt vaan ei enää pysty nukkumaankaan ja kaikki itkettää. Olen varmaan vielä pääsiäisenäkin raskaana -ap
Onko supistuksia vielä ollut. Paljonko on raskausviikkoja?
Nyt olisi 39+5 viikot. Heräsin kuudelta supistuksiin. Väli on vaan sen 30 min, joten tokkopa tässä mitään tapahtuu -ap
Huh, voimia sulle... T. Esikoistaan odottava... :D
Ihan kohta se vauva on ulkona. :) Ellei ole jo. Tsemppiä!!!