käyttääkö kukaan enää mp3-soittimia?
Kommentit (18)
Minulla on iPod touch- mp3-soitin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:09"]
En näe ylimääräisen soittimen raahaamisessa mitään järkeä, koska spotify on puhelimessa ja toimii erinomaisesti. Itse treenaan viisi kertaa viikossa 1,5-2h kerta eikä se akku minulla ainakaan sen treenin aikana lopu, yritättekö säästää sähköä ja ladata sen puhelimen vain joka toinen päivä?
Itse en ole keksinyt mitään syytä käyttää muuta kuin spotifyta treenatessa.
[/quote]
Mitä pahaa on sähkön säästämisessä...? Mutta enemmänkin säästäisin puhelimen akkua.
Itse kuuntelen musiikkia usein julkisissa ajoneuvoissa ja puhelimen akku kuluu kyllä auton sisällä huomattavan nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:13"]
En näe ylimääräisen soittimen raahaamisessa mitään järkeä, koska spotify on puhelimessa ja toimii erinomaisesti. Itse treenaan viisi kertaa viikossa 1,5-2h kerta eikä se akku minulla ainakaan sen treenin aikana lopu, yritättekö säästää sähköä ja ladata sen puhelimen vain joka toinen päivä?
[/quote]
Mitä pahaa on sähkön säästämisessä...? Mutta enemmänkin säästäisin puhelimen akkua.
Itse kuuntelen musiikkia usein julkisissa ajoneuvoissa ja puhelimen akku kuluu kyllä auton sisällä huomattavan nopeasti.
[/quote]
Itse suhtaudun iPhoneen käyttötavarana joka kuluu kun sitä käytetään. Toistaiseksi mikään syy ei saisi minua vaihtamaan spotiffy-kuuntelua johonkin mp3-soittimeen. Muokkaan listoja ja lisään musiiikkia koko ajan listoille, mistä te mp3-ihmiset haette nykyään musiikkia?
Akkua voi myös säästää siten että soittaa offline-kappaleita, teen tätäkin aika usein.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
Itse suhtaudun iPhoneen käyttötavarana joka kuluu kun sitä käytetään. Toistaiseksi mikään syy ei saisi minua vaihtamaan spotiffy-kuuntelua johonkin mp3-soittimeen. Muokkaan listoja ja lisään musiiikkia koko ajan listoille, mistä te mp3-ihmiset haette nykyään musiikkia?
Akkua voi myös säästää siten että soittaa offline-kappaleita, teen tätäkin aika usein.
[/quote]
Minulla on kyllä Spotifykin ahkerassa käytössä kotona, mutta kuuntelen aika vähän uutta nykymusiikkia; vanhaa musiikkia minulla joko on jo tai saan sitä helposti CD:ltä. Mp3-soittimelle siirtäminen ei siis tuota mitään ongelmia. Soittimeni on myöskin aika pieni, hädin tuskin muistitikkua isompi, joten eipä se paljon lisätilaa taskussa vie.
Mutta makunsa kullakin, ei kukaan sinulta ole iPhoneasi pois viemässä. ;)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minulla on kyllä Spotifykin ahkerassa käytössä kotona, mutta kuuntelen aika vähän uutta nykymusiikkia; vanhaa musiikkia minulla joko on jo tai saan sitä helposti CD:ltä. Mp3-soittimelle siirtäminen ei siis tuota mitään ongelmia. Soittimeni on myöskin aika pieni, hädin tuskin muistitikkua isompi, joten eipä se paljon lisätilaa taskussa vie.
Mutta makunsa kullakin, ei kukaan sinulta ole iPhoneasi pois viemässä. ;)
[/quote]
Ei vie ei onneksi :) iPhone, tai mikä tahansa laite, kuluu treenatessa kyllä huomattavasti lyhentäen laitteen elinkaarta. Kastuu, tippuu ja ties mitä muuta. Mutta nämä on käyttötavaroita, ja kun vielä company phone niin näitä saa kyllä uusia :)
Juu on mulla iPhone mutta tunnustan olevani urpo enkä jaksa enkä osaalaittaa siitä musaa kun lempparit on jo valmiiksi mp3:ssa. Käytän sitä jos lenkillä esim haluun kuunnella.
Minä käytän. Kännykästä musan kuunteleminen vie paljon akkua. Kuuntelen vain lenkillä ja käytän kännykkään matkan mittaamiseen. MB:stä kuuntelen musiikin.
Mp3-muodossa se musiikki on iPhonessakin, daijut.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:57"]
[/quote]
Mitäääh... eikä! Ei voi olla! No hitsiliini sentään! Siis enpä tosiaan tiennyt, iso KIITOS sinulle, että tulit kertomaan!
(Tässä ketjussa taisi kuitenkin olla kyse siitä, että käyttääkö ihmiset erillisiä mp3-soittimia vai kuuntelevatko niitä mp3-tiedostojaan puhelimella... daiju.)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:57"]
[/quote]
iTunes tukee mp3:n lisäksi aiff-, wav-, mpeg-4-, aac- ja m4a-formaatteja. Ja jos kuuntelet musiikkia Spotifyn kautta, se tule Vorbis-muodossa.
Minä käytän minikokoista mp3-soitinta lenkeillä. Puhelimesta loppuu akku nopeasti, kun on sportstracker päällä, ei enää voi soitella musiikkia samasta laitteesta. En ole edes ladannut musiikkia/asentanut mitään ohjelmia puhelimeen musiikin kuuntelua varten.
Puhelimet ovat nykyään halon kokoisia, joten on paljon kätevämpää pitää pientä mp3-soitinta taskussa ja halko laukussa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:53"]
Puhelimet ovat nykyään halon kokoisia, joten on paljon kätevämpää pitää pientä mp3-soitinta taskussa ja halko laukussa.
[/quote]
Samaa mieltä. Harmittaa, kun mp3-soittimeni meni rikki... Lumiassa on muutenkin ihan järkyttävän huono akun kesto, ja kun Spotifyta kuuntelee, akku loppuu ihan hetkessä.
Käytän, mulla on puhelimelle hankittu käsivarsikotelo (tai miksi sitä sanotaan) mutta se on siinä painavan tuntuinen ja puristaa, soitin on paljon kevyempi. Toisekseen soitin mulla taskussa hikeentyy, en haluisi puhelinta laittaa taskuunkaan ettei siihen tule hikeä tms.
Niin ja soitin on aina mukana kun se on puhelimessa. Yksi laite monta funktiota.