Karsta pois vauvan päästä
Vauvelilla on karstaa päänahassa, mutta myös tosi paljon tukkaa ja melko pitkääkin jo, eli rapsutteleminen on melkein mahdotonta. Olisiko mammoilla tarjota jotain kikka kolmosta?
Kommentit (34)
Mä ole varovasti rapsutellut ihan kynsillä, niin ettei lasta tietenkään satu. Vähän ajan päästä sitä on kuitenkin aina lisää, eli vähän turha vaiva...
Öljyä reilusta vauvan päähän, puuvillalakki päähän ja sitten kylpyyn. Kammalla varovasti rapsutellen se irtoaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:56"]
Öljy päähän, lakki päähän, anna olla ja harjaa sitten pois. Vaikka yön ajan.
[/quote]
Joo, ja aamulla harjaamisen jälkeen pese pää vedellä, niin öljy lähtee pois. Illalla sitten taas uusi käsittely. Tee näin muutaman päivän ajan, niin ongelma poistuu.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:08"]
Mitosyl on se uusi aine.
[/quote]
Ymmärtääkseni tämä sinkki+kalaöljy voide on kylläkin ärtyneen pyllyn hoitoon. Voi kai sitä karstaankin kokeilla?
Mullakin toinen lapsi oli aika tuuheatukkainen jo vauvana, ja karstaa oli. Laitoin vauvaöljyt tai Ceridalit muhimaan esim. yöksi ihan ohuen puuvillamyssyn kanssa, ja pesin aamulla. Käytin pehmeää vauvan harjaa päänahan rapsutteluun. Ko. lapsella oli karstaa kuitenkin vielä joskus 2-vuotiaanakin, sitten karstan tulo tyssäsi vasta.
Mä ensin laittelin jotain öljyjä ja hankasin pois mutta sitten annoin vain olla. Nyt nelivuotiaalta joskus kampaan pois. Isoin osa on kuitenkin lähtenyt ihan vedellä eli suurin osa on kyllä häipynyt. Mä en henkilökohtaisesti usko, että karsta on kovin vaarallista päässä.
Omalla vauvallani oli todella paha karsta ja en pariin kk uskaltanut tehda sille mitaan. Sitten laitoin johnson vauvaoljya runsaasti paahan. Harjasin pehmealla vauvaharjalla ja karstaa vaan lahti. Huuhtelin ja toistin nelja kertaa. Sen jalkeen kylpyyn ja pesin hiukset vauvashampoolla. Kaikki karstat lahti ja oli ihanaa suudella vauvan puhdasta paalakea. Nyt vauva 9kk eika karsta koskaan tullut takaisin. Suosittelen kokeilemaan ja muista olla hella paan kanssa koska sen on viela niin pehmea. Tsemppia! :)
Mä olen joutunut tekemään monen monta öljy- ym. käsittelyä vauvoilleni, ennen kuin on onnistunut. Pehmenee kyllä, muttei ilman kunnon raapimista lähde. Ja jos antaa jäädä, niin siinä se on vielä 3veelläkin. No, neljännellä muksulla keksin käyttää apteekin valkoista muovista täikampaa ja avot! Sillä pehmitetty karsta lähti näppärästi pitkästäkin tukasta. Sen sai sopivasti työnnetyä karstan alle ja vedettyä ne palaset pois hiuksista.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:08"]
Mitosyl on se uusi aine.
[/quote]
Ymmärtääkseni tämä sinkki+kalaöljy voide on kylläkin ärtyneen pyllyn hoitoon. Voi kai sitä karstaankin kokeilla?
[/quote]
http://mitosyl.fi/tuotteet/karstageeli/
Pistä kookosöljyä hetkeksi karsta kohtaan pehmentämään. Kun karsta pehmentynyt niin hammasharjalla hankaat pois. Vielä parempi jos on sähköhammasharja. Lähtee helposti....
Asetonilla lähtee karsta kuin karsta.
Öljy päähän, lakki päähän, anna olla ja harjaa sitten pois. Vaikka yön ajan.