Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalta soitellaan sairaslomalaiselle

Vierailija
27.09.2013 |

Mitäs mieltä tällaisesta?

Olen ollut leikkauksen jälkeisellä sairauslomalla jo jokusen viikon. Ja jatkuu vielä ainakin viikon. Tänä aikana on töistä otettu yhteyttä 4 kertaa. 2 näistä tällä viikolla. Kyselevät työhön liittyviä asioita, työvuoroja yms.

Mielestäni en ole velvollinen puhumaan työasioita sairaslomalla, vai olenko. Mielestäni työasiat kuuluvat minulle vasta kun palaan töihin. Ja siitä töihinpaluusta on ihan selkeä päivämäärä, töissäkin sen tietävät. Töihinpaluuta edeltävänä arkipäivänä ymmärrän että ottavat yhteyttä ja kertovat työvuorot. Muuten on ahdistelua, kun ei saa rauhassa edes sairastaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän joustoo tuohon asenteeseen!

Vierailija
2/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä mielessä kyselevät työvuoroja, oletko jossain esimies asemassa? Jos olet, niin eikö siellä ole tilalla ketään joka työntekijöille työvuorot selventää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikallamme on käytössä "varhaisen puuttumisen ohjeisto", joka tarkoittaa käytännössä sitä, että jos ihminen on pitempään sairauslomalla, häneen pidetään säännöllisesti yhteyttä. Tämän perimmäinen syy on se, että henkilön on helpompaa palata takaisin työyhteisöön pidemmältä lomalta.

Ehkä sinunkin työpaikallasi on tuollainen ohjeisto, mutta esimies ei ole muistanut siitä kertoa?

Vierailija
4/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos makaat sängynpohjalla toipumassa, niin eikö se ole tosi kiva kun työkaverit soittavat. Samalla siinä niihin työasioihin vastaa ja saa vähän ajattelemista.

Jos et halua työpuheluja, niin ÄLÄ VASTAA!

Vierailija
5/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on määräys, että esimies tai vaihtoehtoisesti joku työkaveri soittaa joka viikko sairauslomalaiselle.

Vierailija
6/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä muakin ahdistanut tuollainen, kun viime vuonna olin leikkauksen jälkeen pitkällä saikulla. Onneksi kukaan ei soittanut. Pomokin laittoi viestiä vasta muutamaa päivää ennen mun töihin paluuta.

Vierailija
7/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että korvaava työ alkaa olla yleistymässä en pidä pahana puhelinkonsultaatiota.

Vierailija
8/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans soiteltu. Olen ajatellut sen olevan vaan välittämistä työkavereista enkä ole ollenkaan tajunnut pitää pahana.

Vierailija
9/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin monenlaisia. Mun työpaikalla ei pääsääntöisesti soiteta saikkulaisille, mutta ite oon sanonut kyllä että saa ja pitää soittaa jos on sellasta johon osaan vastata avaamatta konetta. Mukavampi sairastaakin kun tietää että hommat etenee kotonaollessanikin, eikä ole työvuorta odottamassa kun tulen takaisin.

Vierailija
10/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle ei soiteltais, tarkottais se varmaankin sitä, että mut on helppo korvata..

Vierailija
11/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex pomo soitti saikkulaiselle ensimmäisenä sairauspäivänä et tuu jo töihin et ainakin huomenna tuut? ja kysyi suoraan mikä sulla on? totuus on ettei tarvitse kertoa, sairalomalappu käteen vaan kun palaa töihin. liitolla olisi asiaa tuohon!

terveisiä apteekista

Vierailija
12/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex pomo soitti saikkulaiselle ensimmäisenä sairauspäivänä et tuu jo töihin et ainakin huomenna tuut? ja kysyi suoraan mikä sulla on? totuus on ettei tarvitse kertoa, sairalomalappu käteen vaan kun palaa töihin. liitolla olisi asiaa tuohon!

terveisiä apteekista

Vierailija
13/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitetaanko viulua vai huilua?

Vierailija
14/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella törkeää! Meillä keväällä useampi putosi burn out-lomalle ja yksi heistä sai vakavia sydänoireita. Hänelle kans soiteltiin lähes päivittäin kotiin ja pyydettiin jopa tekemään töitä etänä...ja ihminen oli määrätty lomalle loppuunpalamisesta ja sydänoireista!

Vierailija
15/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käsitä. Riippuen toki hiukan asemasta. Tavallisena rivityöntekijänä en edes vastaisi puheluihin. Esimiesasemassa ehkä hiukan eri tilanne. Jossain menee joustamisen raja. 

Vierailija
16/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekkin soiteltiin ku olin saikulla. Henkilö jonka olin ohjeistanut jo aikaa sitten omiin hommiini muuttui täysin kädettömäksi ja soitteli joka pikku asiasta. Mieheni pisti tekstarin henkilölle että nyt saa loppua, kysy joltain muulta. Lopputulos: potkut mulle ! Ihanaa kun pääs niistä umpimielisistä p*skiaisista eroon !

Vierailija
17/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ollaan työkyvyttömyyden takia. Jos ihminen kykenee puhumaan puhelimeen, hänelle voidaan soittaa. Sitä paitsi sairauslomallakin palkka tai päiväraha juoksee.

Vierailija
18/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin on kuulkaas olemassa joku sääntö, eli että saako sairauslomalaiselle soittaa vaiko eikö. Meidän työpaikassa (iso valtiollinen firma) sanottiin juuri, että nykyään (!) saa taas soittaa.

Ja teitysti on kaikki ne työnantajat, jotka eivät välitä säännöistä yhtään.

Vierailija
19/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle saa soittaa, vaikka olen ihan rivityöntekijä, ihan vapaa päivänäkin on soitettu, enpä ole osannut hernettä vetää nenään, johtuukohan siitä että meiltä ei jäädä burnoutlomille. Jos ei saisi soittaa sanoisin saikusta ilmoittaessani että turha soitella ja töissä sanottaisiin että ei sitten soiteta.

Vierailija
20/34 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varma työpaikastaan niin sitten kannattaa pitää tiukasti kiinni että kotiin ei soitella ja hanskat tippuu heti kun työaika loppuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi