Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaihto-oppilaalle ilmoittaa,

Vierailija
27.09.2013 |

että hotellin pyörittäminen on loppu ja että sopii etsiä toinen majapaikka? Olen täysin kypsä meillä majailevaan loiseen. Ei osallistu mihinkään kotitöihin, eikä edes omaa huonettaan pidä siistinä. Nytkin minä ja omat lapset ollaan kipeinä ja hänellä ei edes koulua, mutta pienintäkään avun hiventä ei ole tarjonnut. Likaiset astiat jää lojumaan jne. 

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on vaihtari? Onko vaihtari tullut järjestön kautta? Oletko ollut yhteydessä vaihtokoordinaattoriin? Saatko rahallisen korvauksen ylläpidosta? Tässä nyt ens alkuun muutama kysymys. 

Vierailija
22/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusperheellisten arkeen, sillä erolla, että niitä ihania miehen siitoksia ei voi niin vaan heittää pihalle. Sinällään kyllä ihmettelen, miksi otitte vaihto-oppilaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hänelle sanoo esim siitä huoneen siivoamisesta, hän tuuppii eleen vuoksi imuria vähän keskilattialla ja siihen se jää. On sanottu ainakin 20kertaa, että viikottain siivotaan, mutta mitään ei tapahdu missään, ellei taas uudelleen huomauta. Eli koko ajan saisi olla nalkuttamassa. Silti ei mene kaaliin, että hommat on toistuvia tai että täällä ei lentele näkymättömiä keijuja, jotka taikoo kaiken. 

Vierailija
24/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut järjestön kautta. Ei saada mitään korvausta, kulut on korvattu. Siis teinin kielikurssi ja matkalippu, jotka minä hankin. Ei muuta.

En nyt suoraan sanottuna todellakaan tajunnut, että joku edes ilkiää lähettää tällaisen maailmalle!

Vierailija
25/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaihto-oppilaalle konkreettisemmin, mitä häneltä haluat. Kaikkein mieluiten kirjoita selkeä lista päivittäisistä ja viikoittaisista töistä, joita häneltä odotat. Minusta ruuan laittaminen koko perheelle kuulostaa aika vaativalta ainakin aluksi. Minä kirjoittaisin listaa jotain tyyliin:

1. vie ruuan jälkeen aina käyttämänsä astiat suoraan tiskikoneeseen

2. panee ulkovaatteensa naulaan

3. petaa oman sänkynsä joka aamu ja imuroi huoneensa kerran viikossa

4. vie omat roskansa roskikseen

jne.

Minusta kannattaa ottaa mukaan järjestön tukihenkilö, sillä hän saa vaihto-oppilaan todennäköisesti tajuamaan, että nyt on oikeasti tosi kysymyksessä.

Vierailija
26/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se sama mamma, joka tuossa jokin aika sitten jo ruikutti, ettei vaihtari tee mitään, vaan sinun pitää passata sitä. Silloin sait hyviä neuvoja monelta taholta sekä selitystä, miksi vaihtari on sellainen kuin on. Jos et ole ryhdistäytynyt, niin omapa on ongelmasi. Jos olet noin uupunut, niin ota yhteys kontaktihenkilöön ja pyydä häntä etsimään uusi perhe vaihtarille.

Vierailija
27/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huone on vaihtarin oma (eikä yhteinen jonkun toisen kanssa), niin mitä väliä on itse asiassa sillä, miten sotkuista huoneessa on niin kauan kuin sieltä ei leviä kauhea kasa likaa muualle asuntoon?

Minä keskittyisin nyt aluksi olennaisimpiin asioihin eli siihen, että vaihtari korjaa teidän yhteisissä tiloissa omat jälkensä.

Vierailija
28/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä tein kaiken mitä neuvottiin. Ja se ruoanlaitto oli hänen äitinsä idea! Koska häneenkin oltiin jo yhteydessÄ. En ole uupunut, mutta kipeä ja vittuuntunut. 

Vierailija
29/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin vaihtarina, oli mulla perheen muiden lasten tavoin oma osuus viikkosiivouksessa. Se tehtiin perjantaina ja ennen kuin se oli tehty, ei tarvinnut haaveilla ulos lähdöstä. Toki muutenkin normi kotijutut kuuluivat myös minulle.

Vierailija
30/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä esimerkiksi matto menee pilalle, jos sitä ei ollenkaan imuroida. Ja roskis alkaa haista, jos sitä ei tyhjennetä! Jos sinne heittää banaaninkuoria. Ja meidän omat lapset siivoaa huoneensa, joten olisi outoa jos vaihtarilta ei sitä vaadittaisi. Ei hän korjaa mitään jälkiään muualla! Jopa maitotölkki jää pöytään koko päiväksi.

Vierailija
31/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suomalaiset teinit ovat ihan samanlaisia. Et voi noin vaan heittää pihalle alaikäistä nuorta, jonka emännöintiin olet sitoutunut. 

Aina ei vaihtarijutuissa käy tuuri. Meillä on ollut kolme vaihtaria, joista yksi oli kävelevä katastrofi. Oli vaan pakko kiristellä hampaita ja kestää. 

Ota yhteyttä yhdyshenkilöön ja yritä sitä kautta saada asia kuntoon. Ehkä nuorelle löytyy uusi isäntäperhe. Tuskin hänkään teillä viihtyy. 

Vierailija
32/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit vaihtarin perheeseesi? Onko oma lapsesi vaihdossa vai mikä oli syynä?

Vierailija
33/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs hänellä on viihtyessä. En usko että häntä edes kiinnostaa, keitä me ollaan, kun universumissa on vain yksi kiintopiste.

Vierailija
34/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmapiiri on tuollainen, kukaan teistä ei ole tyytyväinen. Et sinä eikä vaihto-oppilas. Vaihto-oppilas on kuitenkin vasta nuori, joka on vieraassa maassa vieraiden ihmisten kanssa. Sinä olet aikuinen, joten oletan sinun pystyvän hoitamaan tilanteen ja luomaan kotiinne hieman mukavamman ilmapiirin. 

Vierailija
35/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtarin vanhemmat ovat aikuisia. Heidän tehtävänsä olisi ollut katsoa, että liki täysi-ikäinen ihminen on kypsä tulemaan toisten huusholliin ilmaiseksi b&b-vieraaksi.

Vierailija
36/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi otitte vaihtarin? Kai siihen joku syy sentään oli? 

Vierailija
37/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 19:28"]

Vaihtarin vanhemmat ovat aikuisia. Heidän tehtävänsä olisi ollut katsoa, että liki täysi-ikäinen ihminen on kypsä tulemaan toisten huusholliin ilmaiseksi b&b-vieraaksi.

[/quote]

Ei nyt millään pahalla, mutta ei sinunkaan käytöksesi kovin aikuismaiselta vaikuta. Toki flunssasi on tässä lieventävä asianhaara eikä sairaana jaksa aina olla järkevä. Miksi et ota yhteyttä järjestön tukihenkilöön? Hänen mukaansa ottaminen saisi nuorenkin tajuamaan, että nyt on tosi kysymyksessä.

Vierailija
38/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä tiedän, että se on seuraava askel. Yhdyshenkilö on vaan sellainen lapseton sössö, joka tuskin tajuaa mitään kotitaloudesta. Lässyttää vain ympäripyöreitä. Tai sellainen kuva hänestä jäi.

Vierailija
39/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:57"]

Aika hyvin sä jaksat täällä keskustella vaikka on kauhean kova kuume.

[/qu

ote]

Just ajattelin samaa. Itse en jaksaisi kuumeessa olla tietsikalla yhtään.

Vierailija
40/153 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, miksi vaihtarin pitäisi yhtään mitään tollasta? Kannattaa muistaa, että niiden vanhemmat maksaa isot rahat siitä, että kersa pääsee viettämään vuoden ulkomailla. Mä en tona tekisi yhtään mitään tuollaista. Se perhe, jossa mä olisin, niin tasan tarkkaan siivoaisi itse sen huushollin, toisi ruuat mun nokan eteeni ja viihdyttäisivät mua. Ei se teille ole kotiorjaksi tullut vaikka PA sellasta kuvitteleekin.