Kireä korsetti
Ovatko nykynaiset unohtaneet kokonaan kiristyskorsetit. Tuskaillaan vyötärön kanssa kun se ei kavennu vaikka tehtäis mitä ja kokeillaan kaikenlaisia ihme diettejä. Niinhän se olen minäkin ennen tehnyt, mutta nyt kiristelen korsettia. Tulos on heti nähtävissä kunkan vain on korsetti kireällä. Ja ei ole nälkäkään kun on vatsa puristuksissa. Tukee vielä mukavasti selkääkin. Okei rajoittaa tietysti vähän liikkumista, sanoisin tekee naisellisemmaksi, ja hengitys on vähän pinnallisempaa. Aikaakin nyörien kiristelyyn aamuisin on varattava, mutta se säästyy syömättömästä aamupalasta.
Olen niin onnellinen että löysin elämääni kireät korsetit.
Löytyykö vielä muita?
Kommentit (31)
Hyvä selkä on mullakin, mutta korkeiden korkojen ja korsetin kans kehon painopisteet muuttuu todella paljon, että ihan ei salilta saa tuollaista harjoitusta. Eikä oikein lavalla kehtais toikkaroida kuin ikäloppu kanttura.
Korsetin pitäminen useinhan kaventaa vyötäröä myös pysyvästi. Itse pidän vain koristemielessä, koska olen luonnostaankin kapeavyötäröinen, mutta kyllähän sillä saa näyttävän figuurin. Oma vyötärökorsettini ei ollut noin kallis (alle satasen, en muista tarkasti, ehkä 70 €), mutta se on metalliluitettu ja kestää hyvin kiristystä. Jos kiristän sen äärimmilleen, normaalisti 60-63-senttinen vyötäröni on 50 cm.
Kyllähän ne halvemmat menee hyvin, jos vain sillointällöin käyttää. Mutta jos joutuu paljon kyykistelemään, niin luut joutuu kovalle rasitukselle. Voi kuvitella miltä tuntuis siivota lastenhuone korsetissa ja korkkareissa ;)
Se on justiinsa noin, eli halvat ei kestä jokapäiväistä kireää käyttöä. Mäkin teen kaikki kotityöt, siivoamiset, ruuanlaitot, lasten nostelut jne. korsetissa ja käytän myös kotona korkkareita. Korsetti tukee hyvin selkää ja vähentää myös syömistä. Se kyllä jatkuvasti käytettynä kaventaa ihan pysyvästikin vyötäröä.
En myöskään usko sen olevan kovin epäterveellinen. Aluksi vatsa joskus hieman protestoi kun koko päivän piti hirveän kireällä. Nyt kohta vuoden käyttäneenä se on ainakin minulle välttämätön.
Täh? En olisi ikinä uskonut. En ole kuulutkaan tällaisesta. Tai kyllä minä oon jossain tuulenviemässä nähnyt, mutta luulin että nämä on a) vanhoja juttuja tai b) vain silloin tällöin käytetään.
Ketä muuten luulette huijaavanne?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:09"]
Mä olen ommellut itse korsettini. Mulla on luonnostaankin todella kapea vyötärö, ja korsetti päällä olen aika dramaattisen näköinen. :)
[/quote]
Mistä löysit kaavat?
Saako sen itse kiinni vai tarvitseeko apua?
Korsetin kaytosta on tutkittuja hyotyja:
Se muunmuassa:
- auttaa syomishairioon
- siita on hyotya masennustiloissa!
- post-traumaattisissa stressitiloissa
Korsetista on paljon hyorya muuhunkin kuin syomishairioon!
https://www.google.es/search?q=corsetry&rlz=1C1GGRV_enES756ES756&source…
Teoreettisesti tarkasteltuna korsetti ei salli vyotarolle kertyvan ylimaaraista, joka mieliteko on luonnollisestikkin, vahintaan tuosta juuri nyt mainitusta ajatus- mielleyhtymasta kasin todennakoisesti paremmin halittavissa!
-Korsetti todellakin auttaa syomishairioihin!
Keskiaikainen kidutuslaite korsetti ei suinkaan jouda poltettavaksi.
Korsetti on tehokas apu masennukseenkin.
https://www.google.es/search?q=corsetry&rlz=1C1GGRV_enES756ES756&source…
Tama on tutkittu asia!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:28"]
No en minä kyllä vyötärön takia korsettia pidä :D Antaa hyvin ryhtiä ja mm. selkä voi paljon paremmin. Ja vapaapäivinä asento menee automaattisesti oikein, kuten myös kun en pidä korkkareita jostain syystä.
[/quote] Tämän olenkin muuten joskus kuullutkin, vaikka äseken ajattelinkin vielä, että korsettia pidetään kapean vyötärön takia. Minulla on kyllä selkä hyvässä kunnossa ja vahvat lihakset kiitos kuntosalin ja ryhtikin pysyy ihan itsestään kohdillaan :)