Kireä korsetti
Ovatko nykynaiset unohtaneet kokonaan kiristyskorsetit. Tuskaillaan vyötärön kanssa kun se ei kavennu vaikka tehtäis mitä ja kokeillaan kaikenlaisia ihme diettejä. Niinhän se olen minäkin ennen tehnyt, mutta nyt kiristelen korsettia. Tulos on heti nähtävissä kunkan vain on korsetti kireällä. Ja ei ole nälkäkään kun on vatsa puristuksissa. Tukee vielä mukavasti selkääkin. Okei rajoittaa tietysti vähän liikkumista, sanoisin tekee naisellisemmaksi, ja hengitys on vähän pinnallisempaa. Aikaakin nyörien kiristelyyn aamuisin on varattava, mutta se säästyy syömättömästä aamupalasta.
Olen niin onnellinen että löysin elämääni kireät korsetit.
Löytyykö vielä muita?
Kommentit (31)
Piti oikein kaivaa kaapista esiin vanha vyötärökorsettini jota pidin joskus 10 vuotta sitten. Hyvin oli säilynyt ja niin olen minäkin kun sain sen vielä uumalleni kiristettyä.
Vähän jäi takaa auki, eli kiristysvaraa on. Jos nyt tämän keskustelun saattelemana ottais projektiksi saada se kiinnisaakka kiristettyä.
Mistä sais hyvälaatuisen kohtuullisen hintaan, siis jos lähtisi kokeileen ensin ennen kuin ostaa sellaisen korkealaatuisen ja kalliin?
Vaikka käyttäisitte korsettia tuki- ja ryhtimielessä, niin tehkää siltikin niitä lihaskuntoliikkeitä ja tukekaa ensijaisesti selkänne ja ryhtinne lihaksilla. Korsetin käyttö tekee hallaa tosi paljon, jos sen lisäksi lihaskunto ei ole hyvä ja siitä ei erikseen huolehdi, koska korsetin kanssa lihasten ei _tarvitse_ toimia, eli ne surkastuvat. Sama kuin jalkaa tukevien kenkien kanssa: kun jalkaa tuetaan, jalan lihakset surkastuvat ja heikkenevät, kun niiden ei enää tarvitse toimia.
No niin. Kiinnostustahan näyttää olevan. Uskon että monella on korsetti kaapissa kun ei jostain syystä uskalla sitä käyttää. Ja jos ei ole niin uskoisin suhtkoht hyvälaatuisia ja kestäviä löytyvän netistä eri toreilta muutamalla kympillä. Että kokeilemaan kyllä pääsee, mutta pitää muistaa, että mikään ei tunnu kireänä niin hyvältä kuin itselle tehty ja itselle muotoutunut.
Saahan sen nyt itsekin kiristettyä, mutta ei kiristysapukaan pahitteeksi ole.
Minulla ns.muotoilevat korsetit ovat ihan arkipäivän asuste. Korsetit (joko muotoilevat tai koriste) ovat ihan peruskauraa vaatetyylissäni.
Ei se hengittäminen vaikeaa ole, vain vähän rajoitetumpaa. Pienempiä ilmamääriä ja tupakoidessa savumääriä kerrallaan.
Käytän korsettia useamman kerran viikossa, jo ihan harrastusten takia. Eihän korsettia pitäisi muutenkaan päivittäin käyttää, ja toisaalta kun hinnat hipoo helposti paria sataa, niin en kyllä ihan joka päivä raskiskaan käyttää. Mutta ihaniahan ne on :)
Kiva että on joku muukin. Saako udella missä harrastuksissa tarvitaan korsettia?
Kalliita kyllä ovat. Tämä minunkin teräsluilla oleva nimenomaan kovaan kiristykseen tarkoitettu maksoi 365 €. Mutta pitäähän sen kestää jokapäiväistä kovaa kiristelyä.
Kai pidät välillä vapaapäiviä korsetista? Ja kuinka paljon kiristät, paljonko vyötärö kapenee? Jokapäiväinen kova kiristys kuulostaa aika hurjalta eikä erityisen terveelliseltä.
Mm. burleskissa käytetään korsettia. Ja itse käytän muissakin esiintymisissä. Ja kalliiksi nuo kyllä tulee, mutta eipä niillä halvemmilla mitään teekään.
Nykynaiset tekee vain vatsalihaksia ja syö ties mitä hormoneja. Siitäkös se keskivartalo vasta paksuuntuukiin ja tulee sellaiseksi suoraksi pötköksi.
En nyt ainakaan toistaiseksi ole pitänyt kokonaan korsettomia päiviä, mutta toki välillä löysemmällä pidän. No mä kiristän sellaset 10 - 20 cm, mutta yleensä pidän kyllä aikalailla tiukalla. Aamulla on kyllä helpointa vetää oikein tiukalle ja joskus päivällä olen vielä vähän lisännyt kiristystä. Joskus taas illalla, kun on saanut kiristysapua, on ollut kireimmillään.
Itse olen pitänyt parhaimpana vaihtoehtona terveelliset elämäntavat sisältäen ruokavalion ja liikunnan. Silleen olen pysynyt ihan timmissä kunnossa ja vieläpä terveellisesti.
Mä olen ommellut itse korsettini. Mulla on luonnostaankin todella kapea vyötärö, ja korsetti päällä olen aika dramaattisen näköinen. :)
Mun vyötärö on 65cm, ihan tarpeeksi kapea minulle. Tuskailen vyötäröni kanssa ainoastaan nahkojen takia, siihen ei korsetit auta.
No en minä kyllä vyötärön takia korsettia pidä :D Antaa hyvin ryhtiä ja mm. selkä voi paljon paremmin. Ja vapaapäivinä asento menee automaattisesti oikein, kuten myös kun en pidä korkkareita jostain syystä.
Nainenhan haluaa näyttää hyvältä ja korsetillahan saa naiselliset muodot. Mieheni on kiinnostunut korsettieni käytöstä ja innostaa minua aina vain kireämpiin. Hän jaksaa aina aamuisin kiristää korsettini ja käy välillä ruokatunnillaankin lisäämassä kiristystä.